Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Petroleum Geo-Services (PGS)

Jeg tar ikke i PGS med ildtang.

Tenker det finnes bedre alternativ ja

R/R- 0 eller dobbling?..

PGS ASA: Awarded Endurance CCS Acquisition Contract

PGS ASA: Awarded Northern Lights CO2 Storage Acquisition Contract

PGS ASA: Q4 and Preliminary Full Year 2021 Results

Er så sykt glad jeg kom meg ut av denne ulykken.

PGS: MULTIKLIENTSALG VIL BLI EN NØKKELFAKTOR IFM MULIG BRUDD PÅ LÅNEVILKÅR

Fikf fart på seg, gitt.
Det er vel dette avsnittet i rapporten som presser ned kursen:

The seismic market recovery in 2021 has been slower than assumed in the debt rescheduling business plan from 2020. As a
result, there is a risk that the Company will not generate sufficient liquidity to repay the 2022 maturities whilst also meeting the
other requirements of the main credit agreements, including the Minimum Consolidated Liquidity covenant. As a contingency
plan, the Company has started preparations for assessing alternative ways to address upcoming debt maturities, including
engaging advisors to assist the Company in this respect. There is also a risk that required Maximum Total Net Leverage Ratio
covenant in the main credit agreements will not be met in Q1 2022 when the Maximum Total Net Leverage Ratio on March 31,
2022, steps down from 4.25:1 to 3.25:1.

Så om der blir en kapitalinnhenting, hva kan en forvente utvanningsmessig. Blir det en Seadrill eller en Borr?

Tipper det blir ein Seadrill i såfall

2 Likes

Disclosure of large shareholding/flaggeplikt

PGS ASA: Awarded 4D Contract in GoM

Ny på forumet her og nybegynner på aksjemarkedet. Jeg registrerer at PGS hauses på FA forum, mens det her inne er laber interesse. Noen her inne som har meninger om dette er en aksje å investere i etter at kursen kollapset etter siste kvartalstall ble lagt frem? De ligger vel godt an til å sikre en kjempestor kontrakt med Petrobras noe som igjen bør gjøre det mulig å håndtere gjelda som jeg har forstått er forholdsvis høy.

Tar ikke i selskapet med ildtang. Dette er høy høy risiko som kan slå alle veier.

. Det er nok av andre selskaper du kan oppnå god gevinst på. Selskapet ligger ann til restrukturering for å imøtese gjeld.

Av seismikkselskapene så synes jeg EMGS er det mest interessante caset på OB. Innovativ teknologi, god kontroll på kostnader og likviditet, gode marginer - prises vel til rundt 1*EBITDA 2021. Dessuten har de frivillig kjøpt tilbake 1/4 av utestående obligasjoner i 2021, noe som tyder på at de ikke er i en likvidetskrise.

Men PGS som aksje er mye mer likvid og best å trade for de som kan det, mens EMGS er en av de minst likvide aksjene på OB…

Takk for innspill. Jeg tok en kalkulert risiko og kjøpte meg inn i dag. Den potensielle oppsiden på kort og lang sikt ble kort og godt for forlokkende.

Den potensielle nedsiden kan også være svært skremmende:

No guts, no glory….gikk inn på 2 blank. 19,02% opp så langt. Satser på at de får refinansiert gjelda og formalisert kontrakter i Brasil. Krysser fingrene for videre oppgang, men skulle det gå skeis så er jeg ikke inne med mer enn jeg tåler å tape.

Goldman Sachs Group, Inc. Disclosure in Petroleum Geo Services - 11th February 2022

Disclosure of large shareholding