Jeg skjønner RSI, men noen som kan forklare den momentumindikatoren der?
Blir stressa av å se at du har 1% batteri, på tide å finne frem ladderen!
Huff ja, føler du deg ikke utladet?
Yepp, gikk tom for strøm…
Spøk til side, er det i det hele tatt noen tekniske indikatorer som peker i negativt retning nå? Momentum, har ikke det med volum å gjøre. Såvidt jeg kan se så stiger den på økende volum.
Negativt og negativt. Det kommer litt an på hvilket tidsaspekt man tar opp chartet.
Daily ser det ut til test til nedsiden med umiddelbar retur opp.
Men hvis jeg bryter ned til 5 min så ser det slik som dette ut. Stusser litt på de små postene som kommer på toppene etter dipper ned.
F.eks. den store røde er etterfulgt av en 5 min med 12 aksjer som legger prisen helt til topp. Dette ser man flere ganger utover dagen. Den siste større baren er litt vanskelig å tyde, da spreaden er såpass tynn at jeg sliter med å tolke intensjonen var opp eller ned.
I mine øyne kan den tippe begge veier. Men foreløpig avtagende volum på forsøkene til oppsiden.
Gidder du å lage et volume chart som tar for seg tilbake til ca 2016?
Target 3kr. Tyder på at studiene feiler
Du manglet noen nuller etter 3 i din TA:joy:
Så fra ca 36 - 45 er et “hull” i volume chartet
PCIB presenterer et mer og mer entydig brudd med den lange nedtrenden, og til og med ikke den lille kapitulasjonen vi fikk etter at siste forsøk på å bryte opp ble avvist kunne ta kursen lenger ned enn 22.
var litt investech-respons på den der vcp (spøk)
er vel ikke helt avklart enda som jeg forstår det? Synes det er ålreit med en liten supplerende kommentar til TA.
Artig at du påpeker dette.
Dette var egentlig bare en test, aldri har jeg sett et slikt positivt engasjement blant Ti investorene som i Pcib. Til samenligning har jeg vært inn og ut av Funcom over flere år. Engasjementet blekner i forhold til Pcib. 90% av alle poster blir besvart med et imponerende antall
Har holdt øye på PCIB en stund, og jeg synes det teknisk lukter eksplosjon opp. Veldig mange har fokus på altfor lave timeframes, men ser du på hele formasjonen som er dannet fra 2009, så gir PCIB chartet deg flere svar enn du aner. Per dags dato er det bare PHO og PCIB innen norks biotech(min mening) som er verdt å følge teknisk.
Når det er nevnt, så har jeg ikke aksjer i biotech, så denne analysen er objektiv (noe fler nanoaksjonærer kan bekrefte fra tidligere analyser, både bull og bear). Jeg lovet dog å komme med en bull analyse når jeg så tegn til noe fint i chartet (nano), men det har vært absolutt ingen ting å rapportere, så da ble det PCIB isteden siden dette chartet faktisk ser verpesykt ut.
PS, jeg ser 35kr som en mye viktiger motstand å ta ut en 32kr. 32kr er viktig i det korte bildet, men 35kr har vært både motstand og støtte 4-5 ganger tidligere. Når 35kr taes ut, da går det med stor sannsynlighet raskt nord. En annen grunn til at 35 er viktig, er at med en gang kursen går over dette nivået, så vil alle som har fryktet en stor hode skulder formasjon fort skjønne at dette ikke var en hode skulder, men en JAC/SOS rett før takeoff.
På ukes chart er volumet tydelig nedadgående, men fortsatt volatilt på kursutvikling.
Ser ikke helt konturen av eksplosjon her enda, men igjen dette er biotech. Smeller både opp og ned uten de helt store forvarslene
Jeg kan bekrefte at @fish1430 - med klar margin - har vært den mest treffsikre med teknisk analyse av NANO.