Det er vel også den største ulempen for meg slik jeg ser det. Det jeg også stussa litt på, er hvordan pengene forvaltes fra utbetalingen starter i forhold til risiko. Dette er noe jeg skal se nærmere på.
Ellers liker jeg produktet veldig godt, spesielt med den utsatte skattefordelen.
Har faktisk tenkt tanken å bare ha pengene på bok i IPS, som en slags krigskasse ved korreksjon evt krakk.
Blir å bruke den litt, men ikke 100% , IPS er lengre ned på prioriteringslisten etter bolig / boligstigen og ASK
Skjønte ikke helt? Du tenker å ha 40k på bok istedenfor på IPS? Det hadde jeg aldri klart
Skulle man dø før man har brukt op phele IPSen så går alle pengene til arvingene. På samme vilkår som du selv kan bruke dem.
Nei penger på BOK inne i IPS Man må vel ikke investere de med en gang?
Her kommer mine tanker om det han skriver.
- Han nevner skillsmisse og at det er dumt å ha pengene i IPS fordi dem da er låst. Jeg vil si at IPS er genialt ved skillsmisse. Fordi det er dine penger. Ex- kona får dem ikke.
2.Unødvendige gebyrer. 1 av 10 tilbydere har gebyr. De 9 andre har ikke, de eneste gebyrene man får er gebyrene som fondenene ha. Mao e ikke argument.
-
Dette argumentet er også helt tullette da man kan velge sammensetning av fond selv. Det kommer også at man kan velge sammensetning med egne aksjer.
-
Tvungen nedtrapping er helt frivillig hos de fleste, igjen tuller bloggeren fælt og holder seg ikke til fakta.
-
Her snakker han om krig og annet tull ( han henviser også til sparebank 1 som har de absolutt dårligste vilkårene. jeg gir han 0,5 poeng for denne).
-
omhandler død. Jeg ser ikke helt problemet.
Jeg føler den bloggen er basert på mye vissvass… Og jeg savner et skikkelig argument mot IPS.
Ser også at fyren flere ganger prøver å verve folk til nyhetsbrevet sitt hvor man kan få tips, samt selger halvdagskurs…
Mao ikke meget seriøst
Anbefaler å ta diskusjonen i den store pensjonstråden heller @pdx gidder du stenge denne ?