Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Vanskelig å si, makrobildet vil nok være avgjørende fram til 26.08, og så langt så virker det som USA reagerer på negative tall med skuldertrekk og ser muligens fram til 2021. Vi kunne godt se det da kursen spratt opp til 50,- ut av den nøytrale symmetriske trekantformasjonen, men falt ned igjen på negativ makro og dannet en ny trekant.
Det fundamentale i selskapet og da spesielt halvårsrapporten om 3 uker vil nok avgjøre videre utvikling av aksjekursen. Jeg er optimistisk med tanke på hva vi vet om PCIB, tror vi har nå en høyere bunn og hamstrer igjen på lave kurser som da PCIB lå på bunn i midten av mars.

Edit: Nå er det litt prematurt men vi kan se at vi kan få et morgenstjerne-lysestakemønster på ukesdiagrammet som skal være en sterk indikator på et trendskifte.
Akkurat nå er Norway 25 futures 2% opp og jeg har troa på at det går den rette veien med tanke på makrobildet.


10 Likes

Ser jeg på det korte bildet, 15 minutter (og ett lite blikk på 1 minutt for å finne største volum ved fallet), så ser det ut som om volum definerer motstand i underkant av 55kr.

En sterk aksje ville normalt ha forsøkt å teste oppover for å se om dette utløste salgsvolum eller ikke, men her faller aksjen tilbake før man nærmer seg motstanden. Det er en klar svakhet at dette området (volummotstand) ikke har blitt testet etter fallet.

De som plukker rundt 47-48 eller lavere ser at det ikke er nok interesse til å bryte opp, så de tar gevinst før kursen en gang nærmer seg volummotstanden.

6 Likes

Reddet av grønn børs i dag?

Eller er det menighetens forkynnelse som holder troen om himmelferd ved like, og gir akkurat nok oppdrift til å nulle ut tyngden som truer med å trekke kursen forbi 45 og ned i avgrunnen?

Kombinasjonen kan vise seg å være potent nok til at kursen stabiliseres inntil det kommer en etterlengtet melding om en avtale. Eller i alle fall til 26.08.2020. Og da skal nok ethvert lille kremt eller grimase fra PW gjennomanalyseres for å fastslå når meldingen kan ventes.

Men salige er de som faktisk har satt seg inn i det fundamentale, og kjenner seg rimelig trygge på teknologien og dens potensiale.
(" Å være salig betyr ikke nødvendigvis at man føler seg lykkelig, men at man innser hvilken gledelig situasjon man står i.")

Andor: Hvis alt man har når man kommer til september er tro og håp og analyser av kremt og grimaser, da tror jeg nok også at støtten til slutt må gi etter.

Men hva skjer om det er tyst i fra ledelsen i hele August ? Og med det børsklima som nå seiler opp ? Tror faktisk vi muligens kan kjøpe på 30 tallet igjen.

7 Likes

Booyaka! :airplane::firecracker::rocket: @olafalo
Høyere lav, før det kommer en høyere høy. Ting tar tid og tvangstrøyepasientene som har fått lov til å selge på bunn vil igjen sitte med Prozac-skjegget i postkassa. Denne aksjen skal opp til nye høyder!
Den eneste gangen jeg tok feil i min analyse av PCIB var da jeg ikke klarte å forutsi virusutbrudd i et lukket kommunistisk land flere tusen kilometer unna.

11 Likes

Ingen salgsvilje så ypper seg pent

16 Likes

If you know your Ichimoku, clap your hands.
If you know your Heikin-Ashi, clap your hands.
:musical_note: :musical_note: :musical_note:

Det betyr forresten PCIB er i en positiv, stigende trend, hvis du ikke behersker heksekunsten fra soloppgangens land.

11 Likes

Legger til at vi også fikk bekreftet en daglig crossover på MACD i går

16 Likes

Er et par momentumindikatorer som er i ferd med å bikke over i positivt terreng, men er jo ikke noe volum

4 Likes

Det er sant. Hadde det vært mer volum hadde vi også sett større økning.

1 Like

13 Likes

Sliter med å se kjøpssignalet i dette veike volumet. Om oppturen begynner å bremse er det en solid nedside med risiko helt ned til 42-38

2 Likes

Du er en solid nedside :slight_smile: MACD kryss på 30 min nå og snart på 1 time. RSI peker oppover og litt mer volum.
50 i dag! Go go go!

7 Likes

Bryter den opp på volum og etablerer seg over 200 dagers er alt flott igjen. Er ikke noe ego i dette:

3 Likes

To spm. Når bør kursen ha etablert seg over MA200? Hva tenkes om en potensiell gapfill mellom 58 og 70?

1 Like

Jeg legger ikke vekt på noe gap mellom 58 og 70, handlet alt for mye der gjennom året.

Er noen tendenser til et opplegg her, men trengs volum

8 Likes

Fortsetter å yppe seg kursmessig, men ikkeno volum

1 Like

2 Likes

1 Like