Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Kar med TA på PCIB på tradingview:

4 Likes

Min analyse av analysen: “Rosabrille-analyse”

Manglende korrelasjon med volum. Jeg ville ikke vurdert dette scenariet som sannsynlig. Merk fallende volum på den lille bevegelsen opp den siste tiden. Dobbel bunn i RSI, men avvist av manglende brudd på rsi50. (så går det an å lure på hvorfor jeg eier PCIB)

2 Likes

Fordi du er bedre til å gi råd enn å følge dem selv. :slight_smile:

Det er ett av mine to mest sannsynlige scenarioer. Enten fortsetter aksjen i nedtrend ned mot støtte, eller så brytes nedtrenden og den går opp mot ca 31-32 - møter motstand - og går ned deretter.

Han har jo også tegnet inn nedtrenden etter opptur, så ikke så veldig usannsynlig syntes jeg.

1 Like

Linjene er der, kommentaren under med potential cup and handle. og ohs. for et bulilish view er etter mitt syn tynnsuppe bullshit

Mulig jeg er litt for anal på dette her, selvsagt ser du etter bunnformasjoner. Men du presenterer da vel ikke en analyse der du fantaserer om dem uten den minste antydning til en slik formasjon.

Nedtrend på svakt volum ble brutt, mulig ny positiv trend nå. Test av denne skjer rundt 27 - 27,5. Klarer kursen å komme seg over denne motstanden, og etablere seg på oversiden så ser det ut som det vil sakte gå oppover på sikt inntil nye hendelser kommer og endrer på utviklingen. Oppover er 33 og 38, og nedover 17.5 som er interessante nivåer i mine øyne (fibonacci).

4 Likes

Er på ingen måte noen teknisk analytiker (og legger liten vekt på det), men jeg har fått med meg at stigende RSI er bra!?

2018-11-22_14-14-46

2 Likes

Er er godt tegn om RSI kommer/holder seg over 50.

1 Like

Men jeg har fått med meg at PCIB i motsetning til tidligere i høst nå gjør det relativt bra mot hovedindeksen. Det er vel det som ligger i at RSI stiger om jeg har forstått det rett.

Siden 23.10 er PCIB opp 15%, mens hovedindeksen er ned 1.4%.

2 Likes

Slutt over 50 dagers. For what its worth?

3 Likes

Close over 50 setter vi pris på.

Morsomt å se hvor sterke RSI og stokastisk slår ut, skullet tro kursen var opp enn trillion

image

3 Likes

Veldig nær 100 dagers glidende nå.

2 Likes

Og det betyr for en som ikke skjønner pøkk av TA?

1 Like

Bikker vi 30 i morgen…?

1 Like

Tja, om vi gjør det og ingen VACC oppdatering kommer i år detter vi greit under 30 igjen :yum:

1 Like

Hadde håpet TA ekspertene kunne svare deg. 100 dagers er vel en indikator en del følger.

@Savepig har et chart her tror jeg? Er ikke veldig god på TA selv.

"Et glidende gjennomsnitt er snittet av flere målinger av en verdi, for eksempel en aksjekurs, over en periode som flyttes fremover ettersom tiden går, for eksempel de 200 siste dagene.

Dette brukes mye i teknisk analyse, og man ser etter punkter hvor den siste kursen krysser det glidende snittet. Det anses negativt når kursen faller under det glidende snittet, og positivt når den stiger over".

Aha, no we are getting somewhere!

lol, det er jeg klar over, men det er jo mer enn dette i det tekniske bildet.

Skjønner det, men for TA brødhuer som meg gir det jo litt mer mening nå :joy: