Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Ser ut til at det blir satt en dobbelbunn etter kvartalsresultat.
Begynner å bli relativt oversolgt og klar for bevegelse i riktig retning.

18 Likes

JTHP: Ja, godt utgangspunkt fra dobbeltbunnen. Om den fremdeles skal skli nedover så når den straks god støtte på 41 og RSI går mot 30. Rent teknisk ligger det til rette for en reaksjon opp. Så får vi se hva makro, AZ-avtale, piratorapporter o.l. bidrar med.
Vil gjerne over 46 i første omgang, før vi legger oss over MA200 igjen.

4 Likes

Mye positivt i et bearish chart :stuck_out_tongue:

1: Volum på de to mest markante bevegelsene ned. Ekstremt volum på den første dippen ved kvartalsrapporten. Fredag som var, markant mindre volum. Åpnet med en gap ned. Men that’s it. Etter denne dippen skjedde det ingenting. Nada volum.
En annen ting å bite merke seg i er at man fikk ingen followthrough etter dippen på kvartalsrapporten. I løpet av første timen ble bunnen satt og man fikk definert tradingrangen. På kort timeframe fikk man en retest med HL.

2: Man kan se 2 volumspike med tilhørende økt pris, merket gult. Etter begge disse faller volumet tilbake på meget lite volum. Pris så ut til å kunne stabilisere på oppsiden av tradingrange, men en meget sur børs som bakteppe fikk prisen ned inn igjen i den mindre tradingrangen. Men laget en HL igjen på en høyere timeframe. Etter den kjappe observasjonen jeg fikk tatt under åpning, var det ikke mangen aksjer omsatt ved åpning som fikk prisen ned. Korriger meg gjerne om jeg har observert feil.

På høyere timeframe ser man dippen på fredag foreløpig gir oss en HL, til tross for en meget sur børs.

Hvis man ser på de 2 barene i forkant av kvartalsrapporten, kunne man ane hva som var i gjære. Man hadde også en meget volatil pris før prisen prøvde seg på et brudd. Som resulterte i en sell off og gap ned på kvartalsrapport.

Bør minimum klare et rally opp til ca halveis i tradingrange med en positiv test av støtte/motstandslinje i etterkant for å opprettholde en form for “bullish” feeling over seg.

18 Likes

Ypper seg opp mot viktig nivå, håpet for longs er at den setter en dobbeltbunn og stiger derfra:

18 Likes

4 Likes

De 8 siste gangene Norsk Bulls har kommet med “sell” eller “short” på pcib, så har de truffet 3 ganger. Det er ikke noe å skrive hjem om.

8 Likes

Jeg har heller ikke påstått at det er “noe å skrive hjem om”. Det er bare nok et “signal” som - sammen med andre - kan tyde på at kursen muligens passerer en dobbel bunn og vil vende oppover.

5 Likes

Like stygg rejection som jeg har fått noen ganger (50?) i totiden på det lokale kjøttmarkedet

1 Like

Hvis man myser og spinner positivt som bare pcib småprat kan, så er det kimen til et kortsiktig higher lows mønster her.

4 Likes

Kortsiktig tradingrange

1 Like

Postet decending triangle på chatten i går. Ser ut til å bryte opp med target på 56,8

10 Likes

Triangelet tilfredsstiller ikke helt kriteriene for verken symmetrisk eller fallende triangel. Men kan funke for det.

Det ser mer ut som bjørnevimpel som misforsto sin rolle :slight_smile:

5 Likes

Av de 7 siste “buy”, så har de hatt rett 6 ganger. De bommer ofte på “selg” , men treffer på “kjøp”. Vi får se hva som skjer denne gang.

7 Likes

I går kom de med “buy” og nå “stay long”

7 Likes

Mulig ny trend in the making?

19 Likes

Fikk støtte i går fra den potensielle trendkanalen. Er det i dag vi tar ut 49,50?

9 Likes

Lovende takter, sniker seg opp mot 50 dagers snitt som har kommet ned til det runde tallet 50 kr.

Kraftfullt brudd over 200 dager snittet på ca 57 som er det første virkelig gode kjøpssignalet dog. Litt for mye bulltraps i aksjen.

10 Likes

Volumet da?

2 Likes