Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Petroleum Geo-Services (PGS)

Så inngang på 3 ish til neste uke, kan vel være en fin trade i så tilfelle? Jeg har holdt meg ute av denne, men alt som faller spretter opp igjen noen ganger før tyngdekraften vinner :wink:

PGS venter at 4D-aktiviteten vil nå rekordnivåer

PGS venter at 4D-aktiviteten vil øke vesentlig i 2022 og nå rekordnivåer.

Det sier konsernsjef Rune Olav Pedersen i PGS under selskapets kvartalspresentasjon torsdag.

Ifølge Pedersen fortsetter kontraktmarkedene å bedre seg, understøttet av god lead- og budaktivitet som selskapet ser.

– Vi ser betydelig med volum av leads og anbud for sommersesongen 2022 (…) og vi er i en prosess med å booke betydelig aktivitet for sommersesongen 2022, sier han.

Deler av dette drives av en effekt selskapet ser med betydelig økning i 4D-aktivitet i Nordsjøsesongen og andre steder.

– Vi venter at produksjonsseismikk, eller 4D-aktiviteten vil øke vesentlig i 2022 og nå rekordnivåer. Vi ser for øyeblikket mer enn 30 planlagte 4D-streamerprosjekter planlagt for 2022, sier konsernsjefen og legger til at forrige rekord ble nådd i 2012 med 24 undersøkelser.

Det er dermed ifølge Pedersen ikke usannsynlig at vil se ytterligere økninger i 4D-aktiviteten i 2022 ettersom vi kun er i oktober. Videre sier han at trenden er på linje med det man ser i markedet der fokuset ligger på produksjonsseismikk for økt produksjon fra eksisterende felt kontra leting i lite utviklede områder.

-Det er veldig positivt å se antallet 4D-prosjekter øke til et slikt nivå neste år, sier han.

litt for riski enda

2 Likes

jeg kjøper ingen pgs aksjer før jeg ser en kurs under 2 kr.

Ute for godt. Mange andre bedre alternativ inntil videre.

jeg også

Financial calendar

PGS ASA: New Share Capital after Conversion of Parts of Convertible Bond

PGS ASA: New Share Capital after Conversion of Parts of Convertible Bond

PGS ASA: Significant 4D Survey in Brazil

PGS ASA: Contract Award in West Africa

Notification of Major Holdings

PGS ASA: New Share Capital after Conversion of Parts of Convertible Bond

Hallo

Er dagens handelsmønster i PGS noe andre reagerer på? Er jo helt sjukt å følge med på hvordan kursen har blitt jobbet ned fra rundt lunsjtider og utover… Makan til systematisk manipulering har jeg aldri sett… Ved den minste oppgang, blir kursen handlet ned, akkurat på sekundet ett minutt senere… Hvert minutt i timesvis, kan jo aldri være normalt slik som det fremstår.?

Mvh

Er vel en av de mest shortede aksjene i Oslo, så ja, jo, de bruker å falle på den måten der når det ikke er kjøpere igjen etter en oppgang. Men det må en bare ta innover seg og handle i aksjen deretter.

PGS ASA: Audiocast Details for Presentation of Q4 2021 Results

PGS ASA: Q4 2021 Update

PGS: KEPLER OPPGRADERER TIL KJØP (REDUSER), ØKER KURSMÅL TIL 8,60(4,50)

Oslo (TDN Direkt): Kepler Cheuvreux oppgraderer PGS til kjøp fra en tidligere reduser-anbefaling og øker kursmålet til 8,60 kroner pr aksje fra tidligere 4,50 kroner, ifølge en oppdatering torsdag.

Petter Jensen Petter.Jensen@tdndirekt.com

Infront TDN Direkt

Veldig spesielt kursmål. Kepler har trua på seismikk i allefall.

Ja, er ikke inne i pgs selv, men den var heftig