Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Er ikke slik det fungerer.

Som PW har sagt tidligere så er det ikke interesse blant BP for fimaChem. Det er for mye “device” for de.
Det er mellomstore aktører som er interesserte.

Men de gidder ikke stresse med å overta et halvferdig makverk av et skakkjørt studie.
PCI og de stakkars blinde aksjonærene må finansiere det og blø i mange år, kanskje går alt i dass.
Det kan komme andre selskap i mellomtida, og patentene løper jo ut på 2030-tallet, så da blir det gratis :slight_smile:

OG Per vil ikke selge seg billig. Det ble for dyrt for AZ, så da sa de piss off og stakk.
Å selge Chem eller hele selskapet for 500-700 mill er det ingen som vil akseptere.
Og ingen vil by milliarder for dette slik ståa er nå. Om noen år blir jo alt gratis, og det kommer til å gå maaange år enda før Per og Ronny klarer å få noe som helst i mål her.

Og de andre grå forskerne i hvite frakker koser seg fint med sitt.
De bryr seg en døyt om aksjekurs eller å skape verdier for aksjonærer. De er opptatt av forskning og å leke seg på laben med mus.

1 Like

Velvalgte ord mister å jeg tar det videre for gitt at ledelsen must & co har fått med seg meldingen, men skal nedsiden ikke bli for stor på open i morgen burde det komme en pressemelding før 09.00 der de drar den eventuelle kaninen opp av hatten. Det ligger ann til i nuet å bli regelrett stygt.

1 Like

Det er noen fornuft i det du skriver Rosa men å kalle aksjonærene blinde er lavmål og å si at PCIB var for dyrt for AZ er bare piss.
Avslag fra AZ hadde ikke noe som helst å gjøre med penger.
Vennligst holder deg til fakta du kommer tross alt av og til med noen gode punkter!

6 Likes

Beklager kraftig språkbruk, men selskapet prøver jo febrilsk å gjøre endringer i studiet både ute i felten og inne med dialog mot FDA og EMA, men alt ser ut til å feile. Og selskapet vet ikke sin arme råd stakkars.
Det er de faktiske forhold, så det er temmelig begredelig.

Håper ikke godt voksne folk har satt for mye penger på hasardspill her, for dette virker å gå den veien høna sparker.
De som er i ungdommen tåler et tap da de har god tid på å reise seg igjen, men når man har passert 60 er det noe helt annet.

Men man kan jo gjenta for seg selv at en deal kan komme any day, så holder man håpet og godt mot oppe. 7 kr ved Q4 i februar?

Å grunnen til din inngang var ?

3 Likes

Det kan du godt har rett i Concorde, men spør deg selv en ting. Har det vært fremdrift i selskapet og har resultatene vært noe dårligere siden sist denne aksjen var under 10?
Respektere din beslutning og lykke til videre.

2 Likes

Forhåpninger om AZ-avtale, og uttalelser om helt utrolig rå teknologi.
Men ledelsen har vist seg å være udugelige og har holdt aksjonærene for narr, så da er det bedre å investere i andre selskap :wink:

Jeg tar en pause selv, men skudd fra hofta får du ta med PW selv å forumet. Han hadde vært «rocke»stjerne hadde mynten landet på hodet.

Det går dessverre i retning targovax er jeg redd. Vil sige ned mot 5kr, så må det hentes penger.
Kan bli emisjon på ei krone så selskapet og forskerne får holde på videre.

Release kan faktisk måtte skrinlegges mot slutten av neste år er jeg redd. Mye som må løse seg for at dette skal gå bra. Selskapet virker å febrilsk prøve det meste, men de klarer ikke finne ut av det dessverre.

Patentene løper jo etter hvert ut, så selskapet blir mindre og mindre hvert. Alt blir jo gratis om noen år. Og vacc og nac ligger brakk.

Det brenner et blått lys.

Ingen eksterne som er interessert i å kjøre Vacc-studie heller, så det taler for seg.
Årene går og Per vil vel hente penger for å få igang et slags forstudie i egen regi etter hvert. Kanskje mot slutten av neste år eller i 2023?

