Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Petroleum Geo-Services (PGS)

Så du ser for deg at vi kan få en retning oppover? Jeg ser at olje prisen forsetter nedover og down jones er ned 2,6 %. Lover dårligt for morgen dagen, men tror ikke vi får et så stort fall som vi fikk i dag.

Om Q2 overrasker til det positive vil det forbause meg om pgs ikke følger det brede marked. Oljen vil selvsagt kunne påvirke pgs negativt, men oljeprisen tror jeg skal opp ut over sensommer/høst, såfremst ikke covid får ytterligere tak.
Kursen er derimot veldig lav nå. En faktor som i seg selv kan føre til at kursen går bananas - slik som soff.

Enig med deg. Dette med covid er egentligt ikke noe jeg uroer meg for. Hvis man ser rundt omkring så begynner de fleste i den vestlige verden å bli vaksinert. Det samme gjelder kina. Har hørt at man der har over 50% vaksinert i de store byene.
Det ned olje prisen tror jeg kommer til å ligge på 65 til 70 us$ når vi kommer ut over høsten. I dette område har vi hvert før men med en mye høyere aksje pris på pgs. Ja pgs står lavt pga at det har hvert mye uro om gjelden som forfaller i q3 neste år. Jeg regner med at det først blir refohandlet og at vi ungår en evt emisjon. Selvfølgelig er jo dette basert på at samtlige har tro på en bedring i markedet.
Onsdag blir spennende. Vi har jo hørt at de skal presentere et bedre resulat. Videre blir det spennende om de kan vise en positiv utvikling og gode fremtids utsikter.

1 Like

Hva skjer i Pgs idag?

Hei…ikke annet enn at olje prisen har gått litt opp samt at frykten har lagt seg og det er dagen før vi for et forventet positivt signal
fra Pgs, men vi vet ikke hva dette resultatet blir men det har hatt en positiv omtale for en uke siden. har du hørt noe?

Ikke hørt noe. Dum var jeg som solgte nede på 4.4.
Har ikke store forventninger til Q i morra. Men igjen øker topp 50 og innside kjøp rundt 4.8 og over. Jeg vet jaggu ikke
Alt jeg gjør nå blir feil uansett. Selger på feil tidspunkt og kjøper på feil tid

Hvorfor er det dumt å selge etter at det har gått opp så mye på 4.4. jeg tror det er klokt. man vet ikke når rekylen kommer.
Det dummeste man gjør er jo å være med til topps og så videre ned til bunns og så selge:-) Jeg er med enda. ser for meg at vi kanskje får en
god utvikling i morgen også…men etter i dag så er jeg skeptisk. men på sikt så ser jeg at vi kan dra over 5 tallet…men vi skal nok ned igjen…og så opp:-). det er god utvikling i olje prisen.

Jeg kan si at snittet mitt er langt høyere enn 4.4.
Er så mye negativitet til olje rent politisk nå at jeg tror oljeleting ikke blir poppis på en stund, men tar vel feil her også

Jeg er ikke inni i alt men kort og brutalt. alt dreier seg om at firmaet tjener penger og kan betale sine forpliktelser. Det vi hører om pgs er at de er som solstad veldigt gjeldtynget. videre så er det priset rundt 2miliarder. solstad er bare priset for tiden rundt 450mill. De sitter i samme situasjon. lurer fælt på hvordan man priser slikt.
tanken min rundt pgs er at det har falt mye og at det er lenge til at disse lånene skal refohandles. dvs jeg tror ikke på noen emisjon i den nærmeste tiden. videre tror jeg ikke på noen emisjon i 3q i 2022. jeg tror at hvis det ser lyst ut så vil man lett kunne reforhandle lånene. en emisjon vi være atom knappen for en slik aksje. så i morgen tror jeg de har pyntet bruden og at ting vil fremstå slik at tingene ordner seg og at de ikke har slagside.
videre kommer det nok en masse om miljø og co2 lagring og ambisjoner.

Det som skjer nå med kursen er det samme som skjedde med SOFF på fredag. Prisen blir så billig (3,9) at folk bare kjøper.

Ps: enda en et stykke til megler konsensus 5,4.

Uff bare trist. Må ta meg pause snart fra aksje helvete
Soff hadde bankene og Pgs har Q i morra. Dette som skapte/ skaper fomo

Det er det. Følg med på psky de neste dager (min bet). Eksakt lik case - ingen fundamentale endringer

1 Like

Idag fortjener jeg ei kule :cry:

nei. alt er normalt. bare gjør deg klare til den er under 4 igjen. dette går opp og ned… dette blir man ikke klokk på.
det vare kanskje du som gjorde rett beslutning tross alt

1 Like

Markedet er umulig å forutse. Nå mer en tidligere. Kvartalsrapporten som kommer i morgen forklarer vel oppgangen noe.

Så med andre ord du forventer gode tall?

Nei, ekstraordinært. Multi client late sales løfter vel marginene noe.

PGS ASA: Seismic Consortium to Begin MultiClient Survey in Sarawak Basin

PGS ASA: Second Quarter and Preliminary First Half 2021 Results

god morgen “aksjewonka”. hva tror du om dagen i dag? fremdeles et betydeligt underskudd. olje prisen er stiggende… men hva tror du skjer i dag?