Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Selvsagt har aksjehandel hos Sbanken enda hangover etter feiringen…

1 Like

Det er vel ikke helt krise hvis aksjen roer seg ned på mellom 75-79 noen dager eller uker for å lagre god støtte og fundament her før videre oppgang? Ved brudd opp fra 80 kan oppgangen bli brutal

2 Likes

Ser uten tvil potent ut for en god start på 2020.

16 Likes

Ser ju onekligen väldigt mycket ut som PCIB:s utveckling.

1 Like

Hvorfor er dobbeltopp ugunstig?

3 Likes

Ser dere hvor en slik dubbeltopp har targett? Hvor ligger støtten?

Har vel ikke sett så mye til “huge volume” akkurat, men ellers kan det jo ha likheter.

1 Like

Har det noe å si om det er på intradrag eller close?

Nå kan jeg overhode ikke TA men er det ikke vanlig når en aksje går at kjøper vil stoppe opp på et tidspunkt og vente litt?

Si at jeg er mega Bull på PCIB og vil ha “uendelig” mange aksjer og har pengene (så mye at jeg er den drivende part i markedet).

Da er det dårlig strategi å bare pøse på med kjøps knappen til jeg er “mett”. Den beste strategien må jo være slik som utviklingen til PCIB har gått… Opp til 70-75 for så å stoppe opp kjøpet og gi markedet tid til å samle seg på den nye toppen eventuelt håper at noen vi realisere gevinst… Deretter fyre på med kjøps knappen?

1 Like

Så lenge det bare er en stor kjøper så kan han vel styre det litt selv, og ha en slik plan, problemet er jo om han ikke får den mengden han ønsker før det kommer betydelig med kjøpere f.eks ifm en nyhet.
Men er kjøperen aggressiv vil kursen flytte seg oppover

1 Like

Vil du si at den havnet over i dag? Over på close men ikke intradrag.

1 Like

Fra det jeg kunne lese og slik jeg forstår det så er det ikke topp nr 2 som bestemmer om det er en “dobbel topp” bear, men om den nedre støtten brytes. Fra artikkelen savepig har linket til:

The Difference Between a Double Top and a Failed Double Top

There is indeed a significant difference between a double top and one that has failed. A real double top is an extremely bearish technical pattern which can lead to an extremely sharp decline in a stock or asset. However, it is essential to be patient and identify the critical support level to confirm a double top’s identity. Basing a double top solely on the formation of two consecutive peaks could lead to a false reading and cause an early exit from a position.

Limitations of Double Tops

Double top formations are highly effective when identified correctly. However, they can be extremely detrimental when they are interpreted incorrectly. Therefore, one must be extremely careful and patient before jumping to conclusions.

7 Likes

Nå er ikke jeg noen ekspert på TA, men klarer ikke helt å se for meg at det ligger an til et trendskifte i PCIB nå…?

Konsolidering og gevinstsikring må man selvsagt regne med, men hva skulle tilsi en nedadgående trend fremover?

Slik jeg ser det kan det selvsagt gå nedover, men da enten i form av gevinstsikring (ned til et visst nivå, ikke veldig langt ned) eller ved dårlige nyheter (kan/vil da gå langt ned).

Men da blander jeg kanskje for mye fundamentalt inn i «analysen»…? :grimacing:

2 Likes

Nå kan ikke jeg TA, men jeg syntes det ser ut som PCIB er sterk etter først topp på 79.


Så gikk den ned 72 og samlet krefter for å ta ut neste topp. Er neste mål nå 90?

3 Likes

PCI teknisk

“… potentiell “high tight flag” eller “powerplay” som Minervini kaller det…”

2 Likes

Så hvis dette er en double top er støtten på 70NOK?

1 Like

Interresant! Så folk holder på aksjene sine og få tradere, trader utålmodig aksjen opp til nye høye topper? Da høres “powerplay” positivt ut. Blir spennend å få svar i dag.

1 Like

Det stemmer. Men jeg tror ikke det er en dobbel top.

5 Likes