Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Det er bare å bøye seg i støvet :joy: :+1:

Det er alltid noe å glede seg over. Selv i TA og det fundamentale.

Enig at man ikke bør ha for mye hastverk, alt etter hva formålet er. Kan komme en bounce ila. dagen siden den ser veldig oversolgt ut om man zoomer inn på lave timeframes, men se på weekly (!)

2 Likes

For PCIB sin del, så vil alt over 36 være et solid steg opp fra depresjonsbunnen i mars, da er et robust higher lows etablert og testet gjennom noen skikkelige stormer. Så det et noe å glede seg over sånn sett.

Om den faktisk holder seg over 40 gjennom hele denne uken, så er det enda mer robust.

4 Likes

Altså nå kan ikke jeg så mye om TA så arrester meg gjerne. Om aksjen skulle, mot all formodning, ende dagen rundt 44-45 må vel dette vise en enorm styrke? Vi har vel noe «støtte» her etter skuffelsen fra forrige melding om utsettelse?

5 Likes

Korrekt @Mulig .

Tror dessverre det ikke er så mye å glede seg over i det tekniske bildet for PCIB:

Etter å ha brutt ned gjennom den stigende linja i juli, har den vært oppe og testa den samme linja fra undersida. Kontant ned igjen, og nå tror jeg det går videre ned til støttelinja under. Da er vi på ca 30 kroner.

2 Likes

Utrolig hva slags finurlige charts man kan mekke sammen om man er kreativ med log scale

8 Likes

Jeg får ca. samme target men tegnet det på en litt annen måte - brudd på weeky bearflag med volum bekreftelse og engulfing candle :face_with_hand_over_mouth:

2 Likes

Da er vi enige, Nocturne. Mange negative tekniske signaler her nå. Ser man på et større tidsrom, som jeg har i mitt chart, mener jeg log. skala er det man må bruke.

2 Likes

Bortsett fra de voldsomme svingningene syntes jeg selv ikke chartet ser så negativt ut…
Det som var negativt på kortere horisont var bruddet på støttelinjen i bjørneflagget.
(Den ble brutt på tirsdag)
Det som er interessant nå i første omgang er hvor den finner solid støttenivå, om den ble satt i dag for snarlig retur eller om den skal teste 40. Med tanke på tidsrommet for eventuell avtale med AZ så er det ikke sikkert den går mye dypere.

Den får sette seg litt på 45-46, lage en dobbelbunn og rally mot AZ avtale :crazy_face:

5 Likes

Forsøk på brudd opp på tynt fundamentalt grunnlag. Mange klarte å få solgt unna en god del der og er nok lykkelige over det rallyet som fikk pumpet kursen opp rett før rapport. Og mange er nok rimelig sure over å ha feiltolket situasjonen.

Så får vi en voldsom reaksjon på kvartalsrapporten sender kursen under tidligere tradingrange.

I sum: tekniske tolkninger overstyrer ikke oppdatering av det fundamentale. Og nå er det en ganske binær situasjon etter min oppfatning.

Vi får nok fasiten i løpet av noen dager, men jeg ser to klare muligheter:

1: PCIB karrer seg tilbake til tidligere tradingrange (etter AZ utsettelse, før denne uka) og trades 42-55 eller noe lignende framover.

2: 44-45kr var området som tok i mot og dannet støtte ved AZ utsettelsen sist gang. Nå kom ny skuffelse. Er dette nå motstandsområdet? I så fall skal vi i løpet av de nærmeste dagene falle kraftig for å finne en bunn, og tradingrange blir sannsynligvis mellom den bunnen og opp mot 44-45kr.

For min del er dette stay away inntil vi får noe som ligner en dobbel bunn.

Jeg ser for meg at aksjen enten bouncer herfra, kanskje opp mot 48kr-49kr, og så faller tilbake, eller at aksjen faller herfra og danner en ny bunn, før den bouncer derfra. Antagelsen er at dette evnt spiller seg fram ut denne uka + de neste par ukene. Jeg har ikke noe klart mål på hvor denne lavere bunnen skulle være hvis den skal ned først, men uansett hvor bunnen settes etter dette fallet så tror jeg det er logisk at den skal testes på nytt i løpet av ikke alt for mange uker.

Eller tegnet inn to spekulative alternativer:

7 Likes

Et chart er jo fullt av tekniske signaler i alle mulige retninger, så må man på en måte prioritere dem.

Jeg mener det absolutt viktigste trekket på chartet til PCIB er et vedvarende higher lows pattern som bekreftes med veldig store volumer underveis. Med så store rystelser som denne aksjen har hatt til nedsiden, så er det ikke store innslag av svake hender i aksjonærbasen, er hva jeg leser ut av det.

Nå er det et par events fremover som kommer til å gi mer sikker indikasjon på hvor bunnen er:

  1. Hvor aksjen closer på ukeslutt i morgen
  2. Hvordan aksjen takler en skikkelig sur børsdag.

12 Likes

Oppfører seg pent i dag :grin:

11 Likes

Av nysgjerrighet, er dette en dobbeltbunn eller LH? Hvis ikke noen av de, hva er det pilene indikerer?

Enig med Savepig og JTHP her. Brudd ned fra bearflag kjørte den godt ned, men det er nå “historie” på ultrakort sikt, og det spørs om ikke det meste er tatt ut på nedsiden nå. Siste døgn ser vi gradvis høyere bunner, noe som gjenspeiles i utviklingen på lang sikt. Den kan like godt reagere opp.

6 Likes

Foreløpig ser det ut til at den blir tatt imot på 42 og trender forsiktig positivt.
Nå er dette på kort timeframe etter kvartalsrapporten og vanskelig å se bunner når PCI går russiske prosenter. Har selv tro på en positiv utvikling fremover mot en avklaring med AZ

4 Likes

Bollinger bands topper og antyder høyere kurs på kortere timeframe :+1:

  • Green is the probability of prices breaking up
  • Red is the probability of prices breaking down
  • When either green or red is flatlining ceiling, immediately on the next candle when the probability decreases go short or long based on which direction you’re observing - Strong Signal
  • When either green or red is flatlining ceiling, take no action while it’s ceiled
  • Usually when either green or red is flatlining bottom, the next candle when the probability increases, immediately take a short long position based on the direction you’re observing - Weak Signal
  • When either green or red is flatlining bottom, take no action while it’s bottomed
10 Likes

Fikk seg en covid-smell på Q2 pga treg pasientrekruttering.
Men innhentingen er godt i gang: Raskere og på høyere volum enn tidligere i august.
Dette lover bra. Så får vi se om støttenivået på 45/46, som den igjen har hentet seg opp på, kan brukes som et springbrett for å klatre videre til uken.

3 Likes

Alt i alt kom den seg gjennom Q2 uten å bli mer myrdet enn man måtte forvente, 40-50 den viktige tradingrangen å ikke falle under.

Fremdeles 55-56 som er det store bullnivået å komme seg over.

9 Likes

Er det noen som har fyr til å tenne denne ? :rofl:

1 Like