Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Tja, forskere i lusekofte er altid godt.

Men så var jo Morten i jakkesæt en positiv overraskelse.

Og især fimavacc med intratumoral therapy var spændende.
Som de skriver har fimavacc i seg selv har en immunstimulerende effekt.

Og som vi vet så blev musene immune etter å ha fått fimavacc, og afviste efterfølgende nye forsøg på å tilføre cancer.

9 Likes

Jeg leser presentasjonen slik at Olix fremdeles er med, jf slide 20:

  • «Two collaborations closed and two new established in 2022»

Den er ikke stengt slik jeg forstår.

Men heller ikke mye info som gir grunnlag for reelle forventninger.

Ingen klinikk med Olix 104C (Hårtap). Ingen “curent experimental activity” med Olix.
Så fullstendig dødt.

Eller hørte jeg feil?

Dette er vel første gangen de snakker helt eksplisitt om diabetiske sår? Og altså levering som en salve?

For to og et halvt år siden skrev jeg dette: Kanskje jeg skulle søke rollen som CBO? :roll_eyes:

Nå virker det jo rett og slett som det er dette de vil utvikle preklinisk på egen hånd, og så selge. Kan de få AZ interesserte igjen? Eller andre?

Og så er jo Bioprocessing-området en spennede nyhet - eller “joker”, som Ronny kalte det(!)

…de har nå ett år på seg til å få til noe.

21 Likes

Så nå er det NAC og Bioprocessing som er den nye “lead” kandidaten.
Blir spennende å følge med om de får til finansiering til dette da.

3 Likes

De burde ansette tidligere CEO i Biotech Pharmacon - det ville vært god match ift sløsing av tid.

Helt klin kokkos om PCIB skulle klare kommersialisering for diabetiske sår.

1 Like

Alt håp er selvfølgelig ikke ute for PCIB, men av hensyn til aksjonærene må selskapet syne kortene temmelig raskt. Det ene veivalget er å fortsette den opportunistiske strategien en stund fremover, men innen 1. kvartal neste år gi beskjed om man tar sikte på å stoppe virksomheten og selge skallet. Den andre muligheten er å gjennomføre emisjon mot aksjonærene for å gjennomføre hode/hals studien fimaVACC i og dekke salærene til tilretteleggerne. Dette må i tilfelle skje temmelig raskt. Dette alternativet ville jeg gå for. Vi får da endelig svar på om selskapets teknologi har livets rett, eller om vi er blitt villedet av selskapets kommunikasjon som primært er basert på prekliniske forsøk og vitenskapelige artikler i fagblader.

Valg av strategi bør offentliggjøres i løpet av kort tid.

4 Likes

Produktet til PCIB virker OK, men ledelsen er patetisk - jfr den pinlige seansen fra i dag.

1 Like

https://www.mymetics.com/media-center/mymetics-and-pci-biotech-sign-preclinical-research-collaboration/

8 Likes

Liker godt “of short duration”. At man ikke bruker årevis på å konkludere med noe.

7 Likes

Ja det klinger kanskje bedre enn «most soon» :wink:

1 Like

Blir nok verre kursmessig før det blir bedre dette. Noen som føler for å synse rundt hvor langt vi skal ned mtp kurs Q4 22?

Tenk scenario med boliglånsrente på 4%, inflasjon på 6% og ingen nyheter verdt å nevne fra selskapet.

1 Like

Er omtrent ingen poeng i å selge på dette nivået uansett - dersom mann realiserer og tar fratrekk på skatten er en annen ting.

Eg tenker at kursen nå kan gå hvor enn den vil, betyr null nada med øre i svingninger… har 6000 aksjer å di blir enten med til game over eller så kan di gi meg ein positiv overraskelse på sikt :blush:

Har vert me på ATH 2 ganger så dette opplegget gjør meg bare jæv…. Forbanna- men kun min egen feil som ikkje sikra litt gevinst, innskuddet vertfall :blush: PCIB slutter faktisk aldri å skuffe, så eg har ikkje mye te overs for di, får ikkje 1 øre av meg om det blir emisjon, det er heilt sikkert.

