Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Petroleum Geo-Services (PGS)

Styrer på med Akso og dno selv. Glapp pgs;(

jeg forstår men det meste har hvert i bevegelse oppover. så det er sikkert flott

Viktig melding som skaper trygghet. Dette har jeg ventet på. De kommer seint på banene men seint er bedre enn aldri. Her gis det et klart signal til Støre med sp og sv.

Klart det blir videre leting og videre letebåring. Nå må vi komme i gang igjen…

Videre bør dette gi et godt og positivt signal rundt selskaper som pgs

Oljeletingen har pågått hele tiden uten stans. Solid flertall for dette i det nye Stortinget og Støre vil aldri gi seg her. Men situasjonen etter 2030 ser vel mørkere ut, ikke sant?

hvorfor det? regner du med at solen forsvinner hen? eller antyder du at olje forsvinner? ha ha olje vil bli brukt i 100 år til. vi får ikke oppleve at dette stoper opp, men det kommer flere energi kilder som vind og sol som er fornybart. dette vill ikke være nok utbygget til å holde tritt med økningen av energi forbruke i verden…det vil ta tid.

100k sold. 4.88. vet ikke hvor klokt det var:-) men har mye mer som jeg står med

Solgte på 8,7. har massevis så om oppgangen fortsetter så er det ok

ja men lurt å se an dippen som vil komme. 10% opp i dag er utrolig mye

1 Like

Nei, vi vil ja olje i hundrevis av år framover. Vi har også store mengder stein og jern selv om stein- eller jernalderen er over.

De viktigste landene i verden - også Kina og India - vil etter hvert redusere forbruket av olje og noen år senere vil de også kutte ned på gassforbruket. Jeg tror ikke dette går så fort som politikerne håper. Jeg tror heller ikke klimaendringene er så katastrofale som de fleste i Norge tror. Men sakte og sikkert får vi en endring som selvsagt vil påvirke oljeprisen og dermed hele investeringsklimaet. Men altså; jeg tror det kan gå bra med PGS fram til 2030 fordi det i denne perioden blir et større oljebehov enn det konsensus i Norge tror.

sant, men husk at snart er vi 8000mill på jorden… nå er det ca. 2000mill som har det forbruket som vi har. hva med de 6000 mill som også vil ha dette forbruket? men i kjent still så vil vi ha mer og mer. energi forbruket skal ihvertfall opp 3 ganger når det har gått 30-50 år . hvis vi ikke får befolknings nedgang . slik som det ser ut så er det vekst på hele linja. vi som bor i europa får ikke dette med oss. her er det stagnasjon når det gjelder det meste.

Råvarer er det beste man kan investere i for fremtiden.
eller resurser det er knapphet på…what ever

men nå er det løft i olje prisen. det blir spennende å følge med

At folketallet øker endrer ikke så mye som du tror. Oljeforbruket vil gå ned samtidig som folketallet øker. En millionby med stort sett elbiler, karbonnøytrale bygg og oppvarming uten karbonavtrykk bruker mindre olje enn en liten by på 10 000 innbyggere der folk holder på som i dag. På samme måte vil åtte milliarder mennesker i fremtiden bruke langt mindre fossil drivstoff enn hva fem milliarder mennesker samlet gjorde på 90-tallet. Dette er hovedbilde, men igjen denne omleggingen vil ta mer tid enn mange tror.

vi får ser. har ikke tro på at jeg får med meg svaret :cowboy_hat_face:

…men olje prisen er snart i 80

Nå treger jeg at jeg solgte 100k. Så ikke for meg at olje prisen skulle bli 80,3 over natten. Kanskje vi vil se 81 i dag. Pgs skal opp opp sammen med flere olje aksjer. Og kronekursen skal bli sterkere

Foresten god morgen til en spennende tirsdag

Opec: Forbruket av olje vil fortsette å øke (msn.com)

Ser både pgs og oljen konsoliderer. 10 åringen skaper nok mye uro nå, men den skifte fra vekst til verdi;)

1 Like

der er jeg enig med deg. vi går over til en verden vi kjenner “real økonomi” politisk vas… og visjoner om inntjening/grønt skifte …til hva som tjener reelle penger. når det å låne penger blir dyrere samt at bankene/investorer kommer til seg selv igjen etter all propagandaen så blir det real økonomi. ergo olje og gass gir faktisk inntektene til landet og det er der det vil være trykt å investere.

2 Likes

god driv. dette blir det penger av. men har tro på videre vekst nå. vi har passert det magiske 5 taller og lett så er vi i 5.4 tror jeg. det kan skje fort. hva tenker du?

Jeg har fornyet tro på seismikk. Har en del i pgs fortsatt, men satt ledig cash på mseis da den på kortsikt ser mer attraktiv ut.

ja Mseis har jeg tro på. pga annen type seismik med bruk av elementer man setter på havbunnen. typisk nære platformer vil jeg tro. jeg har my seismik også. solgte 100000 på 4.88. men kjøpe meg senere inn på 4.7. eller har jeg mye mer enn dette som jeg avventer med. jeg tror vi skal opp

ligger 100k nå får kjøp 5.165… tenk hvor fort dette har snutt seg. for en uke siden var vi i 4kr…og vi ville ut på kurs 4.75

Veldig fin utvikling kursmessig og volummessig for PGS

ja helt fantastisk…takk til Sp at de fikk ut SV i regjeringsforhandlingene. Tror faktisk at AP + SP er bedre for olje industrien enn H +KRF+Venstre… 5.23 nå det er en mulighet at vi når 4.4 før dagen er slutt