Jeg har tenkt litt og kommet fram til at det neste året blir fullpakket av events før kronen på verket, INITIUM avleses. I den anledning har jeg forsøkt å lage en timeline med det jeg anser for å være value inflection points for selskapet av betydning. Andre nyheter vil garantert komme, men dette er de jeg føler meg sikrest på.
Først og fremst, så har jeg en teori om at de ønsker denne komplette storyen selge inn til investorer, hvor UV1 er i bruk med top 5 immunterapier på markedet i dag, med 4 forskjellige big pharma. For det trenger de f.eks Roche, og nylig har de løst hva jeg tror var det siste hinderet - penger.
Timeline på det prosjektet er vanskelig å si noe konkret om, og den er markert i blått på grafikken fordi dette er MIN spekulasjon. Det kan være slik at selskapet er fornøyd nå med å drive det de har i land dersom ikke den rette partner og studie dukker opp. Et tips kan være at de fleste ønsker å avslutte årets budsjettildelinger innen 2022 er over (som med FOCUS i desemberi fjor) og at det kommer mot slutten av året.
Videre anser jeg Q1 i februar som en major milepæl. De vil da kunne guide relativt konkret på når de TROR avlesning vil komme, og markedet vil nok kjøre stort opp mot denne. 1H23 burde forventes på bakgrunn av covid, men de har overrasket på rekruttering før, og kan gjøre det igjen. Denne kommer til å bli VELDIG verdifull, og den kommer SNART.
Etter Q1 så ser vi mot ASCO og oppdaterte data fra pembrolizumabstudien (N=30) ! Det kickstartet hele reprisingen vi har sett i år og til neste år vil vi se etter tegn på at responsene holder seg, men også endringer i respons, PD-L1-uttryk osv. Her får vi alle 30 samlet, noe som gir mer trykk i dataene!
På samme tid kommer faktisk enrollment complete i INITIUM-studien. Selskapets desidert viktigste studie, og den eneste jeg velger å fokusere på her selv om positive momenter fra de andre studiene så klart også er viktig. INITIUM flytter nåla på hele regnestykket, investorenes tro på selskapet og selskapets image utad. Når INITIUM er ferdig innrullert begynner klokken å tikke mot readout (70 events). Et kjempestort value inflection point.
I tidsrommet mellom ASCOdata og avlesning av INITIUM kommer det 2 års-update fra kohort 2 og 3 årsupdate fra kohort 1 i pembrolizumabstudien. Vi så bevegelsene i kursen på disse punktene i år, og kombinerer vi det med forventninger om at INITIUM vil bli avlest når tid som helst ser vi konturene av noe det ikke er vits å fantasere offentlig om. I tillegg vil TET bli analysert og presentert rundt dette tidsrommet, hvis det går etter planen.
AVLESNING AV INITIUM - 70 PFS-events kommer enten i slutten av 22 eller ut i 23. Jeg tørr likevel argumentere for at alle disse solide verdipunktene før på året vil sørge for at aksjen møter den readouten på nivåer som er vanskelig å forutsi. Dette er det alle venter på, og positiv readout her vil gi forhåpninger om en veldig stor strategisk avtale som gir selskapet fritt spillerom til å utvikle TET akkurat slik som de ønsker.
Tidslinjen ble så fin at jeg måtte merke den med at den ikke er offisiell. Dette er min investeringstese og den er i mine øyne så solid at jeg ikke skjønner hvorfor ikke TI eier hele freefloaten i Ultimovacs.