Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Petroleum Geo-Services (PGS)

PGS is pleased to announce that the Private Placement has been successfully

completed, raising gross proceeds of NOK 439,302,970 (approximately USD 40.6

million), through the allocation of 45,760,726 Offer Shares, each at a price per

Offer Share of NOK 9.60 (the “Offer Price”).

1 Like

Multiple times covered

3 Likes

Det vil si de stoppet den og maks antall aksjer er 45 760 726?

Nei, betyr at det var enorm interesse slik jeg regnet med og mange som ikke fikk aksjer.

Antall aksjer var 45 760 726, og det var altså flere ganger det antallet som ble forespurt av investorer. Og som de sier selv, så var det eksisterende aksjonærer som ble prioritert.

De som ikke fikk har da kun ett alternativ igjen og det er å kjøpe på børs.

3 Likes

Ja, var noe tilsvarende jeg mente med min klønete formulering. De kunne hentet mer, men maks antall aksjer de ville trykke var 45 mill. Ser også at rep emi er avlyst, noe jeg også ser på som positivt.

2 Likes

Stille her… Pareto konferanse i morgen!

2 Likes

Diskuteres ikke denne primært på Discord? Sikkert derfor :man_shrugging:t3:

1 Like

Kan du legge ut invite link?

1 Like

PGS ASA: Presentation at Pareto Securities Energy Conference

2 Likes

5 Likes
2 Likes

Når jeg tenker meg om, er det lov? Hvis ikke kan jeg ta det på DM.

https://www.placera.se/placera/telegram/2023/09/20/pgs-seb-hojer-pgs-till-kop-salj-riktkurs-1260-norska-kronor-bn.html

3 Likes

Slide Pareto conf

Under new energy slide
Significant progress in offshore wind.

Procure new streamer set!

Sanco Swift agreed on 2 year charter

Nytt streamer set, betyr det en båt til ut?

Det kan bety det ja

1 Like

Bytteforhold og det en nå ser av charter og mulig ny båt ut sier litt om hvor positive TGS er for skipene og oppdrag tenker jeg.

Synes TGPS synes å kunne bli en cashmaskin uten like de kommende år. TGS trigges nok også av new energy og karbonlagring.

2 Likes

PGS ASA - NEW SHARE CAPITAL REGISTERED

2 Likes

PGS presenting at the #ParetoEnergyConference today, highlighting that TGS and PGS will be a fantastic fit. Moreover, it sees improving market conditions as demand is picking up and day rates are improving significantly. The order book is at its highest levels since 2013 and they do not need markets to revert to historic levels as they can barely cope with 2019 demand.https://twitter.com/ParetoSec/status/1704498478284464534

4 Likes

SEB snur helt og oppgraderer aksjen fra selg til kjøp, dobler nesten kursmålet til NOK 12,6 (6,5). (Kilde BørseXtra)

7 Likes
2 Likes