Fokuset siden 2019 og ut 2022 er på covid og release, som virker å være et uløselig problem.

Hva tror du slår til først, Bamse?
5kr eller 100 kr?

Dette er noe de aldri har hatt, så ikke noe som er mistet. Selvsagt synd de ikke fikk til noe, men de ser på andre muligheter for å takle problemene. De jobber hardt med å få inn en partner i Asia, dette ønsker selskapet selv også og har jobbet lenge for det. Interesse skal det være så de bør jo klare å få til noe her snart, hadde løst alle problemene over natten.

11 Likes

Ingen av delene

Godt sagt!

For meg synes det tydelig. Jeg mener de som er mest negative her ikke bryr seg og hverken lytter eller deltar på PCIB sin Q, mest sannsynlig kanskje fordi de ikke er aksjonærer og er møkka lei PCIB sitt kursfall (har solgt med tap, selvsagt leit) eller kun gleder seg over andres mislykke?

Brorparten av aksjonærene var allerede opplyst om at det var særdeles vanskelig å få dette gjennom FDA. Kun få dager siden selskapet sa dette under Q. Snapir greiet godt ut hvorfor dette var vrient. Og kursen ble gruset etter Q. Derfor vil jeg tro de faktiske aksjonærer ikke leer på øye over dagens melding.

Selvsagt mulig kursen kan falle litt, eller stige litt på avklaring og det at selskapet er aktive og forfølger alt av muligheter (både long shot og mer sannsynlige) for å bedre rekruttering til RELEASE. Kanskje kommer det nyheter før jul? Altså mange muligheter verdimessig. Men dette var for meg rimelig greit å kalle non event (spesielt etter gruset kurs i flere måneder OG igjen gruset kurs etter Q for kort tid siden).

Synes også dette var spot on

@Handyman hvorfor bry deg om kursen, du har vel ikke en eneste aksje hvis jeg har forstått deg rett? Og der er min educated guess at de fleste som over tid slenger drit om selskapet ei heller har virkelig eierskap i selskapet. Altså vrient å selge en aksje en ikke har! Eller?

Ikke misforstå det er selvsagt fair å være kritisk til selskaper.

Men blir komisk å samtidig inneha en type holdning over tid som om en er aksjonær og hele tiden skal selge sine aksjer…synes jeg da! Og et valg å være utenfor (kanskje til og med smart :sweat_smile:?) men eierandel kan liksom ikke selges flere ganger…?

6 Likes

At FDA ikke snudde på dette, var vell ikke forventet av noen, og skal vel være priset inn i kurskollapsen? «Dette er et langt lærret å bleke» var vell kommentaren til PW for noen få uker siden i podcast?

Og PCIB har snudd kommunikasjonsstrategien, etter langt påtrykk fra aksjonærmassen. Endelig! Det var sannelig også et langt lærret å bleke. IR avdelingen nærmer seg gangsperre :slight_smile:

Mon tro om det ikke også snart kommer en positiv nyhet? Når var den siste?

10 Likes

Hva er dette for slags makkverk av noe baissing?!?
Skal man ta opp de faktiske forhold, så bør man vel begynne med at selskapet er i en pivotal studie. En pivotal studie som har mulighet for å få en AA ved Interimavlesning 2/3s vei inn i studien. Denne muligheten er det ekstremt få selskaper som får og spesielt mtp hvor få pasienter som faktisk hadde fått behandlingen før man fikk denne muligheten av regulatoriske myndigheter. Hvorfor fikk man denne muligheten? Jo ford resultatene som de produserte for pasientene i sin fase 1 og fase 1 exstension ble vurdert til så ekstremt lovende av FDA og EMA at de fikk innvilget et slikt løp mot markedsadgang!!
DET er de faktiske forhold!!
De har vært gjennom in vitro-testing, in vivo-testing, fase 1 først og så en extension på denne. Dette løpet har foregått over flere år og de er fortløpende i dialog med FDA/EMA om muligheter for endringer i studien for å få enda mer fortgang.
DET er de faktiske forhold!
De sliter med rekruttering og retention grunnet Covid (denne pandemien som herjer verden om noen lurer), noe som fører til at studien trenger lenger tid enn tidligere forespeilet for å bli ferdig. Der må en nå forvente at 2024/25 kan bli målsnøret nå og at selskapet må hente ytterligere et par hundre millioner. Men så er det endgame – om Release innfrir og møter de effektmål man har, så er medisinen i mål og man har nådd den milepælen som betyr et enormt skifte for firmaet fra å være i klinisk fase til å ha et kommersielt produkt.
DET er de faktiske forhold!

