Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Petroleum Geo-Services (PGS)

Aldri prøve å time markedet. Tålmodighet. Skal jo i 20 kr

1 Like

Haha, ble bare så jævlig skeptisk idag, følte alt var litt i ubalanse. Ja. Jeg skal inn igjen

Enig at alt ser litt fucket ut:)

PGS ASA: Annual Report 2022

2 Likes

PGS ASA: 2022 Annual Report - CORRECTION

PGS Completes Refinancing Transaction

3 Likes

Short økte på fredag, Kan vi håpe på en short skvis dersom oljeprisen holder seg?

4 Likes

Det vil jeg tro, det har jo skjedd tidligere også.

4 Likes

Kan bli spennende dager nå med kort børsuke, New York kontrakt som ryktes + revenue update… I tillegg til høy oljepris og shortskvis!

3 Likes

Morgan Stanley (MS) er tredje største eier i PGS.

MS har økt sin beholdning noe over 7% siste en dag og økt med 117% siste en måned og siste 6 mnd med 694%.

Hvem er bak disse kjøpene? Kan synes som appetitten har øket betydelig siste tid.

1 Like

Handlingsmønsteret og kjøperne minner meg stadig vekk om et selskap som er i ferd med å bli kjøpt opp

2 Likes

Helt enig, nå kan PGS være i spill, flere aktører har innsett at dette selskapet er ettertraktet i dagens marked

1 Like

Dårlig nytt for shorterne! :laughing::laughing: Hva skjer forresten med de som sitter short når et selskap kjøpes opp, nødt til å selge før selve oppkjøp? Magseis gikk vel 40-50% opp da nyheten kom…

1 Like

Og hvem kan være aktuelle som kjøper?

1 Like

TGS har neppe mistet interessen siden de sist forsøkte seg…

2 Likes

Har de økonomiske muskler til det? Kan vi anslå salgsum? Det snakkes om en verdsettelse på 20-25 milliarder på Shearwater.

2 Likes

TGS var villig til å betale 600mUSD for biblioteket til PGS i covid-bølgedalen 08/2020.
Ta med båtene og diverse underselskaper i PGS, pluss kurs ca 3x høyere nå enn da , så ender vi fort på 20 milliarder for PGS. Dvs rundt 20kr /aksje.

3 Likes

Fra våre venner i FA forumet

PGS: S&P GLOBAL RATINGS OPPGRADERER RATING TIL “B-”
Oslo (Infront TDN Direkt): S&P Global Ratings oppgraderer PGS’ langsiktige utstederkredittrating til “B-” fra “CCC+”. Ratingen tas samtidig av “creditwatch”, hvor den har vært med positive implikasjoner siden 6. mars.

4 Likes

Men vil TGS ha skipene? Det ville bety endring i strategi fra vessel-light. I tillegg har de sikret seg en mangeårig leieavtale på skip med COSL.

Multiklientbiblioteket er nok TGS mer enn interessert i, men når PGS ikke ville selge sist TGS la inn bud så er listen lagt.

Siden PGS er en av to større skipseiene aktører, så har jeg har vanskelig for å se hvem som kan være aktuell for et oppkjøp av hele PGS.

Har begynt å tvile selv på TGS, men kan jo hende oppkjøpsfond eller oljeselskap vil benytte seg av fremførbare underskuddet som PGS sitter på.