Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Ja, var det ikke hode og hals de ønsket å kjøre Fimavacc gjennom i en fase 2?

2 Likes

Du har rett jcp, og selvsagt fortsatt driiit irriterende at de ikke opportunistisk hentet inn penger når de kunne.
Ikke utenkelig at de kunne klart å kjørt ferdig GGK før AZ får godkjennelse, og satt i gang FimaVACC på H&N.

19 Likes

Men hvordan i huleste kan valgnemda sitte i årevis å se på noe slikt, hvis det er tilfelle???

Verste jeg har hørt. Sitter HPB, Must og co og nærmest blokkerer medisinforskning i et børsnotert selskap, med valgnemda sin velsignelse??? Nesten 90% av aksjene er jo i hendene til andre enn Must og han under bokhylla!!

Her må jaggu fakta komme på bordet, og det rimelig raskt!! Det grenser jo til kriminelt.

Hvem er det som sitter i valgnemda???

5 Likes

Valgt i 2021:

“Følgende personer velges til å sitte i valgkomiteen:
• Jónas Einarsson (leder)
• Erik Must
• Trond Johansen
Med en valgperiode frem til ordinær generalforsamling i 2023.”

1 Like

Her må det tas oppvask! Hvis det @polygon skriver stemmer, bør det også tas nedvask.

2 Likes

I artikkelen i Dagens Medisin heter det: “… selskapets planer om en fase 2-studie på hode- og halskreft er lagt i skuffen etter skuffende investorinteresse”.

Ser vi bort fra (den ørlille) muligheten for at dette er tidsskriftets utlegning av at intervjuobjekter har pekt på manglende interesse fra mulige kommersielle partnere, så er dette oppsiktsvekkende.

For også jeg leser det jeg her siterer som en drepende kritikk av de aller største aksjonærene - og da først og fremst Erik Must.

Men som jeg har skrevet tidligere; Must sin investering i PCIB må betraktes som en spillpott han har overlatt til sin gode, gamle venn, Hans Peter Bøhn.

Da tidligere CEO, etter at RELEASE-bomba var sluppet, straks sukra pillen med å trekke fram spennende perspektiver for en fase 2 i fimaVACC, hadde Must (m.fl.) raskt kunnet sikra finansiering.

På det tidspunktet lå aksjekursen ennå godt over det doble av hva den gjør idag, og med et kompetent dtyre utstyrt med en tilstrekkelig fullmakt, hadde studien trolig for lengst vært i gang.

Must har for øvrig før de siste generalforsamlingene gitt til kjenne at han ikke ønsker å utruste styret med en emisjonsfullmakt på 20 %. Det viser enda klarere at dette selskapet har Must minimal interesse for.

Dermed står vi der vi gjør.

PS
Det kunne vært interessant å høre hva fungerende CEO har å si til sitatet fra Dagens Medisin. Men jeg gidder ikke å sende inn noe spørsmål.

10 Likes

Must sin passive holdning til selskapet og tette bånd til Bøhn har vært teori/kjent kjempelenge. Så ingen overraskelser der.

Men Radforsk sitter som 4. største eier. Hadde de hatt trua på hva PCIB holder på med kunne de sørget for at Vacc Ph II kom seg i gang. Men deres strategi er jo som kjent kun gå inn i tidlig fase, og det største problemet med både Radforsk og til dels ledelse/styret i enkelte av porteføljeselskapene deres er fullstendig mangel på å endre strategien underveis etter hva som er fornuftig.

I morgen er det Q2 både for Nano og PCIB. To togkrasj samtidig. Jeg blir overrasket om det kommer frem gode svar i noen av disse.

1 Like

Da får vi organisere ett opprør neste generalforsamling, og skifte ut styret. Og valgnemda som deler ut klippekort til et totalt likegyldig styre har vell ingen verdi for selskapet. Nesten 90% av aksjene er utenfor Must og den tause styrelederens rekkevidde.

11 Likes

…for så å besette vervene med de kompetente styremedlemmene og egnede valgkomitée-medlemmene som du trekker opp av hatten, eller hva? Aktivisme fungerer kun om man har tilgang på kompetanse, formelle kontrollmekanismer og kapital. Det har ikke retail.

This….

Caset er Definitivt ikke Dødt🇳🇴

4 Likes

“In August 2022, a preclinical collaboration was initiated with Mymetics, aiming
to explore technological synergies for possible enhancement of cancer therapy”

Er det bare jeg som er sløv? Eller har de ikke meldt dette før?

4 Likes

ikkje meldt nei

RS kan sikkert i fremtiden lære å holde en sprøyte også. Hva slags bioteknologi kunnskap har mannen?

Også Etherna out. Og ingenting om Olix??

Blitt enda mer skuffende enn jeg var redd for :worried:

https://www.finansavisen.no/nyheter/helse/2022/08/31/7921862/pci-brant-halvparten-av-kontantbeholdningen-pa-tre-mnd.?internal_source=sistenytt

Hva er riktig i den artikkelen???
Tilogmed bildet er utdatert :joy:

Ronny: “See you … Soon” :joy: :joy:

4 Likes

Røyksignal?

Ser ut som det, og ingen røyk uten ild som du vet. :rofl:

1 Like

…eller det er “smoke and mirrors” :neutral_face:

Da er det altså opp til en forsker i lusekofte og en halvgammel revisor å realisere verdiene som ligger i dette selskapet.

2 Likes