Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Ville heller sett positivt på at dere blir lyttet til.
Større åpenhet på godt og vondt…

Jaja, videre nedgang imorgen da og nå blir det nok mye lavere enn 10…
Vi kommer til å se kurser langt lavere enn dette før jul.
Jeg har ikke mange aksjer igjen men jeg skal ut med mer.
Makan til drittselskap.
Ledelsen er totalt udugelige, da de skulle sett dette komme og tatt større grep for å senke risikoen i kontrollarmen.

Jeg husker jeg ikke var særlig imponert over markedsføringen til Release.
Angrer på at jeg ikke la stor nok vekt på slike negative tegn tidligere.

Kjenner jeg har null tro på noen triggere fremover. Disse menneskene klarer ikke å lage noe god forretning.
Det at de også har ansatt flere mennesker tror jeg nå er en krampetrekning for å late som at ting skjer på kontoret.

3 Likes

Et lite, men brukbart tegn på om man i det hele tatt ønsker et biotekselskap og dets potensielle pasienter noe som helst godt: Trykker man feks på det lille hjertet under kommentarer som den med lenke til intervjuet med Judith Jing Jen Wong som både jeg og et par andre postet ? Det er selvsagt bare et lite tegn, et mulig symptom. Men det blir noe påfallende når “kritiske” stemmer aldri viser det der lille tegnet på positiv interesse. Jeg merker meg også at “moderator” her velger å gi et av disse surmagede oppgulpene en positiv emoji OG har trykket på hjertet. Men når jeg har postet lenker til noe positivt angående PCIB så glimrer både disse baisserne og samme moderator ved sitt fravær. Man kan selvsagt ikke slutte noe sikkert på et slikt grunnlag, men et mulig symptom på noe er det…

24 Likes

Kanskje på tid med utskiftinger i ledelsen?
Har så langt ikke fått til noe overhode, kan ikke bare sitte å late som alt er ok når verdien i selskapet er mer eller mindre totalt utradert.

Bamse:
Et studie som startet i mai 2019, burde vel i manges øyne ha kommet lenger enn å ha rekruttert 1/4 av pasientene på i alt 50 studiesteder? Jeg tillater meg i hvert fall å være skuffet over det selv om jeg også ser at pandemien gjør det vanskeligere.

1 Like

Boms - ikke helt enig og ikke i mine øjne, for udover Corona i denne periode som du rigtigt nok nævner - så er opstarten og den første tid derefter, jo det tidsrum hvor der er lavest indrullering.

Men helt fair at være skuffet…!

Selv mener jeg at de tiltag de har taget, siden de første skridt (eks. Asien) har været rigtige, men ser også at de har været ramt af en del udfordringer udover Corona - om de så hurtigt og godt nok har fået løst disse, tjaaaa - i bagklogskabens klare lys, har de måske ikke være helt fremme i skoene…

4 Likes

i motsetning til svært mange her inne,kan eg ikkje heilt klare å sjå kvifor dette skal ha så stor innvirkning på ein allerede utbomba kurs,tviler sterkt på ein stor nedgang i dag,men det er mitt synspunkt.Må sei eg er skuffa over nivået på dette forumet her og faktisk av dei som også skal styret det,Det er i ferd med å utvikle seg til ein kamp mellom 2 sider der all saklig,faglig og interssante opplysninger,både positive og negative drukner i en støy verdig en barnehage.håper dette bedrer seg veldig ellers har ihvertfall eg ingen interesse av dette forumet.

18 Likes

Greit å få det relativt raskt avklart selv om de ikke kom noe vei med myndighetene, slik at de ikke trenger å legge ned mye tid her uten resultater. Nå kan de fokusere på andre mulige aktiviteter for å gjøre studien mer robust.

5 Likes

Det er så latterlig å se folk som ellers ikke har noe som helst å komme med av konstruktive (positive eller negative) innlegg, kreve ledelsens avgang, fortelle oss at verdier er radert ut, osv.
For oss som sitter long og har investert (for) mye i en bransje som biotek, så vet vi i alle fall følgende: “Verdier” som det henvises til, er kun papirverdier i et biotekselskap som foreløpig ikke har noe ferdig produkt å selge til markedet. Aksjekursen betyr i denne fasen svært lite. Og en skyhøy aksjekurs er svært ofte drevet av ville spekulasjoner og forhåpninger i selskaper som er i denne fasen.

Enten har man tro på teknologien og investerer, eller så har man det ikke - og lar være. At mange her tydeligvis har investert penger i PCIB og tapt mye på det, er synd. Men alle BØR vite at risikoen ved å gå inn i denne bransjen er skyhøy. Hvis man da må selge PCIB-aksjer nå, på et ekstremt dårlig tidspunkt, så bør det være en del av den kalkulerte risikoen man tok da man gikk inn i selskapet.

Stoler man på teknologi-plattformen til PCIB og har gått inn i aksjen av denne grunn, så er det svært lite som har endret seg i det siste. Utfordringer med rekrutteringen i RELEASE, ja. Kunne noen ting vært gjort bedre i rekrutteringsarbeidet? Det kan hende. Jobber selskapet aktivt med å forbedre rekrutteringen og se på alternative strategier? Ja, men det er klart at det er en utfordrende tid akkurat nå, og spesielt for en liten mygg som PCIB.

Å kreve ledelsens avgang hvis de er udugelige eller ikke gjør den jobben som er forventet, finnes det svært mange andre, mer kompetente personer som vil gjøre, enn noen småsure småsparere her på Nordnet. Jeg er glad jeg klarer å forholde meg til realitetene, så jeg slipper å la alle mulige oppgulp gå særlig inn på meg. :slight_smile:

PCIB er, slik jeg ser det, et mer og mer spennende selskap med en teknologiplattform og patentportefølje som garantert blir diskutert blant svært mange potensielle, fremtidige samarbeidspartnere /kjøpskandidater. Jeg holder meg fast til krampa tar meg! :smiley:

35 Likes

but recruitment can take yet 5 years more! if it will ever succeed at all! so what is it that we are waiting for now?

