Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Hva ble dommen? Takk og farvel eller videre diett bestående 100% av sure epler?
Jeg sitter videre men det er utelukkende pga usunn stahet over ikke å realisere tap i noe jeg fundamentalt har trua på.

5 Likes

Noen som har oversikt over hvor mye penger som er skutt inn i pcib siden dag én?

Har så smått startet. Jeg skal ut med halvparten for å øke i to andre aksjer jeg satser hardt på. Den andre halvparten blir med til avlesning, men med covid som herjer så blir vel muligens 3 pasienter i måneden til avlesning om 3 år. Emisjon har jeg ingen tro på før om et års tid, men igjen da KAN ting se annerledes ut. Beholder fremdeles litt optimisme rundt vacc. Kan jo starte et studie med noen få pasienter. Burde ikke koste stort. Men at det blir et nei fra FDA jmfr min forrige post levner det vel lite tvil om.

Tar skikkelig tak i det meste nå :+1:
Interesse for partnering i Asia💥
Nå bør vi tikke oppover igjenn…

6 Likes

God mulighed nu. Ligger 70.000 på køb på 14kr

Du mener vel senest?

Det er vel eit håp om at vi ikkje treng emisjon men blir redda i 12 time av avtale med penger.

2 Likes

Følger man “buy when others are fearfull-prinsippet” så skal man vel kjøpe nå? :wink:

2 Likes

Opphørsalg…RIP PCIB💀

Guiding opprettholdes (2H23).
Når Release nærmer seg slutten vil ferdigstillelse prises inn på forventninger.
I mellomtiden får vi trolig partner i Asia og piller mot Covid som virker like bra som Tamiflu mot influensa. Kanskje også en hybrid løsning fra FDA/EMA.
I tillegg får vi Vacc fase2 med partner.

Jeg tror vi har sett bunnen og at vi er langt høyere om 1 år.

25 Likes

Positivt at det ble lagt opp til en bredere presentasjon denne gangen, og også positivt at man vil være mer åpne rundt rekrutteringsfremdriften (eller mangel på sådan). Mye usikkerhet (som allerede bør være innbakt i aksjekursen), men også spennende potensiale innenfor de tre grenene - ihvertfall tilstrekkelig til at det er liten grunn til å forlate skuta på dette kursnivået når man har vært med så langt. Angrer kun på at jeg kjøpte tilbake mange av aksjene jeg solgte på 85, og er nå dessverre i minus i PCIB samlet sett. Litt verre for dem som kjøpte seg inn på høye nivåer selvsagt. Nå er uansett morgendagen viktigere for meg personlig ettersom jeg er ti ganger så mye eksponert i NANOV. Men håper, og egentlig forventer, at PCIB skal jobbe seg litt oppover på en tross alt svært grei presentasjon.

7 Likes

Foreløpig ingenting som tyder på opphørssalg eller dump.

Hadde foreløpig en dip, men ligger ned 0.28% foreløpig. Verken volum eller price action tyder på noe dump av noe slag.

Men ligger fremdeles i den nedadgående trenden. Må stabilisere seg på dette nivået og klare å bryte til oppsiden før dette blir noe poeng å følge med på.

9 Likes

Neste aksjonæroversikt skal bli spennende å se. Skulle ikke forundre meg om de 20 største aksjonærer øker bitte litt igjen :partying_face:

Skulle gjerne hatt inntog av NewY Mellon igjen. Mener de var inne under AZ racet og på kurs 80kr+?

Bare 70kr opp til ATH :joy::bomb:
Det prises så og si nada av positiv framtid innen den brede teknologiplattformen til PCI Biotech. Nesten utrolig med slike resultater oppnådd både preklinisk og klinisk!

3 Likes

Siden du nevner FDA og EMA Jubel burde du kanskje tatt med hele avsnittet: :wink:

"The company is interacting with the US Food and Drug Administration (FDA) and the European Medicines Agency (EMA) concerning the possibility to enrich the control arm with external control data, using existing patient-level data from past clinical trials and real-world data from a patient registry. The initial responses from regulatory authorities suggest significant challenges for using external control data in a pivotal trial of a first line treatment."

11 Likes

Det er fint @sjog det er også børsmeldt. Liker PCIB sin endret kommunikasjon. Detaljert og flere benyttet under pres som Snapir og Høgseth. Og det jobbes med mer IR / kommunikasjon. Som etterspurt :muscle:

Jeg oppsummerte Q&A og Amir S hadde en glitrende gjennomgang. Ikke behov for slik hissig stemning? Det er bare å glede seg :stuck_out_tongue_winking_eye::partying_face:

External data vs desentralisation som Snapir la ut var litt to forskjellig fremgangsmåter :muscle::pray:

Det plutselig solide kjøp nede på 13 tallet kunne minne om institusjonelle kjøper? Tok jammen flere ti-tusen i slengen.

Hvis det skal tippes tipper jeg sluttkurs er over 15kr i dag. :pray:

16 Likes

Det vil bli interessant når flere detaljer på subgruppen med inoperabel ggk i AZ-studien kommer på bordet. Noen har noen formening om når slike detaljer vil offentliggjøres?

1 Like

Er dette vendepunktet? Slitne investorer som er lei selger seg ut til nye som kommer inn :relaxed:

3 Likes

I og med de 20 største har økt bitte litt på de tre siste aksjonær oppdateringer fra PCI sin hjemmeside ser det ut til at veldig mange er slitne påståtte aksjonærer :joy:?

Ok til bra volum today! Ser ut som aktør slipper volum og plutselig kjøper store poster og kursen går fort opp? Sulten eksisterende eller ny aksjonær?

Kan ikke se for meg at det skal være lett å kjøpe noen hundretusen aksjer (om det er formålet) uten at kursen skal markant opp?

Minner lite om det du der under. Volumet er mange ganger høyere når det kjøpes enn når det slippes ned noen aksjer. Ser ut som klassisk bunn og «en-to aktører» som kjøper ganske aggressivt og forsøker riste i treet? Plutselig var det magert på selgersiden igjen og 15 tallet dukket opp igjen. Står fortsatt på tipping at kurs ender godt over 15kr :pray: hit em high :laughing: og ender det langt over 15kr på godt volum KAN dette være den berømte bunn :pray:?

Når det er indikert IDMC tilbakemelding 2H kan det umulig være lenge til tilbakemelding. Det kan spekuleres i om denne tilbakemelding er avgjørende for en mulig Asia partner. Hvis det nevnte er stang inn er rikets tilstand plutselig lystig.

@Stupet alt kan skje. Partner kan ta deler eller alt eller ingenting men bidra med ressurser, tilførsel kapital. Men både Olix og Asia partner KAN være det som bidrar cash til Vacc og RELEASE :pray:

ABG analytiker hadde spørsmål under dagens Q&A. Regner med oppdatering analyser fra Arctic og ABG kursmål per nu hhv 24kr og 37kr. Alltid ålreit å få detaljert info fra biotekanalytikere.

8 Likes

pump & dump

Spennende at det nærmer seg neste steg med fimaVACC, er det naturlig og sannsynlig at det kommer penger på bordet til PCIB om dette kjøres i et samarbeid med en annen partner? Eller er det normal praksis at det ikke gjør dette og PCIB må dekke sine egne kostnader?

2 Likes

Interessant spørsmål fra ABG rundt dette med antallet som har gått videre med to behandlinger. Det kan vel tolkes som en fisking rundt effekten av behandlingen, så får vi se hvordan de evt tolker svaret fra PW inn i en analyse.

3 Likes