Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Petroleum Geo-Services (PGS)

Fantastiske nyheter. Selvsagt ville vi se PGS gå til 20 kr alene, men nå får vi et gigaselskap på Oslo Børs med fremførtbar underskudd som kommer til å betale utbytter som det griner.

Husk bytteforholdet 0,06829:
TGS 200 = PGS 13,658
TGS 240 = PGS 16,3896

1 Like

Forutsatt at merger godkjennes av Konkuransetilsynet…

Rune og Kristian svarte på dette under Q&A under en time siden. De så ikke på det som en risiko. Jeg tror heller ikke konkurransetilsynet har så mye å si på dette. Dette er bra for kundene. One stop shop :wink:

3 Likes

Håper dette vil synliggjøre verdiene som ligger i Pgs. Flåteverdsettelse, bibliotek, fremførbart underskudd. Da blir dette meget bra!

1 Like

Tatt utgangspunkt i 0.06829 tgs aksje per pgs aksje er det nå en arbritasje på nærmere 65 øre. Kun algoer og de uinvidde som selger nå.

2 Likes

Meget pen reaksjon opp på signfikant volum idag. Jeg møtte mine targets idag tett oppunder 10kr og valgte å ta alle chips av bordet. Fundamentalt har helt sikkert andre skribenter mere vettugt å skrive enn meg :slight_smile: Kan være at dette fortsetter litt til - opp og forbi 10kr. Grattis til alle - både de som sitter og de som har hoppet av.

Lykke til videre!

2 Likes

PGS er for jalla når algoene kan holde på slik. Arbritasjen burde strengt tatt hvert motsatt, der TGS lagget bak PGS.

Edit: arbritasjen helt oppe i 75 øre nå!

2 Likes
4 Likes

PGS ASA - CONTEMPLATED PRIVATE PLACEMENT

1 Like

The subscription price per Offer Share (the “ Offer Price ”) will be determined by the Company’s board of directors (the “ Board ”) on the basis of an accelerated bookbuilding process which will be denominated in NOK.

Da får vi se hva prisen investorene er villig til å betale for over 40 mill aksjer. Jeg tror det blir rimelig trangt i døra

2 Likes

NOTIFICATION OF MAJOR HOLDINGS

2 Likes

Både PGS og TGS gjennomfører emisjon ja

2 Likes

Yes, til det nye selskapet. Veldig gunstig emisjon, nå får man muligheten til å få inn store og langsiktige eiere som vil tegne seg for en drøss med aksjer.

Bra rent finansielt, bra for selskapet, bra for aksjonærene.

Og tror mange er interesserte, blir krig om aksjene. Tror emisjonskursen blir satt over markedspris etter børsslutt idag. Liten gulrot for oss som allerede er inne.

4 Likes

Lurer på hva status på short posisjonene er.

Status=fucked

4 Likes

Blir spennende å se hva emisjonen ender på.
Blir det en plass mellom 10 og 10,5?

1 Like

Blir ikke emi på over sluttkursen

1 Like