Morten Luhr gjorde et godt inntrykk i dagens Q. Virker å være en som har de beste årene foran seg. La oss håpe det også gjelder teknologien han jobber for. Luhr gav i så fall inntrykk av at han forstår balansegangen mellom forskning og innovasjon. Veien så langt har vært kronglete, men de påstår de lærer nye ting om teknologien, selv om samarbeidene ikke høster kroner til dags dato.
Endelig virker PCIB å lande på at de er et rent plattform-teknologi-selskap, og at det er potensielt andre selskap som kan utvikle sine egne produkter i synergi av PCI teknologien. Så gjenstår det å se om noen flere hopper på, og om noen vil lisensiere det. Det virker i så fall som de har fokus på nye områder, og da skal det i teorien også dukke opp flere muligheter.
Synd at de måtte tvinges til dette, og at det er deres siste sjanse til å velge riktig strategi.
Det skulle ikke forundre meg om Luhr har påvirket «den gamle skolen» til å tenke nytt. Så kan man ergre seg grønn på at de ikke gjorde dette før, fremfor å satse på egne ressurskrevende kliniske studier.
Jeg er i så fall glad at de ikke fikk gjennom et eget studie i fimaVacc, til en langt høyere pris enn først antatt (150 mill nevnt i dag). Jeg kan ikke forestille meg at et studie med 20 pasienter )selv med svært gode resultater) hadde gitt garantier for videre finansiering av et etterfølgende stort og svært kostbart studie.
Til slutt undrer jeg meg fremdeles over utviklingen av lys device, og krem for levering av nukleinsyrer. CEO har ovenfor meg skriftlig bekreftet at dette utvikles til klinisk bruk. Under Q ble et bilde av et diabetessår brukt i en slide….
See you…….……….………SOON!