Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Jepp, derfor jeg prøver å si at det er vanskelig å tolke denne teknisk.
Normalt skal en slik candle på et slikt volum markere toppen. Ikke her.

Men, når det er sagt så har den fortsatt oppover på langt lavere volum og RSI har også laget en markert topp (og nå lavere topp) som gir bearish divergens, så min mening er at det er gambling å kjøpe her nå. Mer tør jeg ikke å si :sweat_smile:

2 Likes

Det skal sies at det er en rimelig nydelig trapp de har tegnet seg opp i kvarterschartet

6 Likes

Ganske grei å trade om dagen :raised_hands:

2 Likes

@Savepig

24 daglige grønne Heikin Ashi på rad. Må vel være i nærheten av rekord, eller har du sett noen flere?

6 Likes

image

Hint, den er weekly. Måten Heikin virker på så er høyere timeframes en fordel for å få mange på rad :wink:

PCIB med 24 på rad er usedvanlig så vidt jeg vet

2 Likes

Blir utrolig spennende å se hvordan den closer for uka, kan sette mye av tonen for neste uke:

Startet med utrolig høyt volum i dag, og landet også med en solid høy vwap, første gang over 70. Men det er ikke til å komme bort i fra at det begynner å se litt toppish ut.

sjekk hvor høyt point of control på volumprofil har rukket å komme allerede, omsatt rikelig med aksjer på 60+

2 Likes

Ser bra ut, stiger på volumspike og får oppskriftsmessig boost når den bryter opp igjen 74

RSI egentlig ikke noe overdone på timeschartet.

Handler over ATH, ingen vet egentlig når det vil stoppe.

Ber man tradingview tegne regresjonstrend på dagchartet er det enda mer å gå på:

8 Likes

Nei topp har jeg ingen system på overhodet, market cap 2,5 milliarder, nano var 6 milliarder på topp. Just saying.

Alt jeg vet er at en aksje i medvind kan fremstå overkjøpt lenge.

Omsetningen er jo i utgangspunktet for lav i aksjen til å sustaine en sånn opptur som dette, men hvis det ikke finnes aksjer til salgs så kan det jo ikke bli omsetning

7 Likes

Takk for TA innspill. Kan veldig lite om det selv

1 Like

Her har du fib chart weekly med topp og bunn. Personlig synes jeg fib. er vanskelig å bruke da det blir litt vilkårlig hvor folk sier topp og bunn er. Derfor tok jeg utgangspunkt i en stor timeframe og kursutvikligen sett under ett. Men igjen, hadde målingen blitt foretatt for 1 år siden ville nivåene vært annerledes. Sier ikke at fib ikke virker, men personlig foretrekker jeg andre “parametere”.

Når det er sagt er den på 1.618 nivået nå, som normalt pleier å være et viktig fib nivå til oversiden.

BTW… :roll_eyes:

TOP

TA-folk: “aksjen er overkjøpt og skal ned!”
PCIB bare: “hold my beer…” :sweat_smile:

13 Likes

^^^ Dette var innlegg nr. 666. På fredag den 13… :flushed: ^^^

2 Likes

Sterkt volum og fortsatt oppgang i dag - og hele denne uken. Ingen tegn til at oppgangen gir seg foreløpig.

2 Likes

Jeg ser absolutt ingenting i dagchartet som indikerer at dette trenger å ta slutt, så lenge det fortsetter å renne på med nye kjøpere. (Og det kan det fint fortsette å gjøre helt til en topp en eller annen gang blir sett.)

Tradingview sin regresjonstrend indikator tegner nå bunn på 64, som var der den rekylerte denne uken.

Rsi ligger og putler på høyt momentum, men den er ikke overkjøpt før den faktisk topper, aksjen kan fremstå overkjøpt lenge.

9 Likes

Vi ser vel nesten en reprise av NANO i 2016. Ikke utenkelig at noenlunde lik mcap kan forekomme. Da snakker vi en dobling og kurs 150. Ikke utenkelig og urealistisk både teknisk og ikke minst fundamentalt. Det kan uten tvil forsvares. Til forskjell fra NANO i 2016 vil jeg påstå at grunnmuren er sterkere i PCIB pdd.

12 Likes

Den som lever får se. Ingenting er umulig.

1 Like

Til tross fantastisk økning… score 95 Kjøp

Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 13. des 2019

En tilnærmet horisontal trendkanal er brutt opp på mellomlang sikt. En fortsatt sterk utvikling indikeres, og PCI Biotech Holding har nå støtte ved eventuelle reaksjoner ned mot trendlinjene. Det er ingen motstand i kursdiagrammet og en videre oppgang indikeres. Ved reaksjoner tilbake har aksjen støtte ved cirka 51.00 kroner. Volumet har tidligere vært høyt rundt kurstopper og lavt rundt kursbunner. Dette styrker trendbruddet. Det kortsiktige momentumet i aksjen er sterkt positivt, med RSI over 70. Det indikerer økende optimisme hos investorene og videre kursoppgang for PCI Biotech Holding. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.

Anbefaling en til seks måneders sikt: Kjøp (Score: 95)


13 Likes

Trading med høyt volum over ATH er vel ikke noe negativt…

5 Likes

Nei da skal glasset være veldig halvfullt.

Det man skal være oppmerksom på er hvis det kommer en volumspike på veldig høyt nivå samtidig som kursen bikker nedover sammen med en del momentumindikatorer.

Da kan det tyde på at mange overvekten av markedet sier seg fornøyd med legget oppover og sikrer gevinst.

Ser ikke ingen klare indikasjoner på det i pcib så langt, men man ser antydning til utflating innenfor den ekstremt bratte opptrenden, slik den har vært hele gjengen med trappetrinn bortetter den siste tiden:

9 Likes

Flott utvikling, kursen kan ikke stige hver dag. Dette chartet(Heikin Ashi) er jo bare vakkert.

6 Likes

Best ATH. Dagens snittkurs (VWAP): 77,62 så langt.

4 Likes