Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Dette kan du tydeligvis bedre enn meg.

Men ifølge fda gov egen definisjon har jeg vanskelig for å tolke completed kun negativt.

Jeg tror det i flere kliniske studier KAN være tilfeller der sites har rekruttert det som er planlagt og at det samtidig deretter KAN være begrenset pasientgrunnlag IGJEN geografisk ved sites og at de bytter sites til områder der det av ymse årsaker finnes større pasientgrunnlag.

Og det er tilfeller der sites lukkes for selskap mener det underpresteres.

Men du er tydeligvis sikker i din sak og kan biotek. Fair det. Da bøyer jeg meg i støvet.

1 Like

Du må se det i sammenheng med hvordan rekrutteringen i RELEASE har vært. Dårlig. Da vil det være sites som har prestert dårlig.

Disse byttes ut med andre som man håper presterer bedre.

Det er også veldig logisk at det er dette som forgår. Det er også bra at sites som ikke presterer blir byttet ut.

Bra.

Kan jo begynne å lure på kvaliteten på dette forkantstudiet de gjorde for valg av siter som skulle inkluderes når det er så mye justeringer hele veien.

Slik jeg har forstått har endringer av sites alltid vært prioritert hos bioteks. Det har høyst sannsynlig blitt stadig viktigere øvelse og prioritert under pandemien. Jeg synes det ikke har vært mye endringer sites. Kanskje til og med for lite endringer av sites? Det er bedt om action og mer hands on, tror det er svært smart og hensiktsmessig for rekruttering :muscle:. Dette er bra mener jeg :partying_face:

2 Likes

Det er helt normalt at man velger bort sites som underpresterer og får inn nye sites som man antar vil prestere bedre undervies i et studie. Det gjøres over hele fjøla.
PCIB har ikke akkurat sittet med et verdenskart og kastet dartpiler - de har gjort et omfattende arbeid i forkant av studiet, og gjør helt sikkert fremdeles fortløpende justeringer av studie, dets oppsett og sites. At de agerer og bytter ut de som ikke leverer er et sunnhetstegn og en konkret demonstrasjon av operasjonell kapasitet.

Studiedesign er et komplisert område, og site selection likeså. Jeg er overbevist om at selskapet har gjort sitt ytterste for å sikre seg de mest egnede sites. De har også PPD i ryggen (CRO), som er en global, slagkraftig organisasjon med enorme datamengder og innsikt i diverse sykehus systemer, pasient pooler mm.

Årsaken til problemet er sammensatt, og det å ha godt nok beslutningsgrunnlag om en sites prestasjon i en sammenlignbar populasjon, historisk rekrutteringshastighet, håndtering av endringer i protokoll, generell oppstart og effektivitet i drift påvirker kvaliteten på en site og er viktig for studiesponsor. Dette er i dag vanskelig tilgjengelig informasjon for mange, og problemet med site selection er fragmentert og komplisert. Andre forhold som hvem er sponsor (Merck vekter for noen tyngre enn PCIB), hva slags kandidat forskes det på (novel immunterapi eller en modifikasjon ev gammel chemo) og hva er muligheten for flere påfølgende studier, intern kompetanseoppbygging, publikasjoner (hvor banebrytende er kandidaten/teknologien) mm. spiller inn. De beste sykehusene vasser i tilbud, men den store delen av sykehus er “vanlige” sykehus som på sett og vis konkurrerer om oppdrag. Det kan tenkes at sykehus i ny og ne svarer på en feasibility forespørsel fra CRO/sponsor med noe optimistiske anslag og entusiasme som ikke speiler øvrige ansatte i organisasjonen. Det at disse byttes ut, er utelukkende positivt for fremdriften :+1:

19 Likes

Det er litt interessant at det står at rekruttering er avsluttet på klinikkens sider, men at det står status recruiting på studiets sider.

Så da kan man vel ikke stole helt på listene. Antar det også gjelder completed. Det eneste man vet er at de som har completed ikke rekrutterer lenger, men jeg tror man kan anta at de har innrullert minst 1 person.

Hvis man går gjennom endringene History of Changes for Study: NCT04099888 så ser man at Krankenhaus Landshut-Achdorf ble fjernet og Universitätsklinikum Hamburg Eppendorf ble lagt til. Ingen andre sites i listen ble fjernet for Tyskland.

2 Likes

Completed in english means completed :slight_smile: this is from Clinicaltrials.gov glossary

Glossary of Common Site Terms - ClinicalTrials.gov

this means that those sites has reached target participants #

10 Likes

so can we anticipate the number of the patients recruited?

Det betyr at en site som har innrullert hvertfall 1 pasient avsluttes som normalt etter at pasienten har mottatt behandling. Årsaken for avslutningen betyr garantert ikke at siten har nådd et tak av antall pasienter. Det gir lite til ingen mening å stenge en site med god innrullering.

6 Likes

hvis man leser her:
Amphinex og lysterapi (PCI-behandling) i kombinasjon med standardbehandling for gallegangskreft som ikke kan opereres - Oslo universitetssykehus (oslo-universitetssykehus.no)

Står det at Norge skal delta med ca. 3 pasienter i studien. Så jeg syns det er merkelig om sites har låst ett viss antall. Men det kan hende Norge skiller seg ut.

1 Like

You could be right and the terminology is probably for the entire study status not on site by site basis.

2 Likes

Det er ikke noe tak per site. Og antall pasienter på hvert land er et estimat.

1 Like

Vi når bunnen på 0 kr innen neste sommer om tendensen fortsetter som nå.

2 Likes

Primary completion 2025? Endret fra juli 2023

Har jeg gått glipp av noe her?

2 Likes

Målet er interim, det alle snakker om på «ferdig»

Fra Q2

  • Interim analysis expected 2H 2023

  • Final analysis expected approximately 2H 2024

2 Likes

Ser ut som ny forsinkelse har lekket ut her. Burde vært meldt markedet asap, men PW og RS har vel tenkt å la det skure og gå til Q3.

Forsinkelser og når lead candidate studier blir ferdig etc er ikke så viktig å informere om. Tar det ved neste korsvei vi.

Dersom dette stemmer er det i så fall alarmerende. Ser da altså ikke ut som det er døyt av tegn å spore rundt forbedring av kommunikasjon til markedet.

3 Likes

PW og RS vil bare gerne spise lunsj i fred indtil tanken er tom.

Endring av primary completion betyr vel fort at interim blir forskjøvet også.

Mulig jeg er helt på bærtur🫐

1 Like

Eg må seie at så langt fungerer den nye kommunikasjonsstrategien til selskapet heilt utmerket :wink: Komplett stillhet i alle flater.

Godt det snart er tid for rapportering igjen så får me i alle fall vite litt om ståa.

1 Like