Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Neste melding blir partner ASIA med money på bordet ? Bare en våt drøm eller er det faktisk første vi kan forvente? Alle gode resultat/meldinger må da til slutt friste noen til å kjøpe hele" gotteposen "?

9 Likes

Endå en bekreftelse på hvor effektiv og banebrytende teknologien er.

Pussig at ikke de har klart å få til noe innefor VACC selv om det har gått 3 år siden resultatene fra Fase1 var publisert!

Med det sagt, selskapet bygger stein for stein og de fundametale er fremdeles utrolig potent og spennende, men talmodighets prøve uten sidestykke.

Sitter med en følelse som mange andre at det kommer dårlig nyheter om rekrutteringen på neste Q på grunn av Covid men håper jeg tarfeil selvfølgelig.

Uansett hva som kommer på Q så sitter jeg videre sterk i troen at en dag det vil løse seg!

3 Likes

Enig! Og nu tror jeg flere tror på et gjennombrudd for den brede teknologiplattformen til PCI Biotech! Så mye gode data og resultater fra mange fronter nu!

Det har en tendens til å gjøre noe med markedsverdien.

At en eventuell rekruttering dette kvartal kan bli dårlig er jo mer eller mindre guidet ved forrige kvartal og allerede opplevde kursskrell. Med omikron er det lov å tro og håpe at det gjør sannsynligheten større innen tid for langt bedre rekruttering til studier for alle :muscle::partying_face:

4 Likes

Min konklusjon er…
Ser vi på gallegang, så er resultatene knallbra,og vi har ingen indikasjoner på at ikke dette vil bli sluttkonklusjonen!!!
Ved markedstilgang vil kun GG indikasjonen kunne prises til ca 20-25 milliarder🍾
Det finnes utallige bruksområder innenfor behandling med fimaChem…
Så kommer vacc,nac og bac utenom…
Som vi ser er potensialet hinsides Enormt.
Og det er Fantastiske resultater i disse beina også!!
Om jeg må vente noen år,gjør det ingenting,
Pci teknologien vil får et gjennombrudd ganske snart.:boom:
Kjøp noen aksjer nå,og legg de i skuffa.
Du vil sannsynligvis ikke angre🇳🇴

27 Likes

11 januar, VWAP 13,55kr , sluttkurs 13,75 , +13,5%

Finansavisen onsdag 12 januar side 36

Unormal høy omsetning :
3 plass PCI Biotech , 338%

11 Likes

Tror dere fimaVacc ble ofret så mye tid og oppmerksomhet sist Q, hvis det skal være status Quo kommende Q (18.02.22) ?

Det ble opplyst av Høgset at de hadde arbeidet intensivt i 12 mnd med neste fase av fimaVacc.

19 Likes

De har vel opplyst at de skal drive mere oppsøkende salg,til selskaper med produkter de mener passer til fima Vacc og nac

3 Likes

Ja det har de sagt forlengst. Lenge nok til at forhandlinger kan ha pågått lenge.

6 Likes

Jepp. Og nå kan de vel treffes ansikt til ansikt.

6 Likes

PCI Biotech sin samarbeidspartner eTheRNA er kåret til «best» to watch kategori. Spennende pipe. Noe for PCI Biotech her?

11. eTheRNA

Founded: 2013
Location: Niel, Belgium

A developer of mRNA technology, eTheRNA is working on a third-generation Covid-19 vaccine that can be effective against a wide range of virus variants. The company is expecting to launch human trials for this vaccine at the end of 2022, and will be launching several trials within its pipeline, which includes mRNA drug candidates for treating several forms of cancer and infectious diseases such as malaria and HIV.

Immunicum som også er PCI Biotech sin samarbeidspartner har oppdatert sin company presentasjon:

https://immunicum.se/latest-corporate-presentation/


Det er vel den siste preclinical novel immuno combination approach PCI Biotech deltar i?

