Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Meldingen om at samarbeidet med AZ ble avsluttet kom 21 oktober ifjor. Og passasjen angående det “strategiske”:

the decision not to enter into a definitive agreement is primarily based on a strategic evaluation of current development needs.

Current development needs… Det som ihvertfall er sikkert er at ikke noe var mer “current” i månedene og ukene frem mot den datoen enn utviklingen av vaksinen mot COVID-19. Jeg tror bare ikke det er helt tilfeldig at dette skjedde da AZ må ha prioritert alt hva de kunne av ressurser i konkurransen om å bli raskest mulig ferdig med utprøvingen av vaksinen. I tid er ihvertfall sammenfallet påfallende nok.

In July 2020, AstraZeneca partnered with IQVIA to accelerate the timeframe for clinical trials being planned or conducted in the US.[89] On 31 August, AstraZeneca announced that it had begun enrolment of adults for a US-funded, 30,000-subject late-stage study.[90] Clinical trials for the vaccine candidate were halted worldwide on 8 September, as AstraZeneca investigated a possible adverse reaction which occurred in a trial participant in the UK.[91][92] Trials were resumed on 13 September after AstraZeneca and Oxford, along with UK regulators, concluded it was safe to do so.[93] AstraZeneca was later criticised for refusing to provide details about potentially serious neurological side effects in two trial participants who had received the experimental vaccine in the UK.[94] While the trials resumed in the UK, Brazil, South Africa, Japan[95] and India, the US did not resume clinical trials of the vaccine until 23 October.[96] This was due to a separate investigation by the Food and Drug Administration surrounding a patient illness that triggered a clinical hold, according to the US Department of Health and Human Services (HHS) Secretary Alex Azar.[97] The results of the COV002 phase II/III trial showed that immunity lasts for at least one year after a single dose.[98][unreliable medical source?] Results of Phase III trial On 23 November 2020, the first interim data was released by Oxford University and AstraZeneca from the vaccine’s ongoing Phase III trials. Oxford–AstraZeneca COVID-19 vaccine - Wikipedia

Det ville være rart om ikke dette bidro noe til at samarbeidet ble avsluttet og såpass brått og overraskende for mange. Preklinisk var man kommet frem til lovende resultater. Neste steg ville vel evnt vært klinisk. På den ene siden hadde AZ såvidt jeg har forstått ikke noe konkret prosjekt der og da hvor de kunne nyttiggjøre seg PCIBs teknologi, på den andre siden har de ganske enkelt prioritert ressurser til “current development needs”. Og til det siste hørte ihvertfall vaksine mot COVID-19.

11 Likes

Som per sa. De hadde hatt kontakt med flere BP selskaper i starten av pandemien.
MEN de var som veddeløpshester med skylapper,der eneste fokus var covid medisin !!!
Kappløpet har roet seg litt nå, så kansje de nå er mottakelige for PCIB teknologien…
Jeg tror det💥

9 Likes

Makan til håpløst selskap…dersom det er så billig som folk skal ha det til burde vel ledelse og styre brukt en andel av julegratialet på aksjer.

Bare 22% ned til 10kr/aksje…most soon.

4 Likes

Immunicum får kjørt seg litt i dag: Press | Immunicum

1 Like

Tror det Jubel mener er at man heller bør kompensere for den begredelige utvikling ved å juble på dette forum.

2 Likes

Ned 25 % på Immunicum i dag og 52 % i 2021, ikke bare norsk biotek som har hatt ett tøft år, dessverre.