Etter hvor mange år og hvor mye penger?

Hmm, kursen holder seg meget bra. Ser ut som vi har funnet en sterk hylle på lav 10. Ser for meg en bounce faktisk

1 Like

Fra et rent teknisk perspektiv er det dette aksjen trengte.

En total kollaps og kapitulering av trøtte aksjonærer.

Aksjen har vært sinnsyk svak teknisk sett lenge. Og den har vært solgt gradvis ned på lavere og lavere priser. Alle rally har blitt møtt med supply og lagd lower lows.

2 Likes

Podkast: Helsesektoren med Leiv Askvig og Jónas Einarsson
https://play.acast.com/s/utbytte/helsesektoren-med-leiv-askvig-og-jonas-einarsson

Som en oppvarming til konferansen ( DNB’s 12th annual Nordic Healthcare Conference - Dec 16th, 2021 (meetmax.com)) har vi spilt inn en spesialepisode av podkasten Utbytte i samarbeid med Radforsk Investeringsstiftelse og deres podkast Radium. Marius Brun Haugen og Elisabeth Kirkeng Andersen har med seg Jónas Einarsson fra Radforsk og Leiv Askvig fra Sundt AS. Sammen diskuterer de utsiktene for den nordiske helsesektoren med fokus på biotech

7 Likes

Jo, de har fått til enormt mye:
De har vært gjennom in vitro-testing, in vivo-testing, fase 1 først og så en extension på denne.
Selskapet er nå i en pivotal studie. En pivotal studie som har mulighet for å få en AA ved Interimavlesning 2/3s vei inn i studien. Denne muligheten er det ekstremt få selskaper som får og spesielt mtp hvor få pasienter som faktisk hadde fått behandlingen før man fikk denne muligheten av regulatoriske myndigheter. Hvorfor fikk man denne muligheten? Jo fordi resultatene som de produserte for pasientene i sin fase 1 og fase 1 exstension ble vurdert til så ekstremt lovende av FDA og EMA at de fikk innvilget et slikt løp mot markedsadgang!
DET er de faktiske forhold!

Nok en gang
Trist at dette er blitt en yngleplass for HO-troll og debattanter som ikke har noen interesse i å bidra til å opplyse forumet og å få frem korrekt og konstruktiv informasjon som man kan få nytte av i sine investeringer.
Sitatet over fremstår for meg som ren og skjær baiss fra en aktør som har interesser i lav kurs.

25 Likes

Hei!
Vurderer å gå inn i aksjen igjen, føler nå at den er utbombet og vel så det. Sjansen for at det kommer en emisjon er vel overhengende stor, hva tror folk er sjansen for at det kommer en positiv melding før denne blir lansert, per nå må en vel ned i 5 kroner som det er nevnt her og det vil jo vanne ut aksjonærene noe voldsomt hvis en ikke har mer kapital. Med tanke på fremtiden hvor lang tidshorisont bør en ha for å investere i PCI nå! Var litt annerledes forrige gang jeg var inne da vi ventet på avtalen med AZ!

Enig, @TyrionIV , samtidig som du var relativt beskjeden nå gjennom kun å nevne resultater knyttet til FimaChem. I tillegg er vi nå inne i en utrolig spennende tid hva gjelder vaksinasjon og MRNa, og de som følger med litt vet veldig godt at PCIB også har en teknologi som er svært interessant i så henseende, og det finnes visse, svært lovende resultater også her. Så kan man like eller ikke like at PCIB fremdeles står på egne ben uten en teknologisamarbeidspartner med nok investeringslyst.

8 Likes

so you rationale is that “the message” should come BEFORE the new ISSUE? gut feeling? may be consider buying after the ISSUE?

Pcib har prestert over evne, 3 bein og flere kommer.
Fantastiske resultater.
Og flere og flere publikasjoner viser deres suverene produkt.
Eneste som bremser dette er Korona!!!
Noe ledelsen ikke kan styre.
Mrna har komt på banen for fult,og Pcib har puslet med levering av dette lenge,
Og sitter på imponerende resultater…
Er overbevist om at dette blir stort til slutt…:boom:

13 Likes

Bare lirer av meg mine tanker her.

Jeg sier ca som gutta på wallstreetbets, hvis ikke jeg solgte på 84, hvorfor skal jeg selge nå?
Og så kan man jo selvsagt si at mye har endret seg siden den gang, noe som er helt riktig. Men jeg kjøpte PCIB pga chem, så at AZ samarbeidet ble avbrutt endrer ikke egentlig så mye på det fundamentale for min del. Det har skjedd ting som påvirker chem/release, det påvirker det fundamentale i den forstand at det drøyer enda lenger før interim.

Men ellers da? Det er ingenting som tilsier at teknologien er noe dårligere enn jeg har hatt inntrykk av fra starten. Joda, kanskje det er for mye “device” for BP men folk flest har et sterkt ønske om å leve og det er de villig til å betale for. Så jeg kan liksom ikke helt se at noe som kan gi folk såpass lenger levetid ikke skal ende opp med å bli produkt.

Det er ihvertfall min logikk. Tiden får vise hva som var lurt. Men jeg vet at for min egen del så er det mye surere om jeg nå realiserer et heftig tap og det kommer positive nyheter, enn om jeg sitter frem til selskapet er konkurs.

19 Likes