Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

:sleeping: Sleepy

Det har vært tro og håp rundt denne aksjen i årevis. Så langt er resultatet økonomisk lidelse for de fleste involverte. Hvis man tenker og investere her basert på håp, vil jeg minne om at det fortsatt er risiko for 100% nedside fra dagens nivå.

1 Like

Tør du virkelig investere i et selskap hvor Per Walday er CEO? :sweat_smile:

Baller av stål, om enn litt svette :wink:

3 Likes

For de seks største knapt noen endringer i løpet av det siste året: Largest shareholders — PCI Biotech Berg-Larsen og KLP er borte fra den listen, så av tidligere aksjonærer har disse “bidratt” mest til å drive kursen ned. Topp 20 har økt såvidt litt…


1 Like

Det er trist å tenke på hvor lite positivt selskapet har klart å få frem de siste årene. Det er ikke noe rimelig forhold mellom hvordan selskapet selv vurderer sin teknologi og sine muligheter og hva selskapet får ut av sine studier og samarbeidsprosjekter. Rent faktisk er dette en historie om hvordan et selskap gang på gang ikke får fullført det de starter opp med.

Det er mulig at glansen av Kristian Bergs forskning har hypnotisert en del av forskningsmiljøet og ledelsesmiljøet i selskapet og i Radforsk- sfæren. Sett i ettertid har det vært ganske drøyt å promotere et slikt selskap blant mange private småinvestorer.

Slik situasjonen er i dag, synes jeg det har liten hensikt å selge de resterende aksjene mine. Det kan jo hende de får til noe som verdsetter selskapet til et par hundre millioner kroner. …Og patentene er nok ikke verdiløse.

3 Likes

Det er først og fremst ensidig satsing på RELEASE-studien som “spydspiss” som har ført selskapet opp i denne situasjonen. De som har vært med noen år husker nok styreformann Bøhns “Vi vil lykkes!”… eller noe i den retning. I ettertid virker det selvsagt vel skråsikkert. Men jeg mener likevel det blir feil å kritisere dette helt uten å nevne at PCIB er blant de som ble verst rammet av pandemien. Selv tenkte jeg på min egen investering i biotek som del av helsesektoren og dermed som noe som kanskje ville rammes litt mindre ved en generell resesjon. Tenkte - selvsagt vil jeg si - ikke et øyeblikk på at noe selskap kunne bli rammet pga noe som skjedde ved sykehusene… Det er ikke urimelig å kalle det en “black swan”. Og så kan en jo diskutere i hvilken grad et styre tross alt også bør ta en viss høyde for slikt. At det ble lagt opp til å bruke så mye penger på RELEASE og så lite på alle de andre mulighetene som ligger i teknologien virker ihvertfall i etterpåklokskapens lys ikke ansvarlig.

5 Likes

Pandemien må ta en stor del av skylden for release. At hode/nakke studien ble lagt ned tyder nok på at selskapet hadde manglende kompetanse på gjennomføring av kliniske forsøk. Denne mangelen kan være grunnen til at igangsettingen av release tok lang tid.

1 Like

7 Likes

Har selskapet noe i pipeline?
Hva har de gjort alle disse årene og hvorfor gikk aksjen så bra for 1-2 år siden?

Himmel eller helvete fra nå…???
Jeg mener at teknologien og hva den kan utrette,
Er formidabel.
Og at de vil lykkes å få en/flere avtaler med penger involvert…
Det kan skje i år. Tiø nrdtr år,eller aldri…
Kansje stang inn neste gang,:norway:

4 Likes

Få håpe på et nytt rally😎

Jammen, hva en mismanagement det var.

  • H&N blitt lagt på is pga the trodde immun terapi skulle ta alt
  • RELEASE study, registrering i UK bommet, feil ansettelse Gael, håp om samarbied med AZ mens de fikk endet punkt endret bak ryggen, feil sam arbied med study senteret, nektelse av ledelsen til å hente patienter i Asia i mange år før det var for sent, hoved eier Must ga ikke støtte til å starte flere studier, PW var en ikke forståelig man for investorer, nu har vi en CEO som uten biotek bakgrunn skal drive nettopp en biotek firma (hallo wake up!!)
  • Fimavacc og Fimanac ble ikke kjent som viktig (for lite inntekt mulighet) og nå skal det kommer derfra ??? Fimavacc studie oppsett bommet enormt ! Fimanac… ??
    -Kapital… nu 1,60 NOK ned fra 80,00 NOK… en fall på 98% … styre tar ingen selv kritikk, CFO blir CEO, Bjørne man på Radium Hospital podcasten har endelig en mindre bredere smil, podcasten bør legges ned pga så mye hausing…

Man kan sikkert ta en lodd her. Du blir millionair over natten eller taper det. Lykketil.
Jeg følger PCIB fordi jeg har tro på Berg. Men når Berg ikke får sitt formiddlet av en kvalitativt marketing og investors network har PCIB en lang vei foran seg til å lykkes.

4 Likes

Solgte i dag for å realisere tap og tenkte meg inn igjen om 2 dager, så da kommer de store nyhetene om avtaler i huet og ræva i løpet av morgendagen tenker jeg. Bare hyggelig!

Neida, men ellers da. Hvordan er ståa med folk? Sitter dere i båten?

1 Like

Sitter stille i livbåten/ubåten… Ser på investeringen som tapt, så da kan man like gjerne bli med til bunns for å se hva som skjer der nede

4 Likes

Ja samme her, tenkte jeg bare skulle ha igjen litt ekstra på skatten. Skal kjøpe like mange om ikke noen få flere tilbake på onsdag.

1 Like

Updated company presentation

7 Likes

Noen tanker?

Hvor er Morten Luhr?

Spennende kursutvikling i aksjen :wink:

1 Like