Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

@TyrionIV @polygon @Snoeffelen @FiloD @Sorlendingen @fleksnes @Temlor @Investor @lenny @StockDZ mange flere har kommentert PCI Biotech og Q.

Og de 20 største aksjonærer har faktisk som nevnt tidligere øket sin % noe på de 3-4 siste oppdateringer. Kanskje det rett og slett er mye skattemotivert omsetning nu? Direkte opp igjen? Da kan dagen i dag like gjerne ende godt i pluss?

Der er kanskje begrenset å si før der kommer eventuelle nyheter? Men det er alltid godt å høre deres vurderinger. Gjerne del ståa og deres gode vurderinger.

Triggere, osv for å få kurs som kursmål 37kr igjen?

Bør ikke IDCM og deres begrunnelse/ vurdering og tilbakemelding plutselig være her nu?

Utrolig lærerikt og stor takk at dere biotekere deler deres kunnskap :pray:

Er selv topp 50,plukket 10.000 aksjer nå.Er overbevist om at det var et godt kjøp.Et kjøp basert på egen kunnskap og overbevisning

11 Likes

Hvor mange aksjer må en ha for å være topp 50 nå?

1 Like

Er godt inne på samme lista.
Økte i går og i dag,
Et passende ord på denne kursen… Galskap…

5 Likes

93.500

3 Likes

Mye mulig kursen er galskap nå, men hvis det skulle vise seg at det er slitne aksjonærer som må finansiere veien videre så blir det enda mere galskap.

Nettopp og tenk HVIS motsatt. Deal som tilfører midler. Da er i så fall DAGENS KURS GALSKAP :pray::joy:

Allerede utbombet kurs KAN tilsi at tilnærmet all negativitet nu er indiskontert (som slitne aksjonærer som du skriver)?

can you explain just in few words a tax rationale behind this tax-motivated selling? why are people selling now and why it can turn today all around and end up in green?

Du må omsette dine aksjer før nyttår for å trigge gevinst eller her fradragsmulighet. I flere tilfeller ønsker aksjonærer å både få fradrag og beholde sin eierandel. Det betyr at aksjene må selges først for deretter kjøpes tilbake i markedet senere. Da blir det volatilitet når det er liten omsetning. Noen forsøker kanskje også å tjene noe på differanse. Men med lite volum sikkert vanskelig å oppnå annet enn krav fradrag :sweat_smile:

3 Likes

so the sell and buy back should be performed by the end of the year (i.e. both transactions)? quite funny tax system you’ve got there :slightly_smiling_face:

Skjønner ikke helt hvorfor kursen er galskap! Selskapet leverer jo ikke, og da blir det straffet mht kursen. Det er særdeles enkel matematikk, selvom enkelte her vil hevde selskapet blir kjøpt opp både i morgen og på neste mandag. Har tidligere vært akjsonær, men aldri vært lenger unna enn nå.

Og ja selvfølgelig kan de trekke en kanin opp av hatten, det kan skje med alle bioteks, men så må man også se på risk reward her. Idag finner jeg den rimelig dårlig.

1 Like

Leverer? Hva skal leveres? Hva skal primært et biotek levere på? Driftsinntekter? Resultater i klinisk og preklinisk som danner grunnlag for samarbeid og mulig avtaler?
Results først eller sist?

Ta høyde for alle mulig black swan? Som vår tids pandemi?

Hvor mange år kan det ta for novel / disruptiv teknologi i biotek gir et mulig gjennombrudd?. Mener du TTT ikke er typisk for biotek? Genmab og mang en annen historikk på volatil «fødsel»

Hva mener du om resultatene ved alle etablere ben, både i preklinisk og klinisk? Bedre enn dagens standard og SoC?

Har PCI Biotech og RELEASE mange direkte konkurrenter?

Hvordan prises biotek? Typisk på IPR, preklinisk og klinisk results? Eller kontantstrøm?

Hva mener du IPR, patenter og tilsvarende leveringsteknologi innen mRNA mm og onkologi studie innen 1 linjebehandling ODD prises til ved tilfeller i markedet. Negativ verdi?

Hva mener du om Asia partner for RELEASE hvor det er interesse?

Hva mener du om Olix Pharmaceuticals samarbeidet og siste børsmelding her viser muligheter for klinisk og deal ?

Mener du det typisk er liten volatilitet (risiko) i biotek?

Det nærmest matematikk en kommer i biotek er kanskje kun resultater mot dagens standard i preklinisk og klinisk forskning og utvikling? Og IPR?

@JTHP der er del av det du må levere på. Nu sammenfattes det også over under pandemi osv. Og flere spørsmål jeg har stilt står ubesvart. Bred teknologiplattform OGSÅ innen mRNA (kanskje det mest verdifulle / høyt prisede innen biotek), hva prises det til? Osv osv. hva prises avsluttende fase onkologi innen ODD? Meget interessant. Fremgang i studier er god. Det presenteres stadig resultater, papers / journal. Den avsluttende fase RELEASE innen onkologi (ODD) har opplevet treg rekruttering under pandemien.

