Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Det er dette jeg mener, zoom ut enda mer. Se på hele “hode skulder” formasjonen og ta en titt på volumet, ikke bare høyre skulder. Dette sier noe helt annet :slight_smile:

18 Likes

Nå legger jeg PCIB i skuffen. Skal komme tilbake til denne når volumspiken kommer og 35 blir tatt ut(tipper innen 6 mnd), men per nå er det andre aksjer som er i fokus :face_with_monocle: Lykke til!

14 Likes

Forøvrig enig med deg i at dette fort kan være en liten hode skulder innad i 20-35 rangen, som kan ta oss ned mot 20 for en periode :wink: Derfor jeg gjør det lett for meg selv i å vente til alt er skyfritt :slight_smile:

2 Likes

Ser nøyaktig det samme. Slik Tradingview tegner volumprofilen hos meg er det over 36 skyene virkelig letter men det er småplukk i denne sammenhengen.

Vi ser for hver uke som går et mer entydig bilde av en aksje som har konsolidert seg ut av nedtrenden.

17 Likes

3 Likes

Omvendt hode- og skulderformasjon på gang? :slight_smile:

2 Likes

fish1430 - hva for en teknisk formasjon siden 2009 er det du mener at du ser som skal være bullish for PCIB?

Beklager litt sent svar.
Hele perioden ser ut som en konsolidering som nærmer seg slutten sett i mine øyne. En blanding av hvordan volumet kommer inn over tid, og at jeg har analysert veldig mange chart tilbake i tid, og dermed kjenner igjen hva som typisk går opp og ned. Nå hørtes jeg ekkel ut, så får håpe jeg ikke driter meg loddrett ut ved at kursen gruses utover :joy:

13 Likes

Når tenker du at det er skyfritt da? Over 32? eller 35? :slightly_smiling_face:

1 Like

Når 35 blir tatt ut kommer jeg til å begynne æ følge med:-)

5 Likes

Jeg for min del går glipp av 100 000 hvis jeg ikke blir me til 35…

Er det de 1-2 år lange konsolideringene du refererer til, fish1430? Volumene er naturlig høyere ved sterk oppgang og nedgang.

1 Like

Logaritmisk chart, konsolidering snart over om linjene er tegnet rett. Da får vi håpe på et brudd opp…

21 Likes

Det ser ganske så brukbart ut, kursen falt tilbake til toppen av nedtrenden som alltid før, men denne gangen fant den støtte.

Edit:
Make or break i skrivende stund. Ønsker fryktelig lite å få en dobbelt topp på 29.

7 Likes

Jepp og nå ser det ut som 50 ma holder som støtte. Vi er også over 200 ma.
Volum er også med oss
Ser spennende ut nå.

18 Likes

Keep it simple… ?

Vanskelig å gå inn her så nær motstand, bedre å kjøpe ved brudd opp og test av støtte.

1.Nov. Kjøp

5 Likes

Hvis den holder 28 nå og går forbi 30 så erre JIVE!

8 Likes

Noe på gang her i dag?

15 minutter forsinket:

4 Likes

Dette er den desidert mest spennende setupen PCIB har hatt på lange tider.

27 Likes