Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Hva mener du med target på fase C?

Target/mål på kurs vil hele tiden endre seg igjennom rangen, og vil ikke være av stor verdi før man har fått tegn til at man er i fase C. Da det er “akkumulering” av volatilitet som definerer target på p&f counts.
Man kan gå ned på mindre timeframes og ta p&f counts på svingningene innad i rangen hvis man trader på mindre timeframes. Noe jeg gjorde selv og hadde som bakgrunn for å ville ta en swingtrade fra sekundærtest opp igjen til toppen av rangen. Men for selve target etter fase C, så er man avhengig av at man faktisk er i fase C for å få et estimat. Da det er svingningene i hele rangen som gir deg en p&f target å jobbe utifra. P&F charts kan også deles opp i faser, lignende Wyckoff, men har litt andre kriterier for hvor man deler fasene. Man får derfor ikke alltid full uttelling på P&F counts, men kanskje 3 av 4 faser.

1 Like

True that.

Men med inngang tidlig i 2017, og nedturen nå nettopp ville man hatt 0% avkastning på over 3 år. Med mindre man solgte på toppene. Men med det fundamentale som grunnlag tror jeg kursmål for dem som investere basert på det fundamentale ligger litt høyere en 80kr… Og man ville ikke solgt ved disse toppene. Med dagens pris er det ca 50% avkastning på 3 år. Hadde man brukt teknisk data for å justere størrelse på posisjon kunne man ha doblet antall aksjer/verdi et par ganger hvis man var dyktig i den samme perioden.

4 Likes

Den er ganske volatil nå mens aktørene i markedet prøver å bli enig om hva det er rimelig at den koster, men prisvingningene går faktisk an å observere og forholde seg til, noe som er lurt hvis man først gjør den “tabben” det kan være å sitte og følge med fra time til time.

Hvor store svingninger i kursen du må være forberedt på er ikke så bingopreget som en kanskje synes?

Jeg bruker trading ranges og litt ATR for å forholde meg til dette og synes det hjelper litt.

Når aksjen brøt opp fra 35 var føltes det nesten gitt at den ville komme opp til 42, og når den reagerte ned fra 48 føltes det nesten gitt at den ville teste ned mot 42 igjen.

2 Likes

Jammen er det lett å komme med fine belærende analyser tilbake i tid.

Hvor skal den resten av uka?

Det handler ikke så veldig mye om å vite i forkant hva som kommer til å skje, det handler mer om å se an noen sannsynligheter for “hvis X intreffer, så stiger sjansen for at Y inntreffer”.

Nå i første omgang må vi bare se om aksjen etablerer seg helst over 40 men ihvertfall over 35, eller om den faller tilbake igjen. Time will show.

For egen del vektet jeg opp jeg på dippen i går og kommer nok ikke til å selge de aksjene om den faller under, heller kjøpe enda mer hvis den skulle finne på å falle helt tilbake til 30.

5 Likes

Dagen newsflash fra investtech.com er det et salgs eller kjøps signal :wink:

image

2 Likes

Vennlig ikke bring inn noe fra investtech. Disse tekniske computeranalysene er mer villedende enn veiledende.
Har sett på investtech sine såkalte analyser i årevis og kommet til at de ender opp mer feil enn rett.

3 Likes

Jeg prøvde meg med på å tegne noen streker på 4h som ser litt ålreite ut. Noen synspunkter på den? (Jeg er ingen ekspert på TA)

Klorer seg fast over 40, veldig bra.

Edit:

Var litt redd den skulle brekke ned på slutten der, men tok seg akkurat inn.

Var det det du mente @danron10? :slight_smile:

2 Likes

Støtte 34/35 om den ryker?

akkuat når du skrev det :joy:

Gikk akkurat under 40 når du skrev dette, men riktig var du til slutt i siste spurt, well done @Savepig :+1:


Ikke så mye å si på disse. For dem som lurer er den nederste snudd opp ned :upside_down_face:

Du ser etter en ny test av 37?

Må si jeg skal enkelt klare å venne meg til PCIB med god omsetning over 40!

En kan se at på 45 begynner den å krysse over glidende snitt på ukeschartet.

@anon50125742

3 Likes

Sletta kommentaren for jeg så ikke gapet så tydelig på ditt chart. Men i går kikket jeg på et annet og der var det tydelig gap mellom 48 og 55. Ser du har kommentert det tidligere ja, vi satser på en rocket launch på neste melding!:ok_hand::sunglasses:

3 Likes

En så drøy candlestick på ukechartet som du har over der blir en slags gap i seg selv. :slight_smile:

Fra 57 til en touch helt ned til 27 på en uke er klin kokos.

2 Likes

Dagens aksje investtech

6 Likes

Edit:

Tester brudd over 48 på morningen.

11 Likes

Det burde vel ikke overraske oss om den bryter gjennom motstanden i løpet av dagen og at sluttkursen blir liggende på 50-tallet et sted.

2 Likes