Av alle spm over OM selskapet så er det ditt svar Johan…Alltid et effisient marked? Finnes da aldri underpriset juveler eller dyre selskap? er det teorien og svaret ditt?

2 Likes

Hva med rekruttering og fremgang i studier ?

4 Likes

Beklageligvis er ikke det du skriver her svaret, det er kursen idag som er det.

Det er jo ikke så meget at diskutere. Markedet bestemmer kursen ud fra det selskabet leverer (og kommunikerer). Jeg siger ikke, at aktien ikke er oversolgt, men man kan vist konkludere, at folk enten ikke tror på casen eller blot er trætte af måden selskabet drives på. Det er egentlig ret forståeligt. Jeg må dog knytte en vis grad af optimisme/nativitet op på, at PW stadig er ved roret, for der må være noget på vej - for ellers burde de have skiftet ledelsen ud, og indtil videre har de ikke leveret værdi for aktionærerne, tværtimod. God helg, som man vist siger i Norge. :wink:

8 Likes

VWAP av per nu omsatt ca 190 000 aksjer er 12,42kr…

Siste kurs nu 12,1kr.

Rart kurs nu siste handelsdager har sluttkurs flere prosent fra gjennomsnittlig omsatt kurs VWAP. Pleier være tett på…

Har ikke noe med repeat. Kun observasjon siste tre dager som da har tatt kursen mange prosent ytterligere ned enn VWAP. Da begynner kanskje noen å synes det er et rart mønster som kan tolkes i ulike baner…

2 Likes

Liten tvil om kursutviklingen.

Hvilket innlegg!!

1 Like

Kursnedgang i dag ble det vel først og fremst fordi noen solgte mer enn 50.000 aksjer rett etter kl.09.10. Det eneste jeg klarer å forbinde det med er tvangssalg eller en voldsom irritasjon eller aggressiv reaksjon. Begge deler er i og for seg forståelig. Man kan komme til et punkt der man i den grad syns “nok er nok” at man gir blanke faen i om man får noen titusen kroner mer ved å selge seg ned med bare litt mer tålmodighet, ja kanskje til og med dumper kursen for simpelthen å gi selskapet et spark nedover. Går man ut etter å ha tapt langt over halvparten av kapitalen så er nok slike reaksjoner mulig. Årsaken til at vedkommende dumpet disse aksjene i morges kan selvsagt også være en helt annen. Men mønsteret bærer, vil jeg si, uansett preg av en aggressiv reaksjon.

6 Likes

Du spør blant annet meg, og jeg kan svare ut fra hva jeg tenker:

  • PCIB har så langt fantastiske resultater innen alle de tre ben i teknologien
  • PCIB har fått «midt i smørøye» teknologi pga mRNA (målstyrt levering av mRNA er noe annen enn mRNA i covid-19) og vaksinasjonsteknologi (Nac og Vacc)
  • Ingen har så langt villet betale for å benytte teknologien, men det er siste 18 mnd ansatt anerkjente personer som går kraftig ned i lønn ved å jobbe for PCIB , uten kommersiell suksess.
  • Ingen av disse har stukket av, og sist Q ble det opplyst av både PW og AH at business development har mye å gjøre.
  • En melding vil potensielt kunne snu opp ned på hele PCIB sin mcap. En slik melding kan komme når som helst, eller aldri som markedet mener. Til en slik melding evt kommer, vil kursen mest sannsynlig være tilnærmet hvor den er i dag.
  • Utenom kommersiell avtale, vil selvsagt gode nyheter innen rekruttering i Release, eller FDA gir lettere vei mot målet, kunne løfte kursen.
  • Også en prestisjeavtale med BP ala AZ vil gi anerkjennelse til teknologien, på samme måte som at AZ avsluttet samarbeidet, gav starten på kursfallet.
  • Jeg sitter langsiktig, og tittet minst mulig på kursbildet i mellomtiden. Markedet er i villrede på hva teknologien er verdt, til eventuelt den kommersialiseres og prissettes.
  • Jeg er stor optimist etter sist Q, og tror ikke Sapir og Høgset ble hentet frem for å sitte fast i gapestokken, eller for å lyve om at business development var busy.

Dette var mitt svar til @jubel, så får dere andre gjøre opp deres vurderinger. Jeg synes forøvrig for mange er ute etter @Jubel her inne, og jeg er imponert over at han fortsatt orker å bidra. Så burde kanskje også @Jubel ha litt mer empati med de som lider av store tap, og i verste fall har blitt tvangssolgt.

God helg!

53 Likes