Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Petroleum Geo-Services (PGS)

Har ABG enda ikke kommet med nytt kursmål på TPGS?

1 Like

Ikke som jeg har fått med meg, men jeg er ikke kunde i ABG så de har sikkert sendt ut noe. SEB var ute med oppdaterte kursmål på begge:

SEB oppgraderer sin anbefaling på PGS til kjøp fra salg, og oppjusterer kursmålet til 12,60 kroner, fra tidligere 6,50 kroner. Det fremgår av en oppdatering onsdag.

Endringen reflekterer bytteforholdet i den foreslåtte fusjonen basert på SEBs kursmål på TGS på 185 kroner.

“TGS og PGS har blitt enige om å slå seg sammen i en historisk transaksjon, som skaper et markedsledende geofysisk selskap for seismikkinnsamling og multiklientbibliotek. Mens vi hevder at PGS-aksjonærene blir sjenerøst belønnet, ser vi betydelige potensielle synergier som rettferdiggjør premiumprising”, skriver meglerhuset.

3 Likes

Det var denne jeg tenkte på:

Blir fantastisk selskap

– TGS-PGS kommer til å bli et fantastisk selskap, fortsetter han.

– De kommer til å være en av markedslederne i hvert segment av seismikkindustrien og i hver del av verden.

Olaisen mener synergiene med PGS – inkludert driftskostnads-, rente- og skattebesparelser samt inntektssynergier – knapt overvurderes.

– I tillegg til at størrelsen i seg selv er positivt, vil det nye selskapet handle på PE 5x for våre 2024-estimater.

Anbefalinger

TGS (190)

4 Likes

Med kursmål på TGS på 190 og gir de indirekte kursmål på PGS lik 12,9751. Gode arbitrasjemuligheter her med TGS på 147,2.

2 Likes

Nei ikke helt, kursmålet på 190 for TGS er basert på TGS alene. De har ikke gitt et nytt kursmål på fusjonerte selskapet. Slik DNB,SEB, Sparebank 1 har gjort

3 Likes

Ser ais har blitt aktivert nå etter en stund stilleligge i Bergen. Usikker på hvor og hva den skal.,

5 Likes

Kan skje store ting her

2 Likes

PGS Webcast Details for Q3 2023 Presentation

3 Likes

Fra E24:

image

Velger å kjøpe PGS herfra ned mot 8 blank. Anser det som helt ok R/R.

2 Likes

Disclosure of large Shareholdings on behalf of UBS Group AG

3 Likes

Dette er jo interessant tatt i betrakning av Ownership Structure | PGS

2 Likes

Burde snart gå opp for allmenheten at dette blir bra

5 Likes

Han har jeg sansen for. First Generator og ett til om jeg ikke husker feil.

2 Likes

Er han blant de mest anerkjente forvalterne? Track record osv

1 Like

https://www.dn.no/bors/dn-investor/first-generator/first-fondene/martin-molsater-er-arets-beste-aksjeforvalter-men-ingen-tar-sa-mye-risiko-som-ham/2-1-1376570

2 Likes

Ikke verst😁

1 Like

Hensikten med henvisningen er mest for å få en forståelse av hvordan Mølsæter analyserer, vurderer og beslutter.

3 Likes

Forholdet mellom selskapene er interessant.

Danske Bank-analytiker Jørgen Andreas Lande oppjusterer PGS-aksjen fra 6,10 til 12,3 kroner, en dobling av kursmålet. Lande oppgraderer samtidig aksjeanbefalingen fra en salgsanbefaling til en kjøpsanbefaling, og blant analytikerne er det dermed syv kjøpsanbefalnger, to holdanbefalinger og to salgsanbefalinger. Danske Bank tror transaksjonen med TGS vil gå gjennom, og ser potensial for solid fri kontantstrøm

6 Likes