Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Petroleum Geo-Services (PGS)

Jeg er høyremann personlig, men kommende regjering er utvilsomt best for investeringene mine:-)

ha ha…samme her, jeg støtter høyre. Kommer aldri til å bli sosialist/kommunist eller fanatisk Miljø forkjemper.
er for mye folk som liker å gå i “tog” dvs. ensporete tanker…skremmer meg.
jeg liker inviduele tanker og vurderinger med tanker på fjell grunn om hva som er rett og galt.

men når jeg ser på kursen i dag og hvordan den vokser…dette kommer til ikke å stoppe på 5.28…ut fra kurven så er absolutt PGS på vei opp. Hvor langt dette kan gå er uvist, men stopper ikke i dag

jeg tror vi når 5.4 i dag. 5.29 nå

PGS ASA: Webcast Details for Presentation of Q3 2021 Results

Har tidligere glidd lett fra 5,2 til 5,8 - da er jeg i pluss;)

ja går det til 5.8 så er jeg i pluss også

1 Like


Kan like utviklingen her:-)

ser flott ut men det som kommer opp skal ned solgte litt…rundt 150K…5.5kr… om det var lurt det vet jeg ikke men har mye mer aksjer på lager :cowboy_hat_face:

Tyngdekraften kommer man seg ikke foruten nei. Tar imidlertid utviklingen til PGS som et tegn på at sentimentet til seismikk er i ferd med å snu.

God morgen. helt klart at troen på seismik er tilbake. dette skyldes sterkt de signalene om energi mangel og de signalene vi fikk fra opec om å ikke å slutte å lete. energi forbruke skal opp. dette vil selvfølgelig slå ut på pgs og solstad, men i solstad er det stille før stormen. jeg kommer til å følge med utover dagen. går kursen ned mot 5.1 i pgs så kjøper jeg igjen. har ikke to på at vi bryter 5

klar for en korreksjon etter gårdagen oppgang? når vi når 5.1 så begynner jeg å kjøpe. ser for meg 200k. etter korreksjon så tror jeg det vil stige opp over igjen mot 5.6 til 5.8, men kan ta noe tid. men som deg har jeg mer tro på utviklingen nå

Pilene vil trolig peke ned over i dag - sånn er det med makro

… uansett er jeg klar til å være med. har lagt inn både kjøp og salg.
ser for med at vi skal raskt ned mot 5. men jeg har noe kjøp på 4.8 og 4.9. salg på 5.55 men det tror jeg at ikke vil få i dag

Nytt kursmål fra DnB kr 1 pgs, leser jeg på Xi nå

hva vil det si? xi?

ellers grei dipp

Sykt - sikker bare fordi DNB SMB skal kjøpe flere aksjer.

Ser anbefalingen til DNB ikke inneholder noen vurdering. Ikke alltid like lett å forstå de kurs målene. MPCC er et godt eksempel på det.

Var en heads up gutta. Vi vet hvor det drar da

Syntes ikke reaksjonen sålangt er så aller værst.

enig

Kraftig kursoppgang over tid… Er vel nesten 30 % siden bunn og særdeles ugunstig makro. På den andre siden dagen er fortsatt ung mye kan skje. Det er derimot svært spirkende kursmål for PGS.

kjøpt 150k…tett på 5kr. går nok opp i løpet av dagen.
ligger inn med noe mer kjøp på rundt 5kr… men det får jeg ikke nå…løpet er kjørt tror jeg