Så kraftig oppgang på høyt volum - får en fornemmelse av nyhet rett rundt hjørnet.
Også veldig typisk at en aksje går når de fleste/mange langtidsinvestorer har solgt på bunn etter måneder/år i sumpa, og de kan ikke tro at det kan være en bærekraftig oppgang når bruddet opp kommer.
Har sett akkurat samme fenomen i en haug med aksjer.
Vel, det får vi svar på i kveld når listene blir oppdatert. Da kommer det frem om det er lekkasje av “nyheter”, eller om det er pump’n dump i kjent ponzi-scheme.
Har mer tro på nyheter rett rundt hjørnet enn pump & dump med det volumet som er nå.
man skal ta høyde for at det utplasseres skribenter på forum med påstander som ;
… nettopp i de tilfeller du omtaler
hei Tjommien har ikkje sett deg her før,ny aksjonær i pcib?
Jeg kan bekrefte at det IKKE er meg.
Fint, man kan begynne å lure når det blodhauses og alle er innforstått med at det er 99 prosent sikkert en idiotpump-dump det er snakk om.
Helt utrolig, nå klokka ti på ti så har PCIB omsatt for ca 50% mer enn AZT, ULTI, NANO, BGBIO, MEDiSTIM, PHO, TRVX, VISTIN, GENTIOAN, CARASENT, NAVAMEDIC og NYKODE, tilsammen !!
Må vel kunne kalles oppgang på høyt volum det.
Man kan få til de utroligste ting med litt raff software.

hei Tjommien har ikkje sett deg her før,ny aksjonær i pcib?
Var inne i PCIB for en del år tilbake, men kjøpte en liten post igjen for 3-4 uker siden når jeg så bunnformasjonen som hadde blitt dannet.

Man kan få til de utroligste ting med litt raff software.
Er det noe ulovlig som foregår tror du?

Er det noe ulovlig som foregår tror du?
Dette her er kun momentum-trading. Ingenting annet!!
Han sitter i Hagavik å flirer&tjener penger.
Det er ikke det jeg sier, at OSE tillater selv helt drøye pump-dumps har man dessverre sett om og om igjen med aktører som løken fra Bergen
Om ikke det ER dette som skjer her, så er det jo informasjon på avveie (og det er det neppe - i så fall er det noen som handler på innsideinfo).
Kan fint se en mcap på ca 600 millioner her før høydeskrekken slår inn

Fint, man kan begynne å lure når det blodhauses og alle er innforstått med at det er 99 prosent sikkert en idiotpump-dump det er snakk om.
Jeg ønsker ikke å blodhause, det eneste jeg prøver på er å tolke price action, volum og TA opp mot hva som eventuelt kan være bakgrunnen for oppgangen. Jeg vil ikke å utelukke pump & dump, men i mitt hode synes jeg det ser ut som noe annet………men jeg kan selvfølgelig ta feil.

. Jeg vil ikke å utelukke pump & dump, men i mitt hode synes jeg det ser ut som noe annet………men jeg kan selvfølgelig ta feil.
Mcap er skarve 150 millioner på kurs 4.
Kommer det en positiv melding fra feks NAC om bioprossesering, så vil kursen gå amok, sett i lys at at selskapet er priset til failure og konkurs.
Sånn sett er det ikke unaturlig at man innimellom kan få ganske ville kursutslag til tider.
Kortsiktig ligger vel kursen an til å peake på 5-6 kroner uten evenetuelle nyheter.
Det er vel kun to mulige forklaringer på denne ekstreme oppgangen. Enten er dette en avansert utført pump and dump, eller så har noen på ulovlig vis skaffet seg kursdrivende nyheter før markedet får melding.
Det siste er vel lite sannsynlig så lenge selskapet måtte svare på om det forelå kursdrivende nyheter i forbindelse med pausing av aksjen?
Minner om at dette ikke er første gangen at PCIB blir hausset opp uten grunnlag etter det fatale kursfallet.
Hvor mange kroner er PCIB verdt med den info vi med sikkerhet har i dag?