Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Nå spør jeg kanskje dumt, men hvorfor er det bra at den går litt ned? :upside_down_face:

For da går mette investorer ut og sultne kommer inn.

Karl Oscar sa det best, aksjer synker for å stige.

18 Likes

Det er viktig å konsolidere litt på veien opp. La dem som ønsker å kvitte seg med aksjer få gjøre det, mens man får påfyll av nye investorer som er klar til noen nye drag oppover.

8 Likes

Takk!

Vil det være realistisk fra et TA perspektiv at den stabiliserer seg rundt 75 ± uten en større korreksjon ned? Og fra dette nivået roe ned indikatorene?

Eller er det med sannsynlig med en større korreksjon ala PHO før evnt videre oppgang (trigget ved f eks melding)?

Foreløpig trader den bare oppover i en ekstremt bratt trendkanal, er ikke så veldig forutsigbart hva som skjer hvis og når den bryter ned fra den.

NANO hadde på et tidspunkt 6 mrd i market cap, pcib er foreløpig langt under det.

Tradisjonelt sett vil en aksje falle ganske solid tilbake når den først har toppet ut, men det er gledelig å se at listen blir bare flyttet høyere og høyere.

10 Likes

Ser ut til at volum avtar uten de store svingningene (under 5%). Teknisk er vel dette positivt?

Det betyr vel at selv med lite volum så er det få som selger.

2 Likes

Kom omsider en litt større reaksjon i dag, det er bare sunt.

9 Likes

Mulighet å komme inn for de som har langsiktig trua på caset og AZ meldingen

1 Like

Ser ut som supporten på 70,- er den nye 25,- :muscle:

7 Likes

Folk driver og spør på shareville hvorfor aksjen faller så mye.

Det de bør innse er jo heller hvilket crazy bullscenario det vil være hvis aksjen står over 70 når vi spretter champagnen på nyttårsaften.

For da begynner plutselig dagens prisnivå å være betraktelig mer troverdig.

19 Likes

Og er man bekymret for prisfall og mener at der fundamentalt galt, slik jeg er overbevist om, er det bare å plukke penger på gata (aksjer i markedet)…

1 Like

Nydelig bounce på rsi i timeschartet

12 Likes

Må innrømme at jeg synes det ser ut som lower low, lower high og relativt høyt volum på brudd ned fra siste par ukers bratte opptrend?

4 Likes

Alternativt denne som ser litt bedre ut:


Bør vel i så fall reagere litt opp ila morgendagen for å holde kanalen.

5 Likes

Nedsalget den 18. kom da aksjen brøt trenden på timesdiagrammet med etterfølgende lavere topper og bunner. Fortsetter vi å se på timesdiagrammet så ser vi lavere topper og høyere bunner - et tegn på konsolidering. Arrester og/eller korriger meg gjerne her men videre utvikling ser vi ut fra breakouten i denne trekantformasjonen.
En annen ting man vil gjerne se på er RSI, Stochastic og MACD som alle viser til at nedtrenden kan være i ferd med å snu.

Beveger vi oss videre mot østen så kan vi se at Ichimoku viser trendskifte (pila til venstre). Kijun og kenkan krysser den 18 og beveger seg ned fra bullish-området inn i skyen. Heikin Ashi candles viser usikkerhet i markedet. (pila til høyre)

Kursen holder stand til tross for lite volum. Arrester meg gjerne her også men jeg tolker det som liten salgsvilje.

Edit: Trekanten fra det 1. diagrammet kan se ut som en “falling wedge” som er en bullish reverse signal der prisen konsolideres etter en sterk rally og der oppgangen tar en kortvarig pause for å fortsette videre opp.

16 Likes

Motstand opp på 79kr
Lett støtte på 54kr
Solid støtte på 42kr
Lav Negativt Net Volume de siste dagene
(Startet den 17.12 og vedvarer fortsatt)

Håper vi ser Pos Net Volume kommende dagene, da kjører vi opp igjen.

1 Like

Brudd opp fra kilen. Nå får oksene gjøre resten av jobben.

17 Likes

Særdeles høypotent, tester et brudd for å sprenge opp gjennom siste motstand.
Potensiale for 90-100 glatt.

Det man ikke ønsker å se er en dobbel topp selvsagt.

14 Likes