Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Petroleum Geo-Services (PGS)

ser ut som om det flater ut og evt. kommer en reduksjon

Jupp. På tross av tiltakende oljepris står energi i ro eller reduseres.

1 Like

Hei. Hva er det som skjer i Pgs? har du hørt noe?
Jeg lastet 50K til 4.25. Jeg solgte nesten 200K fra kurs 4.44 til 4.7.
regner med snitt 4.6. Nå har vi kommet ned i nivåer som vi hadde sist. ligger inne med mer kjøp hvis vi går under 4.2

Det er jo en rød børsdag. Kjøpte mer på 4,298. Kursen kan fortsette ned mot støtte på 4,2-14. volumet er jo ikke veldig stort, så dagen bærer preg av papir hender eller gevinst sikring.

sant. jeg justerte 50k mot 4.25…tror vi er i et vende pkt.
så går det nok en uke så er vi i 4.4 igjen.

men det har vært er periode med lite vekst i både solstad og Pgs.
Jeg har mer og mer troen på solstad. Når et marked ikke får nye båter og man fortsetter å skrape, så vil jo dette markedet stramme seg til. Det har alltid hvert slikt. når det gjelder pgs så er jo det et selskap som står i en veldig høy verdi. Videre så taper de penger og har stor gjeld. Pgs bekymrer meg mest. Så når jeg nå kjøper meg noe inn så er det pga at jeg ser at aksjen svinger mye.

men vi kan lett ende på under 4.2 i dag. det ser ut som aksjen blir drevet nedover

Begge må satse mer internasjonalt for å marginalisere konsekvensene av det nye skatteforslaget. Pgs mest av de to.

Helt klart og det gjør de også. med den flåten de har så må de gjøre det slik at man ungår sesong stopper. verden er stor så mulighetene er store

men er vi sikker på at dette skatteforslaget er så dårlig? jeg har ikke lest meg igjennom dette men så at flere tror det kan være bra for olje næringen. Uansett får vi en regjering med AP så blir det aktivitet eller så vil dette partiet være under sperregrensen snart.
samme med høyre. Sp er sammen med FRP krystall klare på at man må ha aktivitet. Resten av partiene er ute å kjører ikke bare på olje politiken men også med resten… jeg tror ikke ting går til “Helxxx”.

takk for det. ser ut som det var mange som heiv inn handkle i dag. 4.212…på stort volum på slutten. det er vel mange som har forventninger om at aksjen stuper etter valget med ny AP regjering. men etter en tid vil det jo ta seg opp igjen. lett kan vi komme ned mot 3.8 på neste tirsdag. da er det tid for å kjøpe. nå er jeg avventende. jeg glemte valget men våknet opp på slutten av dagen og stoppte mine kjøp på 5.2 og 5.1.

Venter til neste API oljelagertelling fra uniten før eventuelt salg. Nedtrekket i oljen må da være gigantisk, tatt Ida i betraktning. På den andre side synliggjøres trolig ikke konsekvensene av Ida umiddelbart - langt fra Mexico gulfen til Oklahoma. Holder pusten litt til, men selger på 5% uansett.

når kommer disse dataene fra API?

hei… skal du ut på +10%?

Må se Ann volum, men salgsordre rettunder 4,726

sant. vi får se. trist med dof. tror det påvirker også solstad.
ellers så har jeg ikke kjøpt noe i pgs. men går aksjen over 4.65 så vil jeg starte å tenke på å selge noe

trist med kursen. bikker den 4 kr. så begynner jeg å kjøpe tilbake noe.
ser man for seg 4.1 vokser til 4.7 som lett kan skje…så er det 14%.
men ned rød grønt i politiken og svakt ap så kan jo pgs dette mye på tirsdag. jeg er forberedt på det. ha tenker du om situasjonen?

Dette gjelder alt av energi. Sørgelig.

ja trist. og volumene er små

Folk som vil ut før helgen då