Ser ut som det er svært tynt på selgersiden og det er ingen som vil selge under 29,-
Ingen TA ekspert, men er det slik at vi får liten avklaring i dag/morgen enten så klarer å etablere oss over emi kurs og får nytt støttenivå, eller så får vi et gap opp og faller under igjen for 4 gang. Er jeg på riktig tanker da?
Ja det er helt rett, den closet over bull ascending triangle i går og reagerer flott opp i dag. Nå ønsker vi aller helst å se at den finner støtte på 31,5 som var forrige topp, eller ihvertfall over 30.
Mens brudd opp gjennom 35-36 som var forrige peak vil kunne utløse et kraftfullt kjøpssignal og reprising.
Jeg er enig i at price action er positiv - men det er intet ascending triangle i PCIB. Det viktigste å fokusere på i TA av PCIB er den horisontale konsolideringen som har pågått drøye året mellom ca 23-30 NOK. Jo lenger slike konsolideringer pågår, dess kraftigere blir reaksjonen når den endelig kommer, normalt sett.
Du sa det først…
Hei Kan du utdype dette ?
Jeg er hundre prosent enig i at det viktigste TA bildet i PCIB nå er at den her konsolidert sidelengs lenge og jobbet seg ut av den lange nedtrenden som ble utløst av emien, og nå trader over emi pris.
Men synes du ikke det er en ascending triangle i et kortsiktig perspektiv?
Nei, synes ikke det. Det er et strikt krav at ascending triangle/wedge skal ha en tilnærmet horisontal linje, og det må være minst to, gjerne flere, kontaktpunkter.
Skjønner, interesting.
Det vi trenger nå er volum, veldig mye mer volum. Over flere dager.
Fin trøkk idag, og holder kjøperne ut morgendagen, så har vi faktisk en trendendring. Det er likevel hva som skjer videre rundt 35-36 som blir mest viktig for meg. Men nå er chartet mye mer teknisk interessant, og et chart jeg kommer til å følge daglig:-)
Spesielt om den closer på 32+ på i morgen som du sier med et fornuftig volum begynner det å bli veldig interessant.
Dette ligner veldig på kursutviklingen til NANO i fjor.
Klarer ikkje heilt å sjå den.
Kan du ikkje vise det på noen chart?
Sjekk PCIB i år og NANO mellom mai og november 2018. PCIB har såvidt begynt klartingen som NANO hadde fram til ASH-konferansen. Bare en følelse jeg har av å kontinuerlig følge med på PCIB. Kalle det intuisjon
Ja, spennende:-) Føler dog det må en nyhet til og en eksplosjon i volum før vi prater, og det har vi ikke sett noe til. Det som fort kan skje nå, er en failet trendendring, som vil skape usikkerhet og kursfall på kort sikt.
Jeg tror sjansene er større for å ta ut 35 i 2020, for jeg mistenker at vi ikke har fått shakeouten i markedet før det nye bullrunnet kan starte. Men vi får ta en dag av gangen:-)
Omsatt for 6 593 951 kr i dag, det blir alt for smått
Fungerer teknisk analyse uten volum?
Volum er et av de viktigste aspektene som underbygger troverdigheten i prisingen av aksjen
I en aksje som statoil som omsettes mye hver eneste dag kan du være dønn sikker på at det er en troverdig pris du ser.
I halvlikvide aksjer som omsettes for under 10 milioner om dagen kan en storfisk styre kursbildet nøyaktig dit de vil, så da skal man være mye mer varsom.
Og man kan se litt på antallet aksjer som ligger på topp 20.
Omsatt 207 303 aksjer hittil i dag, det tilsvarer ikke engang posisjonen til post nr 20 på lista.