Den var artig rockpus. Det er ikke behov for jubel over aksjekurs eller markedsverdi. Og alltid nydelig med forklaring av resultater mot standard treatment osv. Er results og foeskning bedre osv. Men nu er der presentert world class results preklinisk og klinisk mot dagens løsninger. Derfor mener jeg per nu at det er mulig å juble selv med dårlig avkastning. Jeg kan ikke se at bedre results enn dagens standard ikke har ført til gjennombrudd i en bred teknologiplattform (i noen bransje). Novel eller disruptiv teknologi KAN ta tid før gjennombrudd. Nesten helt typisk. Selvsagt finnes ingen fasit, og marked priser fremtiden svært negativ…Jeg ser den svake verdivurderingen av selskapet, men mener at markedet tar feil! Umulig å si med sikkerhet og jeg har langt fra noen fasit . Der er nok av andre som hevder å inneha den…

Nu har Immunicum samarbeid ikke gitt verdiøkning eller oppgang for PCIB kurs og strengt tatt litt komisk at det skulle føre til nedgang for PCIB i dag. Kanskje Imm nu må benytte PCIB teknologi klinisk for å få gode resultater?

bilde

1 Like

Hmmmm rockpus - og har du noget andet og konstruktivt (gerne kritisk) at sige om PCIB - end bare at skrive noget for at gå efter manden…???

PCIB har begået en del fejl og været lidt uheldige i visse af deres valg.
PCIB HAR været hårdt ramt af Corona situationen især i forbindelse med rekruttering (som andre i branchen)
PCIB har langtfra været åben nok overfor deres aktionærer i forhold til information niveauet.
PCIB har som desværre flere andre norske selskaber været ramt af/selv skyld i større forsinkelser, for optimistiske deadlines som ikke har holdt på nogen måde, hvilket har givet en hel del uro på markedet.
PCIB har en “nyere” platform, som langt fra endnu er bredt accepteret i markedet

Jooo, der kan nok lægges en del flere grunde til hvorfor kursen i den grad er faldet - og nogle af disse grunde kan man godt tillægge ledelsen af PCIB.

Men der er ingen af disse grunde, jeg vil tillægge Jubel - eller for den sags skyld andre skribenter herinde.

4 Likes

Immunicum har vel holdt på med ILIAD lenge før de kjøpte DCprime såvidt jeg kan se?
Kjedelig, men ikke veldig relevant for oss utover att de kan slite med å hente penger en stund, men der er vi vel i samme båt uansett. :man_shrugging:

Edit @Jubel, mener du virkelig Immunicum er den eneste grunnen til att PCIB er i rødt i dag?

Kursen har blitt en full tragedi :cry:

Det kan ikke skyldes bare på Covid og det vet vi alle.
Asia forsent startet opp.
For få indikasjoner valgt.
For tregt start opp av 2. dose med Fimaporfin.
Alt for passivt holdning til samarbeids partnere for å komme i mål eller bestemme seg.
For lite investment gjør at PCIB har bygt en for liten platform for å holde investors interessert.

Når blir det kursen under 10 eller tar styret & Kristian Berg (Radforsk) grep?

Styrer jevnt og trutt mot 10 kr nå. Der er vi nok i god tid før Sølvguttene smører strupen.
Trist som…

Lavmål herjer nu! Snarere bunn som indikeres med ubegrunnet baissing i hopetall?

Fordi results er gode?

Nu herjer de som gleder seg over andres ulykke. Tristesse

I 2016 var kursen des ca 12 kr. Noen dager senere og i Jan 2017 var kursen tilnærmet doblet. Så fint hvis besservissere kan være ydmyke nok til å innrømme at kursen like gjerne plutselig kan stå i 20-30kr ved positiv melding som nevnt tidligere i tråd…

TheLion til der du skriver: det er lett å se hvem som trives med slik jammer og glede over andre sin nedgang. Der finnes knapt en begrunnelse rundt teknologi, results, IPR, preklinisk og klinisk studie mm…

To meglerhus ved Arctic og ABG ved sine biotekanalytikere har kursmål mellom 24-37kr. Med deres innsikt og vurdering kan dette være god mulighet for solid rekyl. Det er kanskje til og medmer input og utgreiing ved disse enn sølvguttene kommentarer :joy:

Generelt sier de som kan det at en skal kjøpe lavt og selge høyt :rofl::sweat_smile:. Kjøpe når det er null optimisme og stor frykt…spennende tid uansett. Fasit og siste ord er vel ikke sagt? Hvem mener å ha den? Mange her nu synes det som. Hør på hva selskapet sier er det kommunisert. De fleste her har ikke engang interesse i selskapet eller har deltatt på noe Q

Som de siste dagers handelsmønster hvor VWAP har vært flere prosent høyere enn sluttkurs. Kan det være at noen nu omsetter PCIB aksjer for å få fradrag før nyttår(og deretter kjøper tilbake samme antall, ser ut som der enkelte ganger kommer plutselig kjøp deretter)? Derfor slik kursmønster i dag?

