Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Da var gapet lukket. Jeg har solgt halve posisjonen som gikk inn på 55 forrige uke for å sikre gevinsten og flyttet opp stoplossen til breakeven på resten. Er det nok moment, kan den fint dra opp til områdene over 70.

2 Likes

Sjelden sett et penere chart egentlig.

Eneste som kan gjøre det penere er mer volum samt en konsolidering oppå 64-65.

Rsi og macd: Sterkt momentum, men ikke overkjøpt.
Acc/dist peker oppover.
Flere konsolideringer rundt relevante støtte/motstander på vei opp.
Både 50/200 og 12/26 glidende snitt er fine, og aligner fint med trendkanal.
Ingen store gaps i volumprofil. Volumbalanse stor på oppgang , lavere på pullback i det store og hele intakt.

Er jeg forelsket her?

Volum har slett ikke vært så ille i det siste heller. (Se spesielt på gjennomsnittet siste 10 dager)

image

33 Likes

Lets get a good cup of coffe and see how it goes.

13 Likes

Target etter hanken?

1 Like

Absolut ingen TA expert men nånstans kring 90. Nu är ju dippen förstärkt av Corona så target kring ATH borde vara rimligt.

@Savepig

3 Likes

Tja. Overshoot fra trendkanalen min til forrige high 84 er jo en sånn typisk run of the mill prediksjon da

4 Likes

Den koppen är 37 kr djup. 37 från 63 sätter en TP på 100 NOK blankt, om man nu tror på sånt.

5 Likes

Det stämmer, valde dock att sänka target då jag bedömmer att djupet på koppen är orimligt med tanke på Coronakrisen. Rent tekniskt så håller jag med mo target på 100.

4 Likes

Är benägen att hålla med

Ja om man ser det som cup-handle eller OHS spiller mindre rolle.
Target for begge formasjonene ligger i området 96-100 litt avhengig av hvordan men finregner på det.

Om man ser på formasjonen som en OHS så blir det litt spennende å se om kursen skal ned å teste halslinjen rundt 62-64? Det vil i så fall gi en ny kjøpsmulighet for de som ble for sene idag.

Uansett, på veien opp blir det noe motstand rundt tidligere topper kr 80-82.

1 Like

Holder seg fint innenfor trendkanalen. Er rimelig høy rsi på timeschartet, mens på dagchartet er den bare sterk.

9 Likes

Det har vel blitt bygget opp flere støttenivåer på veg opp også. 63, 56, 51, 48. Klart bedre enn ved siste oppgang.

3 Likes

Er det noe nytt i det tekniske bildet før vi tar helg, @Savepig ?

2 Likes

Nei alt over 65 gløder gyllent som den fineste mozzarella strødd generøst utover parmaskinka og stekt til perfeksjon.

For videre stabil oppgang sin del hadde det beste egentlig vært om den tradet i rangen mellom 71 og 65 noen dager

Edit:
Sånn ser chartet ut for ordens skyld. Det trengs mer volum for å bære dette videre synes jeg.

24 Likes

Teknisk spennende.
Tenker å øke ytterligere ved overbevisende brudd opp gjennom 72kr

19 Likes

16 Likes

Ok åpning, trengs mer futt

2 Likes
  1. test av motstand på kort tid. Slik jeg ser det nå, vil den ned mot støtte igjen.

Støtte, tenker du da bunnen av trendkanalen?

Bruker ein logaritmisk skala er det forsatt meir oppside innen for trendkanalen.

2 Likes

Bunn av trendkanal ja, men siden den er stigende, er det vanskelig å si hvilken kurs det vil tilsvare. 18.juni er bunnen av trendkanalen på nåværende kurs, så kan også bli en sidelengs vandring før evt oppgang.