Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Litt mer seriøst:

Kan det tenkes at ledelsen i PCIB vil ta samme strategivalg som Nano for å få ut mest mulig restverdi?

Definitivt NEI…
Pcib er ikke død, teknologien er fremdeles høyst aktuell.

2 Likes

Var det 80-tallet eller tidlig 90-tallet pci-teknologien ble oppfunnet? Tar tid i denne bransjen.

3 Likes

Vil (nok en gang) anbefale å høre igjennom hele Radium podcast 104. Her (nok en gang) utdrag fra der Kristian Berg kommer inn på hvor lang tid det faktisk tar fra “proof of concept” til klinisk bruk.

Elisabeth Andersen: Du fortalte at du hadde vært på foredrag hvor man hadde… hvor de snakket om tiden det tar fra en ide til du faktisk har fått FDA-vurdert et legemiddel, og det tok jo da…
Kristian Berg: JA, altså, jeg har gått igjennom litteraturen og sett på det der for det var noe EU-presentasjoner og noe sånt som skulle gjøres om innovasjon. Og jeg ble litt overrasket selv, men når jeg tenker tilbake så var det egentlig riktig. Altså det tar faktisk, fra proof of concept , i snitt til - dette er fra USA, altså FDA-godkjent legemiddel - i snitt 40 år . Det er skremmende, og man bør nesten ikke si det for det at det, da er det vanskelig å få dette igjennom. Det er, med en del type målrettet type finansiering så har jeg tro på at det er mulig å få ting noe raskere. Og dette var jo da inkludert i snitt 8 år med klinisk utprøving. Det kan hende det kan gå raskere, det er mulig. Men det er viktig i forhold til å… de som gir midler å forstå at det faktisk tar tid fra proof of concept, til og med, til klinisk bruk. Men det har jo generert da veldig viktige typer nye legemidler, sånn som feks antistoff , som da startet med på en måte hybridiom-teknologien i '74 og som har resultert i det første antistoff rituximab i '98-99 og etterpå det er det da videreutviklet til humanisert og humane antistoff som da er det optimale type antistoff. Det har tatt lang tid. Det er andre eksempler også - genterapi, første kliniske studie i genterapi var jo i 1990 og det er først nå de siste par årene at dette har gått igjennom.

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-104

1 Like

Fokus på området definert som mulig ‘joker’ fra forrige kvartalspresentasjoen, bioprosessering:

Biden Signs Order to Boost Biomanufacturing, Compete with China:

Biden Signs Order to Boost Biomanufacturing, Compete with China - Bloomberg

Med denne executive order, The National Biotechnology and Biomanufacturing Initiative, så ønsker Biden administrasjonen å styrke USAs sitt fokus på dette området.
Administrasjonen sier: “Global industry is on the cusp of an industrial revolution powered by biotechnology.”
Gjelder ikke kun for health care, men også biomanufacturing innenfor jordbruk, energi, og andre industrier.

Denne executive order ønsker å styrke skilled labor innenfor området, samt også infrastruktur innenfor biomanufacturing.

5 Likes

Formuleringen «On the cusp of revolution» har de som har fulgt PCIB en stund hørt før. Hvordan synes dere det gikk, ref. betydningen av ordet?

Definition of cusp

: point, apex : such as. a : a point of transition (as from one historical period to the next) : turning point also : edge, verge on the cusp of stardom …

“We are at the cusp of a revolution right now; the merger of information technology and biotechnology,” according to Dr. Per Walday, PhD, PCI Biotech’s CEO.

Var bare dette han sa da, og han fikk, eller har vel rett i det i rettferdighetens navn.

Men så lagde en journalist i Nordic Life Science overskriften “PCI Biotech – On the cusp of a revolution in cancer treatments” ut av det.

8 Likes

Ja du har rett, jeg var litt kjapp til å flåse der😐

Hei Lenny :blush:

Hva tenker du om OLIX ? Der ble nevnt at det ikke lenger er noe aktivt samarbeid - men det er heller ikke kommet noe melding om avsluttet.

Tror du fortsatt det kan være muligheter her eller er det kun lakselus som er igjen å håpe på ?🥹

Vurderer faktisk å bare selge meg ut, selvom det nesten ikke er mer igjen som du selv sier av penger! Men det som er igjen kan gambles i krypto verden heller å forsøke å ta igjen litt tap der :sweat_smile:

Ser liksom ikke hvordan PCIB skal komme seg opp til 25kr nivå igjen på mellomkirkelig sikt ?

Forbanna amatører

Det er jo de samme 3-4 nick’ene som går igjen hver gang @lenny, ikke bare på PCIB tråden, men over hele TI. De skulle vel så gjerne vært moderators så egentlig bare å mute de, men jeg forstår deg godt.

6 Likes

@Eppavestre

Nå rotet jeg fælt. Trodde jeg fikk en pm av deg, og svarte. Slettet det da jeg så det var på selve forumet!

Jeg er IKKE aktiv skribent på TI lenger (og har takket for meg), men er PCIB aksjonær, og skal bli større PCIB aksjonær.

10 Likes

Du er en modig og standhaftig kar!

Mange modige blakke biotekinvestorer i Norge nå

3 Likes

7 Likes

Hææ trudde dei hadde lagt ned​:wink::+1:

1 Like

Stille før stormen? :tada:

Stormen har vært.
Nå er det bare stille.

7 Likes

Nå hjelper det ikke hverken med russiske prosenter eller 10 eller 20 dobling som det har blitt skrevet om her i årevis…vil allikevel være i minus :sweat_smile:

Jeg har (for) mange aksjer i PCI Biotech og velger å sitte , til tross for store tap…
Har fortsatt stor tro på teknologi, mer usikker på nåværende styre/ ledelse.

De siste dager har jeg sett nærmere på Exact Therapeutics som har litt av samme tilnærming som PCi når det gjelder fysisk å “sprekke” cellemembran -
ultralyd vs. lys.

Mr. Walday har nå rekruttert Mr. Snapir -
virker som begge har tro på at ExT’s teknologi kan føre fram.
Det er mange års forskning både Exact og PCI har lagt bak seg,
tydeligvis vanskelig å få kommersielt gjennombrudd til tross for lovende lab.resultater dessverre.

Får kanskje rettmessig på pukkelen for å skrive om Exact på denne tråden.
Ser likheter i virkemåte, og har tatt et lite lodd her også, med stor fare for å gjenta tidligere feil.

3 Likes

Hvilke triggere kan komme her? Noe håp?