Aposense som er en annen samarbeidspartner til PCI Biotech har en spennende teknologi. Hva kan skje her. Artikkel i Nature:

https://www.nature.com/articles/d43747-020-00414-8

Olix Pharmaceuticals som også er en samarbeidspartner med PCI Biotech har presentasjon

« will be available to discuss platform-based early discovery collaborations and licensing options for its RNAi therapeutic candidates, including OLX703A for hepatitis B, OLX702A for nonalcoholic steatohepatitis, OLX104C for androgenic alopecia, and other pipeline programs.

The events coincide with the annual J.P. Morgan Healthcare Conference, being held virtually, and offer various opportunities for licensing, collaboration, consulting and investment opportunities for life sciences companies.»

Immunovaccine som er samarbeidspartner til PCI Biotech har også nylig Januar oppdatert sin company presentasjon:

AstraZeneca er ikke lenger en samarbeidspartner men har en enorm pipeline. Og det har vært spekulert før om det kan skje at det blir noe nytt samarbeid i en indikasjon. Mulig det er lite sannsynlig, men hvem vet? Noen eminente biotekere som ser spekulative muligheter for AZ og PCIB i slik bred pipeline?

11 Likes

Nå er jo jeg en av dem som absolutt har ståltro på teknologiplattformene til PCIB, men som forventet var kursoppgangen i går kun et kortvarig blaff. Det blir mer og mer klart at vi ikke kan forvente noen stabil og varig oppgang i kursen før interessen for selskapet øker betraktelig (utover den harde kjerne småsparere, hvor vel de fleste her inne befinner seg).

Det som må til er rett og slett et gjennombrudd - ikke teknisk - men kommersielt. PCIB må selv opparbeide seg den posisjonen, enten overfor en eller flere eksisterende samarbeidspartnere, eller BP. De må klare å overbevise en av disse nok til at lommeboka åpnes. Jeg håper derfor det har pågått aktiviteter i lang tid allerede, og at man snart er i posisjon til å lande noe mer enn en samarbeidsavtale uten andre forpliktelser enn et preklinisk samarbeid uten noen form for økonomisk kompensasjon.

  1. Har PCIB de riktige kapasitetene i sin organisasjon til å få til dette?

  2. Har de en teknologiplattform og løsninger som er interessante nok til at noen ser en åpenbar fordel av å ha tilgang til dette?

  3. Kan det være at PCIB og styret mener at de sitter på en så stor juvel (og dermed selger seg svært dyrt) at det blir vanskelig å akseptere interessenter som ikke er villige til å betale dyrt for noe som så langt bare er svært lovende (ingen godkjente produkter pr idag)?^

Det kan i verste fall hende at det skjer svært lite frem til vi har et gjennombrudd (kanskje ved interim?) for Release. Så her er det fortsatt tålmodighet som gjelder…

9 Likes

Takk @Mags70 for dine vurderinger.
Jeg er så enig! Hvis der nu blir en kommersiell avtale er der validering og godt mulig tidenes rekyl. Jeg håper og tror på det scenario, men i alle sammenheng der oppsiden er enorm er vel også risikoen stor.

Virker ikke både styret og ledelsen meget confident?

@FiloD har du en status betraktning PCI Biotech og vurderer du Asia partner deal som sannsynlig nu helt plutselig?

Nu omsatt ca 63000 aksjer, VWAP 13,77kr
Noen måtte selge noen hundre aksjer, kurs per nu 13,05.
Milevis fra gjennomsnittlig omsatt kurs altså. Over 5% fra VWAP. Kan nesten se ut som noen vil ha den lav. Nesten rett før stegning (og med lavt volum) er der plutselig viktig å selge noen poster og videre noen hundre aksjer slik kurs ender 13kr. Merkelig greier. Dette forstår jeg meg ikke på.