Lykke te :sunny:

5 Likes

Mymetics Corporation (OTCQB: MYMX) a pioneer in the research and development of virosome based vaccines and immunotherapies against infectious and life disabling diseases, and PCI Biotech (OSE: PCIB), a Norwegian cancer focused biopharmaceutical company, have entered into a preclinical research collaboration with the aim to explore technological synergies for the possible enhancement of cancer therapy.
The project is the first step in determining if there is a basis for a further collaboration between Mymetics and PCI Biotech, of short duration and without immediate commercial impact for either of the parties involved.

er dette meldt? fra Vision

2 Likes

Ikke meldt før de presenterte det i Q2 i dag.

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-242

Om PCIB fra 12:20

2 Likes

My modest / subjective reflections from today’s presentation:

Negatives:

  • no willingness from from current large shareholders to poor more capital … raises lot of big flags around board /management/ strategy

  • no willingness from the financial market to invest in the company not even a “hit and run” investor like we had in 2018

  • no willingness from CPI companies to offer a supply agreement… puts a lot questions around the healthy volunteers fimavacc study strategy/choice for intradermal applications … I consider this as the biggest disappointment and make me not only doubt the board and management for this but also the scientific advisory committee.

  • closure of Etherna collaboration… this was recently communicated to be one of the two highest priorities for fimanac (together with Olix) company already said they had interesting results but today these results are not convincing… a paradox I don’t understand.

  • fimavacc back to preclinical (from clinical) to explore intratumoral applications … my concern here is that fimavacc was also part of etherna collaboration in intratumoral applications with non convincing results.

  • suppression of clinical department means even the ongoing collaboration are not expected to yield a clinical trial in the short term ( I guess you need a clinical team to work with the partner on protocol, follow up …)

  • no clear timelines and milestones, I would have expected at least a timeline for the feasiblility study of the new “joker”

  • Olix is another big question … experiments stopped … so far it seems the chances to go to clinic with pci are very slim … and so far no extension to Olix immunotherapy pipeline !!!

  • cannot capitalize on release study results … it’s history

Positives

  • apology from chairman of the board, the least I expected

  • cash runway into 2024

  • RS showed more openness in his speech

  • new collaboration with short duration

  • new joker in the house

  • good presentation by Morten and with his background from thermofisher we might get a chance in this new bio processing arena.

In summary, pci biotech is now an “incubator” company

13 Likes

Er du fremdeles investert eller har du forlatt selskapet i skuffelse?

Still invested and decision to pull out or to stay will be taken after Q-3 presentation in November. Would like to give few more months for the new restructuring to get the train going (without being delusional)

11 Likes

Morten Luhr gjorde et godt inntrykk i dagens Q. Virker å være en som har de beste årene foran seg. La oss håpe det også gjelder teknologien han jobber for. Luhr gav i så fall inntrykk av at han forstår balansegangen mellom forskning og innovasjon. Veien så langt har vært kronglete, men de påstår de lærer nye ting om teknologien, selv om samarbeidene ikke høster kroner til dags dato.

Endelig virker PCIB å lande på at de er et rent plattform-teknologi-selskap, og at det er potensielt andre selskap som kan utvikle sine egne produkter i synergi av PCI teknologien. Så gjenstår det å se om noen flere hopper på, og om noen vil lisensiere det. Det virker i så fall som de har fokus på nye områder, og da skal det i teorien også dukke opp flere muligheter.

Synd at de måtte tvinges til dette, og at det er deres siste sjanse til å velge riktig strategi.

Det skulle ikke forundre meg om Luhr har påvirket «den gamle skolen» til å tenke nytt. Så kan man ergre seg grønn på at de ikke gjorde dette før, fremfor å satse på egne ressurskrevende kliniske studier.

Jeg er i så fall glad at de ikke fikk gjennom et eget studie i fimaVacc, til en langt høyere pris enn først antatt (150 mill nevnt i dag). Jeg kan ikke forestille meg at et studie med 20 pasienter )selv med svært gode resultater) hadde gitt garantier for videre finansiering av et etterfølgende stort og svært kostbart studie.

Til slutt undrer jeg meg fremdeles over utviklingen av lys device, og krem for levering av nukleinsyrer. CEO har ovenfor meg skriftlig bekreftet at dette utvikles til klinisk bruk. Under Q ble et bilde av et diabetessår brukt i en slide….

See you…….……….………SOON!

13 Likes