1 Like

Lurer litt på hvilket innlegg frem står som du sier?

Din troverdighet er ikke særlig stor når du her i beste fall ser ut til å forveksle Kristian Berg og Jonas Einarsson. Einarsson kunne vel ihvertfall tenkes å ha en eller annen mulighet for å ta et eller annet grep her - nettopp som leder for Radforsk. De kunne kanskje kjøpt seg litt opp igjen i PCIB. Det er svært få store aksjonærer som har solgt seg ned det siste året. Men Radforsk er altså en av dem. Og det samtidig som de sitter med en betydelig s t ø r r e andel i Immunovacs som har økt desto mer i verdi. Mulig de har et “prinsipp” om kun å selge seg ned likegyldig hva konsekvensene måtte være. Men det er altså evnt Jonas Einarsson som kunne tatt et “grep” her, ikke Kristian Berg, forsker og mannen bak PCIBs teknologi.

7 Likes

Det må da være en del skattemotiverte handler som bidrar til grusingen.
Potensialet for slikt er i alle fall stort, Det finnes vel knapt en aksjonær som fortsatt er i pluss.

1 Like

Kjøp når den siste optimist har blitt pessimist.
Det kan ta litt tid med noen her…

Stemmer integer, jeg forsøker og mener jeg har fokus på ballen (resultater) om enn hvor vanskelig det er når nesten ikke noe verdi igjen i kursen. Kursen er totalt utbombet og kollapset fullstendig på kun 1 års tid fra 86kr til 12kr. Har aldri sett lignende. Meglerhus har justert ned kursmål, men fortsatt har jo disse som kan bioteksektor kursmål på 24 og 37kr. Dette er så brutalt som det nesten er mulig å komme.

Samtidig se de results mot dagens standard og SoC :flashlight::bomb: !! :sweat_smile:

4 Likes

Foreslår at vi snakker mer om PCIB enn hverandre i denne tråden :slight_smile: Husk, :santa: ser alt.

19 Likes

Som skrevet i et tidligere innlegg solgte jeg halve PCIB portisen jeg har hatt i mange år å snitter på 24,5. Skulle den ramle ned på 10 tallet så tar jeg jaggu 50% av det solgte tilbake for å lage et nytt snitt. Ingenting av det fundamentale er forandret. Ingenting. At markedet har liten tro for taes på Deres kappe. En melding med penger på bordet ser jeg på som mere attraktivt enn på lenge med dagens kurs.

13 Likes

Ser jo ikke akkurat lyst ut kursmessig, men som Jubel stadig påpeker så mangler det ikke på momenter som kan snu på stemningen. Også NANOV var oppe på 129 før aksjen i et par omganger så vidt har vært under 10. NANOV er tilbake i fint driv, og det er selvfølgelig fullt mulig også for PCIB å reise seg igjen hvis vi får litt mer medvind.
Kanskje en smule betenkelig at alle de “store kanonene” glimrer med sitt fravær på forumet. De færreste (med et solid unntak for Sørlendingen) har kommentert kvartalsmeldingen, og da er det selvsagt vanskelig å vite om de er inne eller uten, har håp eller kun vantro og fortvilelse. Mange store forumer som plutselig er blitt små. Har i flere omganger hatt bra fortjeneste i PCIB, men er nå kommet i minus. Har fortsatt tro på at jeg kommer i pluss igjen til slutt - og egentlig langt mer enn som så.

5 Likes