4 Likes

Jo, eller ledelsen virker i alle fall relativt selvsikker. Styret er jeg mer usikker på, all den tid de svært sjelden sier noe som helst. Hvordan det skal tolkes har vært diskutert mye uten at det gir meg noen særlig verdi. Og jeg er usikker selv. Men jeg anser det som svært sannsynlig at det hadde blitt tatt noen grep dersom styret i lang tid hadde vært misfornøyd med tingens tilstand. Slik sett heller jeg nok mot at de også føler seg trygge på at det gjøres en solid jobb med de (relativt små) ressursene man har pr idag.

7 Likes

Nå må kursen opp. Det er så dyrt å bare ta noen til hele tiden.

2 Likes

Ja det er litt merkelig at den manipuleres så lav på slutten. Noen som venter på penger og masserer kursen for lav inngang?

1 Like

Dagsomsetning på under millionen. Ingen til å ta i mot når det kastes ut en håndfull aksjer og kursen senkes en krone.

Pcib har på et par år gått fra å være solid plassert på lista over OSEs populære til å havne høyt oppe på lista over OSEs upopulære. Tillit er lett å miste, vanskelig å gjenvinne.

Rart der på lavt volum dager er viktig å gjøre det kort tid før børsen stenges…

Det er ganske heftig å ha en 6% differanse på gjennomsnittlig omsatt kurs.

Populær eller ikke… meget subjektiv din observasjon….har alltid hatt inntrykk at den ikke har vært veeldig populær…men hyggelig hvis noen mener det…men .det er ikke sakens kjerne her mener jeg. I går nesten omsatt 5 ganger dagens volum og solid oppgang på 13,5%. Sluttkurs var 13,75 og VWAP 13,55. VWAP i dag ble 13,76kr. Det sier soleklart at det er spesielt med noen hundre aksjer omsatt så kurs 13 ble fasit. Men det spiller ingen rolle, PCIB må «bare» fortsette å levere results og kline til med deal

Nok om det. Det snur meeeget brått OM det meldes en kommersiell deal. Så la de nu bare drive på…bare hyggelig @Chrkni :joy: og bud stakk innom :rofl: hvor er terence :crazy_face:

Mange selskap får plutselig gjennombrudd og gjerne når de fleste minst venter det. Orker jeg nevne ulike selskap igjen som har slitt i lengre tid med gjennombrudd så plutselig giganter…

4 Likes

Kommer snart!
Mvh Godot

2 Likes

Absurde teaters gjennombrudd passer ikke i biotek :rofl:
Eller er det kanskje faktisk slik at godot er spot on for biotek generelt. TTT

Og gladmelding for rekruttering til studier world wide?

Nucana har steget 12,5% denne uken, uten nyheter meldt.
PCIB har sunket ca 5% siste uke på 2 hyggelig meldte nyheter.

Og nok en hyggelig artikkel som KAN indikerer bedret rekruttering nu eller om litt for studier generelt. GLEDELIG :pray:

Jeg kan selvsagt ta feil, men…Ser fortsatt den salgsposten på 25tusen ish flyttes litt her og der. Snodig, virker som stadig er der for å skape usikkerhet eller sørge for kurs ikke går (slik jeg tolker det)? Denne post kan synes å ha blitt styrt slik i mange dager. Både hel og stykkevis og delt? Kan kanskje være derfor VWAP enkelte dager har vært veldig mange % fra sluttkurs? Hva er beveggrunn til slike poster på lavt volum dager være annet enn å tilsynelatende vise at det kanskje er flere selgere enn det reelt er?Nok om det og spekulasjoner? VWAP siste dager er ca 13,6kr ish og ene dag på høyt volum vs gårsdagen. Stå på PCI Biotech og kom gjerne med flere hyggelige meldinger :pray::partying_face:

Har noen tilgjengelig hele analysen til ABG (kursmål 37kr) og Arctic (kursmål 24-28? Kr)

Kursmål er dynamisk de chrkni, de hadde 78kr kursmål for 1-2 år siden…om jeg ikke husker feil…

4 Likes

De begynner vel å bli ganske gamle og ting har endret seg siden de kom, hadde de blitt oppdatert ville nok kursmålene endret seg.