Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Finally HPB makes an appearance!

After digesting yesterdays presentation i must admit that i have less confidence than ever that PCI will ever be a commercial success!

If it is down to HPB and RS to sell the company out in the big wide commercial world then i think its a lost cause. Terrible presentation, terrible English, reading from scripts, fumbling and mumbling. a complete lack of confidence. RS looked like he wanted to be anywhere but on the stage and could not wait to pass the buck to Morten.

THe fact that RS has now been announced as CEO is in itself , is a sad indictment of how low the company has stooped. Obviously not enough money or good vibes to attract a much more qualified person for the job.
He was like a rabbit in the headlights when Sørlendginen asked his questions. ( By the way a big thank you to Sørlendingen for finally letting the company know how fed up the shareholder base is and how unsatisfied we have been in the total lack of communication from the company!)
The fact that RS came with not even the slightest hint of good news surrounding potential clinical breakthrougghs when given the chance speaks volumes!

Maybe the one positive was Morten who although while also reading from a script was at least competent in English.

I only have myself to blame for my investment and at this point i have pretty much written off any chance of making any money back but with that said dont really see much point in sellijng at these low levels.

A new all time low fromm PCi yesterday i am sorry to say!

9 Likes

Da er mcap temmelig close til cash beholdning. Bare å gratulere!

This ain’t going anywhere but south. Snart er kursen under 2 og hele gjengen søker dekning under HBP’s bokhylle. At Must/Einarsson finner seg i dette er ubegripelig.

2 Likes

Must sin post har verdi rundt 8 MNOK samtidig som han tjente 2 Milliarder før skatt i 2020. Ville heller ikke støtte vacc ph II med noen få millioner. Must har vært en katastrofe som største aksjonær i PCIB. Punktum.

Han får igjen på skatten som oss andre.

11 Likes

Ja, er klar over det. En dårlig investering blir langsiktig;

Mediesky Erik Must er kjent som en langsiktig investor som har tjent stort på Oslo Børs, med flere milliarder plassert der. Han og familien er blant annet aksjonærer i Arendals Fossekompani, Okea, Kongsberggruppen, Veidekke og Nordic Nanovector.

Sitatet er fra E24 i 2020.

2 Likes

Skuggedal har ikke utdanning innen biotek, og viser gang på gang at han er et pedagogisk null. Det er så skralt at jeg tror heller ikke konsulenter kan hjelpe. Han kan selvsagt ha kvaliteter og kvalifikasjoner som ikke er synlige for oss aksjonærer… I så fall synes jeg han fortjener at disse kommer frem gjennom en uttalelse fra styret, som har ansatt han.
Jeg håper derfor PCIB sender Luhr og Høgset når de skal i rampelyset, da disse har helt annen fremtoning og pedagogiske evner.
Jeg håper selvsagt at Skuggedal kan ha mange andre egenskaper, som skaper synergier i selskapet. Men for å være helt ærlig: ikke send ham på en scene.

Seansen mot sørlendingen under Q i går var direkte pinlig, og engelsken står til lav måloppnåelse i 8. klasse. Dessverre. Når 13 åringer får den i fleisen, må en CEO i et børsnotert selskap også kunne høre det.

Det må være lov å være ærlig og si ting rett ut, slik tilstanden er. Jeg liker ikke å måtte si slike ting mot enkeltpersoner, men er bekymret over at styret kan forfremme en ansatt til oppgaver han umulig kan lykkes med selv, uten å deligere. En CEO bør kunne være selskapets representant utad, og kunne stå på en scene. Jeg håper i dette tilfellet andre delegeres til slike oppgaver, der dette er mulig.

11 Likes

Så igjennom presentasjonen. Lett å pirke og kritisere når man kommenterer på et anonymt forum, men må si meg enig i at presentasjonen og spesielt styreleder og CFO/CEO virket veldig motløse og fremsto som slagne menn.

Kjenner ikke selskapet godt nok, men nå har dere jo en joker da. Bioprosessering er big business, alle legemidler som er proteiner (antistoffer, hormoner) og DNA/mRNA går igjennom dette, men litt tamt at selskapet ikke gav noen mere detaljer på jokeren. Hva spesielt skal gjøres i feasibilitien, hva er tidslinjene, hvor mye koster det, hva er veien videre.

Burde kanskje ha kjørt en generalprøve og også ha testet teknologien. Ting fremstår nokså amatørmessig. Lite respekt for investorpenger rett og slett.

Underholdene presentasjon for en utenforstående.

