Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Petroleum Geo-Services (PGS)

Det må være en greie på børsen også

Nja, se på de mest omsatte. De ble knapt handlet i særlig grad også monster auksjon. Ser ut som det var et stort fond som hamstret obx indeks spør du meg

2 Likes

Ja ikke sant, se det der. Seadrill med over 600 mill i omsetning liksom

1 Like

Er utlendingene på vei tilbake til Oslo Børs?

1 Like

Kjøpene var synkron blant børsen 13 størst i omsetting. Det må være er fond eller tilsvarende.

Edit: uansett interessant med kjøp på disse nivåene og med børsen på ATH.

1 Like
2 Likes
4 Likes

PGS and TGS combine to establish the premier energy data company

3 Likes

Blitt spekulert lenge i konsolidering, det ble PGS (beste flåten) med TGS (råeste biblioteket)

2 Likes

https://www.finansavisen.no/energi/2023/09/18/8036832/tgs-og-pgs-vil-sla-seg-sammen.

GS/TGS: AVTALE OM FUSJON, PGS FÅR 0,06829 AKSJER I TGS PR PGS-AKSJE

Oslo (Infront TDN Direkt): Styrene i TGS og PGS er enige om hovedvilkårene i en fusjonsavtale, der aksjonærene i PGS vil få 0,06829 aksjer i TGS pr PGS-aksje.

Det fremgår av en melding mandag.

Etter gjennomføringen av transaksjonen vil TGS- og PGS-aksjonærene eie henholdsvis rundt to tredjedeler og en tredjedel av det sammenslåtte selskapet basert på aksjekapitalen i hvert av selskapene pr 15. september 2023.

Endelige fusjonsavtale ventes å bli inngått i oktober 2023, med gjennomføring av transaksjonen forventet i løpet av første halvår 2024.

Det er videre blant annet avtalt at Kristian Johansen og Sven Børre Larsen fortsetter som konsernsjef og finansdirektør etter transaksjonen.

I tillegg til en plattform for videre vekst, ventes fusjonen å gi kostnadssynergier med foreløpig estimerte over 50 millioner dollar årlig.

https://www.dn.no/pgs-og-tgs-gar-for-fusjon-tgs-aksjonarene-far-to-tredjedeler-av-selskapet/2-1-1519708

3 Likes

Spennende. :+1:

Da forventes PGS kursen opp 20% nå på kort sikt, men hva tenker folket om utviklingen videre mot faktisk gjennomføring av sammenslåing?

2 Likes

Les på https://www.finansavisen.no/forum/ticker/PGS

Skriver litt om det under WillyWonka

Fantastiske nyheter. Selvsagt ville vi se PGS gå til 20 kr alene, men nå får vi et gigaselskap på Oslo Børs med fremførtbar underskudd som kommer til å betale utbytter som det griner.

Husk bytteforholdet 0,06829:
TGS 200 = PGS 13,658
TGS 240 = PGS 16,3896

1 Like

Forutsatt at merger godkjennes av Konkuransetilsynet…

Rune og Kristian svarte på dette under Q&A under en time siden. De så ikke på det som en risiko. Jeg tror heller ikke konkurransetilsynet har så mye å si på dette. Dette er bra for kundene. One stop shop :wink:

3 Likes

Håper dette vil synliggjøre verdiene som ligger i Pgs. Flåteverdsettelse, bibliotek, fremførbart underskudd. Da blir dette meget bra!

1 Like

Tatt utgangspunkt i 0.06829 tgs aksje per pgs aksje er det nå en arbritasje på nærmere 65 øre. Kun algoer og de uinvidde som selger nå.

2 Likes

Meget pen reaksjon opp på signfikant volum idag. Jeg møtte mine targets idag tett oppunder 10kr og valgte å ta alle chips av bordet. Fundamentalt har helt sikkert andre skribenter mere vettugt å skrive enn meg :slight_smile: Kan være at dette fortsetter litt til - opp og forbi 10kr. Grattis til alle - både de som sitter og de som har hoppet av.

Lykke til videre!

2 Likes

PGS er for jalla når algoene kan holde på slik. Arbritasjen burde strengt tatt hvert motsatt, der TGS lagget bak PGS.

Edit: arbritasjen helt oppe i 75 øre nå!

2 Likes