Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Er egentlig ikke noe annet alternativ en å ta en Nano - dvs. legge selskapet ut på Finn til høystbydende og kjappest mulig før cash beholdning er brent opp. I motsetning til Nano har PCIB noe som fungerer, men som ingen finner verdi i å bruke. Men sikkert mulig få noen kroner for patent biblioteket selv om selskapet ikke har klart å bevise noen klinisk effekt med statistisk signifikans etter 14 år.

Men har egentlig ingen tro på at styret tar fornuftige valg, det mest sannsynlige er ‘business as usual’ - dvs. ingen business - til kassen er helt tom og verdiene enda mindre.

Med dagans cash + patenter + fremførbart underskudd - kanskje mulig få 300-400 mill? 3 dobling fra dagens kurs. Løp å kjøp!

Trist å sjå en god leveringsteknologi i mine auge bli skusla bort.Med gode resultat i nesten alt det har blitt testa på.Hva er det vi som har kjøpt aksjer ikke ser??i og med ingen ser verdien og selskapet har 1,5 fot i grava.Er den for tungvint i bruk,ledelse og styret totalt ubrukelig?offer for covid,krig og makro?

31 August blir forhåpentligvis dette besvart,eller blir det nok en Q vi sitter igjen med fleire spørsmål enn svar?

Kva med Olix?resultater på samarbeid?nye lys device og utvikling av krem?er dette for moro skyld?fungerende Ceo sa dette var til klinisk bruk,ja vel??

Han har også uttalt der er stor interesse for Fimanac,men tydeligvis ikkje stor nok!?

Nei alt blir berre spekulasjoner,31 August er det enten å rive av plasteret eller får vi et lite lysglimt av håp??

7 Likes

PCI er ihvertfall full av overraskelser.

Jeg er like overrasket og sikkert også like skuffet over kommunikasjonen og ivaretagelsen av eiernes interesser som andre her.

Men for å bidra med en annen vri enn bare sorg og avvikling i forumet:

Jeg har lekt litt med øvelsen “hvis jeg var CEO/styreleder”.

De skriver: “Further details about the development plans for the non-
clinical assets will be given at the upcoming Q2 reporting” i børsmeldingen av 18.08.2022. NewsWeb

I dette bildet så danner det seg et interessant perspektiv. Nå er det naturligvis tonnevis med info jeg ikke har, men likevel.

PCI er nå to-delt. Det er både et teknologiselskap og et legemiddelselskap.

PCI er et veldig veldig lite selskap, med et enormt potensiale i begge deler. Men hvem bryr seg om potensiale når gjennomføringsevnen er skral. Tydeligvis ikke BP, og heller ikke investorer med dype lommer. Det inkluderer dessverre også herr Must.

Så: Jeg ville kuttet denne to-delingen. Sluttet å være et legemiddelselskap og blitt et rent teknologi/leveringsselskap.

Få suksess på en del av selskapets virkeområde, før en går videre med andre områder. Da også innenfor levering; kremer, devices ++

Slutte å lage egne legemidler. Men bistå andre med å levere sine. Få gjennomføringsevne på et spesifikt forretningsområde og faktisk tjene penger.

Da unngår man å være konkurrenter med BP, men heller en ren leverandør til BP.

Hvis du er et BP som trenger leveringsteknologi, skal du da kjøpe en lisens fra et selskap som vil bruke midlene du betaler til dem for lisensen til umiddelbart å finansiere konkurrerende behandlingsmetoder?

21 Likes

Hva mener du her? Selskapet har ingen behandling under utvikling, det kommersielle målet har alltid vært å løse leveranse.

1 Like

Mener behandlingsprodukter, som selvstendige leveranser. Kanskje litt dårlig spesifisert med å skrive legemiddel, burde kanskje stått selvstendige behandlingsprodukter.

FimaCHEM: Gallegang
FimaVACC: H&N

Delivery må nødvendigvis benyttes til å levere noe. Altså, et annet selskaps medisin. PCIB har ikke meg bekjent kommunisert ønske om å lage egne medisiner, men tiltre markedet som en del av en kombinasjonsbehandling. Derfor var GGK smart; lite konkurranse (no pun intender), lav effekt på SoC gir kort tid til data readout, billig behandling (gem+cis) og PFS ville påvirkes veldig positivt ved shrinkage. En effektiv proof of concept med god betaling for kombinasjon med svært billig cellegift og adjuvant. Hadde de gått i kombinasjon med Keytruda i H&N så ville ikke det vært en selvstendig behandling, men en kombinasjonsbehandling. Slik er det med alt annet også, og det er her jeg tror du bommer i strategi-øvelsen du foretok noen innlegg opp.

Jeg er uenig i konklusjonen din. Det er trolig få om noen BP eller mid-size farmaselskaper som vil se PCIB som en truende konkurrent om de skulle lisensiert inn teknologien deres. Om PCIB skulle reinvestert et overskudd i drug dev. så er det fremdeles forbundet med høy risk, lange tidslinjer og kostbare løp - og det vet alle. Derimot kan det for BP/midcap være en god måte å låne ut medisinske kandidater til utprøvning i kombinasjoner med deliverysystemer, mot at aksjonærene til PCIB tar risiko og regningen. Deretter kan større aktører innrette seg som de ønsker ettersom data med deres kandidat blir bra eller dårlig. Jeg ser nesten bare oppside for større aktører heller enn frykt. Og jeg er overbevist om at de komplett ignorerer risikoen for en konkurrent på det medisinske, hva PCIB angår. Har du en en CPI er det ikke microcap som er problemet, det er andre BP.

5 Likes

Ja det var vakkert helt til AZ skjønte at: « Hey… dette her kan vi gjøre sjæl uten PCIB» å rævkjørte firmaet ut av børs.

1 Like

Faktisk ganske interessant artikkel, håper det fremoverlendte aktive styret og ledelse i Pcib tar en liten frierferd

6 Likes

Spændende artikel som viser hvor vigtig et ordentlig leverings system er.

Pcib har et godt leverings system, men det skal noen tilretninget til før det blir interessant nokk for BP.

Om man kan det, eller har fokus på området er vanskelig å si. En ting er sikkert. Indtil videre har styret og ledelsen ikke vist at de kan skabe stor nok interesse for systemet til at noen “hopper på”.

15 Likes
3 Likes

Forferdelig skuffende

1 Like

“Hurra for Norge, 17. maiogolje og alt det derre der…”

Mener de dette seriøst?? Skuffende investorinteresse???

For hva???

Vi har nå ikke hørt fra de på år og dag. Har noen sett HPB siden han famlet under bokhyllen feks?

Makan!!

8 Likes

Det er EN investor dette, og han heter Erik Must. Han og hans styreleder har med vitende vilje kjørt selskapet i grøfta.

5 Likes

Til hvilken agenda?

At han ikke vil bruke mer penger på PCIB, men heller ikke gidder å selge seg ut eller si fra seg styreleder.

3 Likes

Spot on desverre

3 Likes

Ja, de to der har en giftig relasjon

3 Likes

Noen som vet hvilket år linken fra StockDZ er fra? Er jo hode og hals det er snakk om

URL tilsier at den er fra 24. august i år.

image

Google har indeksert siden for 6 dager siden.

Så det vil være min antagelse uten å kunne lese artikkelen.