Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Og potensial er?

Gudane veit. Motstand på 52, litt sterkere på 50,- og rimelig sterk på 48,-. Så er det bare å følge støttenivåene vi fikk bekreftet i februar og mars.

1 Like

Kilen har vel rettet seg ut til en stigende trendkanal?

4 Likes

Med veldig mye velvilje, men jeg ser det ikke. Uansett så er TA er hjelpemiddel og ikke fasit, det er dine penger og ditt ansvar å forvalte dem og tolke selskapet og situasjonsbildet.

1 Like

Har du tatt ein posisjon og i såfall hvor?

Som eg ser det må ein vente til EOD før ein eventuelt tar ein posisjon.

Men:
Det er ein ganske klart stigende støttelinje. Og så har vi ma20.

Litt om stigende kile:
http://thepatternsite.com/risewedge.html

2 Likes

Jeg synes ikke dette ser spesielt dårlig ut etter så sterk oppgang som vi har hatt. Det er en antydning til brudd ned fra kile og opplegg for bearflagg som kan bli avgitt, men bare et par kroner ned så begynner man å komme i et langt mer robust støtteområde fra 48 og nedover.

vi har påpekt jevnt og trutt her at volumet har vært litt spedt i forhold til veldig sterk prosentvis oppgang, og da er ikke en reaksjon ned fra 62 noe oppsiktsvekkende.

Jeg for min del vektet meg ned til minimumsposisjon i dag tidlig, men det har mer med min generelle høydeskrekk på oslo børs å gjøre enn at jeg synes chartet er så fælt.

6 Likes

… muligt jeg tager fejl, men er det ikke bekymrende, hvis man ændrer oprindelige TA streger til at matche dét man ønsker at se? Jeg noterer mig, at ovenstående wedges var markant smallere end dét, der præsenteres her.

Alle kan jo tegne en frisk wedge, der inkluderer flere udsving og således fortsat ser bullish ud. Før var det brud på wedge, nu er det støtte?

1 Like

Overstående post er et nytt POTENSIELT setup som KAN bli avgitt. Du har jo literally quotet kvalifiseringene mine.

Åpner over 52 i dag, så setupen over er i praksis allerede invalidert.

Opp å tette gapet til 57,5?

1 Like

Tradingview sitt regresjonstrend verktøy tegner gårsdagen som en undershoot.

Se hvor nydelig den touchet ned på 52 som vi snakket om i hele går:

6 Likes

Gap nesten lukket.
Tegningen synes god både teknisk og fundamentalt for de kommende måneder.

6 Likes

@mikopatt : Jeg ser for meg noe sånt. Brukte sterke støttenivåer framfor fibonacci.
Hva tenker du?

5 Likes

Testen av 52 var just what the doctor ordered

20 Likes

Tenker du da at den skal teste 62? Eller ligger motstanden på 64?

1 Like

Gap close 66? Forsåvidt @Hocki som skal ha creds for å tipse om den

4 Likes

Bryter den over forrige high er det rimelig stor sannsynlighet for gapclose, kanskje til og med opp mot 70. På nedsiden er det flere støtter det går an å kjøpe på, og så lenge den stigende trendlinjen holder er det bull.

14 Likes

Kan også være brudd opp av denne nå…

…ser ofte flere mulige formasjoner i de kortere timeframes.

4 Likes

Enig, @vegar_beider, men se også på RSI på f.eks. timesdiagrammet. Vi har fremdeles en klar divergens (pris går opp, RSI og MACD ned). Veldig likt sist PCIB gikk opp til 80, så ned igjen. Volumet er heller ikke noe å skrive hjem om.
Jeg har vært medeier i PCIB i mange år og heier såklart på selskapet, men enn så lenge så er jeg avventende.

Så du handler ikkje på kilen?
Testet under siden og ble avvist. Bra risk / reward

5 Likes

hva betyr det?

2 Likes