Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

2 Likes

Har du noen tanker om utviklingen siden sist?

Den bryter forsåvidt ut av et bullflag på 15min chartet. men teknisk analyse fungerer ikke så bra på PCIB… sterke kjøpssignaler på 15min/1hour/daily

men den må over 29 før det blir gøy. og der møter den nok mye salgspress

4 Likes

Ser langt mer attraktiv ut i dag.

Vi har hatt 2 forsøk på brudd opp med moment. Begge gangen har møtt supply. Men sist gang har en mer bullish reaksjon en første. Høyere volum, og den holder nivået over flere dager før den gjør en pullback på lavt volum, og lager en higher low.

Vi ser også en positiv endring på både moment og OBV indikator.

Hvis det positive fortsetter vil jeg forvente at neste rally skal klare å ta ut midlertidig high rundt 29, og området rundt 29-30 endres til støtte.

25 Likes

Kan noen med kompetanse på TA legge ut en oversikt over volum på handel siste halvår, gjerne på dagintervaller? :pray:

Volumet virker svært lavt siste to uker.

På forhånd tusen takk🙏

Klarer vi endelig å bryte ut av den negative kanalen?
1time, 2timer,4timer og daily har nå sterke positive signaler.
Skulle likt å sett kurs over 26 med sterk omsetning.

5 Likes

Da er vi på vei ut av negativ trendkanal i påvente av q2 presentasjon.
Weekly begynne å vise tegn til positive signaler.
Men så har jo ikke teknisk analyse fungert så bra på PCIB det siste året.

8 Likes

Håper på fill the gap mot indeks i gult :pray:

4 Likes

Skummelt, hvor finnes det støtte?

1 Like

17,50ish? Under der er det natta… :scream:

2 Likes

Under 17,50 trenger vi bare støttekontakter hele gjengen…

1 Like

2 Likes

Noen som kan delen sine tanker om siste dagers bevegelse og en vurdering av hva vi kan vente oss de neste ukene?

1 Like

Jeg mener at vi fortsatt ligger og tester motstandsnivået rundt 17.

RSI har omtrent aldri vært så lav som dette uten at det har kommet en rekyl. At det nå har vært oversolgt og er på veg tilbake igjen mot normalområdet har en meget sterk korrelasjon med andre rekyler som har vært i PCIB.

12 Likes

Fortsatt nedadgående trend til det motsatte blir bevist.

Med lange briller

1 Like

Hadde nytt forsøk på å komme seg over den gule stiplede linjen. Nada volum, svakt rally, og ny lower low.

Med andre ord, det tekniske ser fremdeles helt på trynet ut.

3 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Følger samme langsiktige oppskrift i PCIB som jeg har brukt med hell i andre selskaper som har hatt en kursmessig dupp:

• Kjøpe når alle andre gråter blod
  • Glede meg over litt lavere snitt
  • Vente tålmodig på at teknologien får fotfeste

Har sittet i bl.a. RECSI siden 2015, og de aksjene har ligget permanent i skuffen. Kun påfyll underveis. Var sikker på at markedet ville komme, og nå gjør det det. Jeg kjører samme tilbærming i PCIB. Tar jeg mot formodning feil, så får jeg igjen 1/3 av et evt. tap på skatten, og har bidratt til å finansiere kreftforskning underveis.

Ha tro på egen plan, se bort fra kort støy.
PCIB kommer. Resultatene er for bra til noe annet.

Edit: denne skulle i småprat, ikke teknisk. Beklager. Hadde flere tabs åpne i Chrome. Fint om en mod kan flytte posten.

25 Likes