Det er ingen som har feilet – dette fremstår som ren og skjær baiss fra en aktør som har interesser i lav kurs for min del.

Skrinlegges – Hvorfor det? Bare tull, imo…
Hva må løses mener du?? Bare tull, imo…
Dette er jo ren og skjør baiss totalt blottet for innhold og fakta!! → fremstår som ren og skjær baiss fra en aktør som har interesser i lav kurs for min del.

Nope, patentene løper ikke ut i en ODD-designasjon, så dette er nok en gang totalt blottet for noen tilstedeværelse av fakta.
Nei, ingenting blir gratis – spennende å se en kilde på at alt blir gratis…? (Vet det er å håpe på for mye, da dette selvsagt er en aktør som har null kilder for sin baiss og antagelig har en økonomisk interesse av å skrive så mye ukorrekt baiss uten noen form for forankring i verken virkeligheten eller det virkelige liv)

Ehh… Ja, fokuset er der og nei det er ikke noe uløselig problemer her – de er godt i gang med rekruttering som går en del tregere enn de hadde håpt (mye grunnet covid) – de tar grep for å prøve å øke innrulleringstakten og de vil nå mål et par/tre år senere enn man opprinnelig håpte før Covid slo ut store deler av verden.
Nok en gang: fremstår som ren og skjær baiss fra en aktør som har interesser i lav kurs for min del.

Trist at dette er blitt en yngleplass for HO-troll og debattanter som ikke har noen interesse i å bidra til å opplyse forumet og å få frem korrekt og konstruktiv informasjon som man kan få nytte av i sine investeringer.

Men for å gjenta og oppsummere:
Skal man ta opp de faktiske forhold, så bør man vel begynne med at selskapet er i en pivotal studie. En pivotal studie som har mulighet for å få en AA ved Interimavlesning 2/3s vei inn i studien. Denne muligheten er det ekstremt få selskaper som får og spesielt mtp hvor få pasienter som faktisk hadde fått behandlingen før man fikk denne muligheten av regulatoriske myndigheter. Hvorfor fikk man denne muligheten? Jo fordi resultatene som de produserte for pasientene i sin fase 1 og fase 1 extension ble vurdert til så ekstremt lovende av FDA og EMA at de fikk innvilget et slikt løp mot markedsadgang!! Man kan forvente denne når en avlesing i 2024/25.
DET er de faktiske forhold!!

64 Likes

Vet ikke om du har rett her. Det manglet ydmykhet i det hele mht AZ. Alle snakket om milliarder mens vi trengte bare et riktig beløp for å få flere bein å stå på.

Riktig pris hadde beholdt interesse og skaffet mye mer penger i tiden som gikk.

Alle vil selge seg som dronning, kanskje skulle verdt å bli en del av biotek kongerike satt som mål i den tiden.

Har vært en del rapporteringer her i tråden.

Jeg velger å la denne replikkvekslingen stå fordi jeg tror den er representativ for hva veldig mange tenker.

Men henstiller også til at man kan velge hvilket nivå man føler det trengs å legge seg på av spissformuleringer.

Det sitter folk av kjøtt og bein på alle sider av flere bord her, fint å vise litt respekt.

Men det er også lov å være frustrert når så mye aksjonærverdier er heftig minsket.

15 Likes

Ja, alle kunne og burde ha fått med seg at sannsynligheten for å få dette gjennom FDA var særdeles liten, men som med mange andre uheldige eller negative ting med selskapet som aksjonærene kunne eller burde ha fått med seg så har ikke alle aktørene i denne tråden akkurat hjulpet til med å gjøre det enkelt de siste årene.

