Skuggedal har ikke utdanning innen biotek, og viser gang på gang at han er et pedagogisk null. Det er så skralt at jeg tror heller ikke konsulenter kan hjelpe. Han kan selvsagt ha kvaliteter og kvalifikasjoner som ikke er synlige for oss aksjonærer… I så fall synes jeg han fortjener at disse kommer frem gjennom en uttalelse fra styret, som har ansatt han.
Jeg håper derfor PCIB sender Luhr og Høgset når de skal i rampelyset, da disse har helt annen fremtoning og pedagogiske evner.
Jeg håper selvsagt at Skuggedal kan ha mange andre egenskaper, som skaper synergier i selskapet. Men for å være helt ærlig: ikke send ham på en scene.
Seansen mot sørlendingen under Q i går var direkte pinlig, og engelsken står til lav måloppnåelse i 8. klasse. Dessverre. Når 13 åringer får den i fleisen, må en CEO i et børsnotert selskap også kunne høre det.
Det må være lov å være ærlig og si ting rett ut, slik tilstanden er. Jeg liker ikke å måtte si slike ting mot enkeltpersoner, men er bekymret over at styret kan forfremme en ansatt til oppgaver han umulig kan lykkes med selv, uten å deligere. En CEO bør kunne være selskapets representant utad, og kunne stå på en scene. Jeg håper i dette tilfellet andre delegeres til slike oppgaver, der dette er mulig.