17 Likes

Mulig å kaste litt lys med “baby language” hva teknologien til PCIB som er Photochemical internalization skal bidra med her??

2 Likes

Det er den mest sørgelige kvartalspresentasjonen jeg noen sinne har sett (eller NANOV sin som gikk parallelt var like ille).

Men jeg vil trekke fram at han er en person som ikke gjemmer seg når det blåser som satan og at han er villig til å ta støyten for andre. Det må han få ros for og det er veldig gode karaktertrekk for en leder. Man kan ikke klandre han for situasjonen selskapet er i.

Holder det for å få skuta på rett kjøl? Nei. Båten er full av vann og kjølen har falt av, men den nye kapteinen blir med skuta til bunns. Trist.

6 Likes

Helt enig. Jeg vil ikke Skuggedal noe vondt.

HPB har ikke egenskapen du nevner. Patetisk og feig, og kunne ikke vente med å sende Skuggedal foran seg. Ikke kunne han gi han ett pluss eller to på CVen heller, før han skubbet han på scenen.

6 Likes

Altså, ingen ekspert på biologisk CMC, men hele poenget der er å «mate inn» en gensekvens i spesielle celler, klassisk HEK eller CHO celler, og få cellene til å produsere proteinet i sekvensen din. Deretter er jobben å gi disse cellene næring slik at de produserer høyt nok volum (g/L) av proteinet ditt. Dette gjøres først i liten skala, deretter i stor industriell skala (500-2000 Liters reaktorer).

Kan for lite om PCIB, men etter å ha hørt duden igjen så regner jeg med at de mener at teknologien deres kan hjelpe med å internalisert gensekvensen lettere i cellene.

Det som hadde vært fint var hvis de la frem en litt mer konkret plan på dette. Er også veldig mange store CDMOer som jobber kun med dette siden det er det de tjener penger på. Dermed så hadde kanskje vært en fordel for PCIB å ha snakket med noen av disse og kjørt noen piloter sammen med dem heller enn i egen lab.

Edit: Et raskt søk viser at selskapet under i Norge jobber med akkurat dette, bioprosessering i industrielt volum. Kanskje PCIB kunne kontakte disse? Idk

18 Likes

Frontiers 31 August 2022:

Conclusion

Staphylococcus aureus internalization can be divided into three different phases, each with its own characteristics. Once S. aureus is internalized into cells, it is difficult to treat even with antibiotics. In the first and second phases, immunotherapy and some microbial agents can effectively interfere with bacterial adhesion. In third phase, nanoparticles, photochemical internalization, cell penetrating peptides, antimicrobial peptides, and bacteriophage therapy can effectively eliminate bacteria from cells. However, it is worth noting that most of these treatments are only in the experimental phase at present and have not entered the clinical trial phase. Significant efforts must be made to verify the therapeutic effect and safety of these drugs

10 Likes

Til Skuggedal å være, synes jeg det dristig å nevne to ganger at de har en joker. En joker er jo et kraftig våpen, når teknologien ellers har gode resultat!

4 Likes

Joker to ganger er jo en tankevekker i all elendigheten. Bud fra Sør-Korea ?

Ingen aktivt samarbeid, men avtala er ikke meldt avsluttet.

1 Like

Synst Ronny virket meget lunken til Olix,tviler sterkt på noe positivt fra den kanten desverre

2 Likes

Meldes nok straks som avsluttet, nå som de opplyste at de ikke hadde aktivt samarbeid lenger.

1 Like

Ingen innsidekjøp.

Ingen av de største aksjonærene kjøper.

Til en kurs av 2 kroner (PCIB mcap er nå lik cash-beholdningen)

Bortsett fra Morten Luhr, virket Q så elendig at den neppe var forberedt. Skuggedal og Bøhn holdt ikke grunnskolenivå i fremføring. Null innhold, til elendig fremførelse.

Jeg sitter med aksjene til skuta treffer bunnen, da de uansett har blitt verdiløse.

Jeg gir i så fall opp Skuggedal, Bøhn og co, og ofrer ikke selskapet eller teknologien en tanke fremover.

Takk for meg!

13 Likes

Samme her, men forsøker å følge med fra sidelinjen.
Tipper at neste emisjon skal sikre lønn til et inkompetent styre og ledelse.

Setter pris på dine kommentarer, lenny.

NB Det er vanskelig nok å høre på kaudervelsk engelsk uten at tærne krøller seg.

1 Like

Kon-Tiki Heyerdahl var heller ikke så verst i slik engelsk….»bedre» enn Stoltenberg……

1 Like