Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Ca 57 er et ganske greit sted for PCIB å teste for støtte.

6 Likes

Realiserte en del på 61 kr og kom meg inn igjen på 57 blank i dag.

Mener å se støtte rundt 57 kr og tror den vil vake litt rundt dette området.

Naturlig med en reaksjon tilbake etter den kraftige stigningen vi har sett siste dager.

Godt mulig den dupper noe lavere enn 57 nivået kortsiktig, noe støtte rundt 54,50-55, men dette er en aksje jeg av andre årsaker har vurdert at det fort kan bli dyrt å sitte utenfor når toget snart sannsynligvis går.

I og med at partner er navngitt så øker sannsynligheten for at det snart meldes om et omfattende samarbeide med AZ . Også en viss mulighet for et rent oppkjøp her fra. Så får tiden vise.

15 Likes

Noen dager med kurser i området kr 50-60 nå så kan det bli en pen OHS med potensiale til i underkant av 100.

9 Likes

Prøver på nytt,men blir vel rapportert og slettet pga for Bearish og ingen forklaring.

3 Likes

Ikke noe galt i dette. Venter selv på 50 blank etter denne oppturen vi har hatt. Gambler vilt føler jeg selv - veldig sjelden helt uten PCIB men det er jeg nå :woozy_face: om vi ser helt ned til (og under) 40krtror jeg egentlig ikke noe på men det dårlige volumet vi har sett på oppgangen er den store årsaken til at jeg solgte alt oppe ved 60. Det jeg vet (FA) og det jeg ser (TA) er ikke helt i synk og er også medvirkende årsak til salget).

Ligger jevnt på kjøp mellom 40 og 55kr. Så får vi se om jeg får kjeften full eller blir stående igjen på perrongen. Lykke til alle.

3 Likes

Hvorfor ta så store sjanser når du har så sterk tro på PCIB? Greit å halvere, men å selge seg helt ut når AZ-melding kan komme når som helst er jo nærmest fullstendig galskap. Får din del håper jeg du klarer å komme deg inn før evt melding kommer.

5 Likes

Det blir jo her å gamble om Q1 neste uke blir mottatt bra eller dårlig av markedet.
Alle får vurdere dette selv, men jeg har ikke engang vurdert å ta denne risikoen så sitter med alle mine aksjer.

3 Likes

Har vurdert det til at kapitalen gjør bedre jobb andre steder i mellomtiden. Og dette var en plan jeg la tilbake når PCIB var nede på 30 en plass - ut på 60. Dobling er Ok etter å ha sluppet å være med på droppet fra 60 til 30 før det igjen. Sånn sett kan du si at jeg har satt meg i posisjon til nesten å ha dobbelt så mange aksjer som ville vært mulig om jeg bare hadde sitti long.

Hver får følge sin plan og strategi - jeg har satt min og følger den så lenge infoen jeg har tilgang på ikke endrer seg vesentlig.

5 Likes

Har vi nettopp testet trendkanal?

10 Likes

Jeg synes chartet ser veldig bullish ut tbh.

Er jo alltid en nedside i chartet når en aksje har gått så hardt (ønsker alltid mer volum), men det var en sylfrekk støtte den touchet nedpå her.

Time:

Dag:

16 Likes

Enkle nivåer:
motstand 64,5 på oppsiden
ganske solid støtte på nedsiden rundt 55ish

8 Likes

Er det flere som vil vurdere dette til å være en potensiell OHS, eller er skuldrene i minste laget?

Drøyt potensial om det er en OHS vertfall

1 Like

Virker å være mye motstand rundt kr 60, så her trengs det større kjøpvolum for bryte opp og få dannet en potent OHS.

4 Likes

Åpner ned i en 52-56 range område, det er ikke halvgærent.

3 Likes

Så et stort fall (over 5%) på høy omsetning er good news teknisk sett?

Hvis du ser trendkanalen så går gulvet i den til langt ned på 40-tallet. I det lyset er kurser over støtten på 52 en ok start på dagen. Noen derisker, andre vekter opp.

“Ikke halvgærent” betyr hva for deg? “HELT KONGE?”

4 Likes

Vel Savepig, vi får lese han i det lyset han selv har satt seg. Når man har solgt seg ut av PCIB, men fortsatt har interesse av selskapet, da er man samtidig interessert i å se kursen tryne noe skikkelig. Alt som da taler mot en slik utvikling vil være negativt. Selv det neggative dersom det ikke er negativt nok.
Hvem sa at verden skulle være et enkelt sted å oppholde seg?

Lykke til!

4 Likes

“Ikke halvgærent” betyr for meg noe som “ikke dårlig det”.

Jeg har solgt ut mye men kler meg ikke naken ved å kvitte meg med mer enn jeg tør om bomba plutselig skulle slå ned.

Mer interessert i å finne ut hvilke nivåer på nedsida som er sannsynlige ut fra kanaler og volumgaps.
Langt ned på 40-tallet da skjønner jeg. Kanskje sågar ned mot 36 om børsklimaet surner utover sommeren.

Bruddet ned ut av kilen er nå bekreftet.

1 Like