Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Petroleum Geo-Services (PGS)

regner med dip…på tirsdag

Surt for seismikk for tida, hjelper heller ikke når kjempen TGS får kursmålet nedjustert fra 90 til 75 kr.

sant

…men kjøper man nå når vi er i bunn. så tror jeg at i løpet av 2 uker så har vi hvert opp i 4.4 eller mer. spørsmålet er hvor mye mer vi skal

På 3,9 kommer innside kjøpene;)

1 Like

Jeg har bestemt meg for å vente med å investere i oljeaksjer til brent tar en dukk under 70 igjen. Inntil da har jeg bare noe i Soff og Sioff, men de lever jo sitt eget liv uansett uavhengig av olje og børs.

2 Likes

snart 4.6 og høyere…klar for salg? eller hva tenker du nå?

Holder jeg. Ap til makten.

ha ha. enig. og de er delvis styrt av LO og SP med borten mo…det er kanskje bedre for olje industrien enn høyre med venste og krf.
…enig med deg i analysen. jeg holder jeg også. blir ikke noe salg før vi ihvertfall hare pasert 4.7 eller mer. men pgs burde kommet med noen nyheter nå…

1 Like

hei Aksjewonka
hva tenker du om den situasjonen som har oppstått?

Vel, jeg er imponert over at et eiendomsselskap i Kina fører til en global “korreksjon-light”. Med det sagt så er mitt syn av situasjonen to delt:

  1. Jeg tror dette er midlertidig, men samtidig vitner situasjon om usikkerheten i markedet. Sistnevnte er bekymringsverdig, men ikke nok til at jeg begynner å selge unna. OSEBX kan nok forsterkes av sentimentet i USA fom kl. 1530.

  2. Jeg er åpen for at situasjonen vil fortsette, pga. aksjemarkedet har vært høyt priset en stund nå. Men, vurderer sannsynligheten for denne eventualiteten som lav.

Oljerelatert ved OSEBX kan sies å være relativt underpriset. Oljeprisen er høy og inntjeningen er meget bra. Således tror jeg denne sektoren vil stå sterkere enn mye annet - det er ingen indikasjoner på at energikonsumet forsvinner med det første.

Oppsummert: Dette er en kjøpsmulighet for meg, da jeg ikke anser situasjonen som en “fallende kniv”. Jeg forventer “tut og kjør” from onsdag - i positiv forstand. Dette er derimot min vurdering og jeg er verken utdannet eller har veldig høy erfaring - så noe usikkerhet har jeg:-).

Perioden frem mot november er dessuten kjent for å være volatil.

4 Likes

hei. jeg tenker det samme. har kjøpt noe i pgs på 4.1 og i noe mer i andre aksjer. jeg kjøper alltid når vi har et fall som nå og er klar for å kjøpe mer hvis det faller mer. ser for meg pgs i løpet av uken er i overkant av 4.3. men jeg er ingen spåmann. ha en fin dag

1 Like

Flott innlegg @aksjewonka

1 Like

Investor Kjetil Holta om børsuroen: – Jeg tror ikke dette er noe mer enn en liten, vanlig høststorm | DN

det som blir sagt her er hva jeg også tur vil skje. kinesiske myndigheter vil ordne opp pga at det kan være fatalt for kina. kina har ikke råd til dette nå. ergo tar den kinesiske stat kontroll på dette og verden går videre. helt klart en kjøpsmulighet disse dagene. tror ikke det vil ramle mer nå så nå er tiden inne for kjøp. det mener jeg

1 Like

…det ble noe mer pgs aksjer… ser for meg et løft utover

Vurderer det samme

1 Like

ser ut til at det går en vei nå og det er opp. flott utvikling i dag.
kjøpte en del på kurs nær 4 i går

PGS Awarded Contract Offshore Suriname

Ny PGS-jobb i Sør-Amerika | Finansavisen

god utvikling. så ikke for meg å se 4.4 før helgen. kommer vi opp i 4.7 så vil jeg selge noe