For eksempel fremstilte jo du selv denne syltynne muligheten fra FDA som noe du ble BULL av:

Og så har du møtt bear-argumenter med latterliggjørende emojier og spam av internettartikler som kan virke bull-relevante for mange bare fordi det benyttes medisinske ord og uttrykk som menigmann ikke forstår, men tror er positive fordi PCI er nevnt.

Så jeg blir ikke veldig imponert over at du (av alle) nå, etter bekreftelsen, plutselig skal late som om dette var noe alle burde forutsett, som nok et tulleargument for at kursen heller ikke nå kommer til å falle.

Og på toppen av det hele angriper du “de negative” med hersketeknikker som påstander om at de ikke følger selskapet, slenger drit og ikke eier aksjer!? Ikke veldig classy når man samtidig leser at flere realiserer store tap.

13 Likes

Snila i så fall er der flere som benytter hersketeknikk. Det er vel ingen aksjonær som er fornøyd med dagens verdsettelse av selskapet? Og ingen liker vel å se sine eller andre sine verdier ha blitt borte?

Evaluate options to decentralise the study, allowing treatment in nearer clinics and replacing site visits with home visits

Det ble uansett sett på som mer sannsynlig det punktet over her. Det var også deler av mitt poeng. Og dette punkt er hjelpe ved retention.

Jeg synes det fortsatt virker slik at svært få (naturlig nok med så mange negative vinklinger om selskapet) av de mest innbitte negative er aksjonærer. Jeg er sikker på at de fleste vet med seg selv om de er aksjonær eller ikke-aksjonær. Og en trenger ikke føle seg truffet om det er feil (noen føler seg sikkert truffet kanskje?)

Og uansett hva jeg eller andre mener er der lett å se på Q og lytte til podcast for å høre at ekstern data ved kontrollarm var særdeles vanskelig å få til med regulatoriske myndigheter.
Kursen har blitt gruset over tid og ble også gruset etter Q.

Hvorfor mener du det er tulleargument at jeg mener at kursen ikke nødvendigvis må falle på gårsdagens melding? Kursen ble jo også gruset etter Q for få dager siden. Da gikk de gjennom strategier hvor de beskrev ekstern data kontrollarm som særdeles vanskelig å få til…

Og fortsatt er jeg positiv til at selskapet adresserer rekruttering og retention. Der er beskrevet ganske mange punkter på strategier her på 2 sier av Q slides. Kun en av alle disse punktene dreide seg om ekstern kontroll data.
Denne er fortsatt viktig den:

  • Proactively pursuing strategies to address recruitment and retention, including interactions with FDA and EMA about an alternative study design

Klar melding også fra TDN

3 Likes

Hmmmm Savepig - normalt helt enig i, at alle indlæg OGSÅ kritiske, der går efter bolden og ikke manden, bør have lov til at blive, selv om man er uenige i disse.

Men jeg har det lidt dårligt med, at kritiske (og haussende) indlæg, som ikke har nogen som helst fakta i sig, men ligerfrem kommer med ukorrekte påstande i forhold til virkeligheden - får lov til at stå, og i disse dage har vi desværre et par stykker som jeg er meget overrasket over får lov til at blive stående - vel og mærke fordi de er direkte med forkerte oplysninger…

Så begynder man en glidebane og det sidste man ønsker er at man i TI - får lov til at opføre sig som på HO, og kan i indlæg efter indlæg blot komme med de samme urigtige påstande, som ikke ret tit underbygges med bare en lille form for fakta.

Selvsagt vil en så dramatisk kursnedgang betyde stor frustration for mange af os, og det har jeg fuld respekt for - men skal denne frustration mane ud i en HO lignende kommunikation, så er jeg bange for at mange ikke mere ønsker at deltage i diskussionerne.

SIDST så det IKKE misforstås - har altid talt for at konstruktive kritiske indlæg er mindst lige så velkommen som konstruktive positive, men disse kritiske indlæg skal baseres på fakta og ikke “løgne”
(Og selvsagt gælder det samme for de positive…!!!)

9 Likes

Synes det var helt riktig :+1: å informere når en muligens lettelse på Q-presentasjon blitt nevnt og deretter likevel ikke får medholdt.