Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Petroleum Geo-Services (PGS)

PGS ASA: Q3 2023 Update

Dette så umiddelbart veldig negativt og overraskende dårlig ut - uten å ha finlest noen detaljer av noe slag.

1 Like

Stor kontrast iforhold til TGS sine tall igår

Tror fort hele gårsdagens oppgang blir visket ut av sultne shortene idag

Prefunding 145. Se det! Tror aldri vært så bra (typisk 80-120). Lukter jo et sterkt kommende marked.

Late sales kan vel typisk være flyttet til neste kvartal. Markedet ser sterkt ut. For så vidt bra hvis PGS og co ikke selger uten gode marginer og ikke selger «billig» tjenester og produkter for å tilfredsstille kvartalspresentasjoner. Bedre med langsiktighet og sterkt økende marginer

1 Like

Dette er en mulighet folkens - kan bli gode trademuligheter. Underinvesteringer er det nok av som PGS annonserer og fossilt/CCS kommer det ikke til å bli mindre behov for…

1 Like

Der gikk sikringen.

Jeg har ikke fulgt så nøye med her etter at jeg solgte meg ut, men er det ikke en fastsatt avtale om at x PGS-aksjer skal tilsvare y TGS-aksjer i en fusjon her?

1 Like

Dette var skuffende resultater.

Dette er ønsket situasjon. Det er vel en prosess gjennom konkurransetilsynet før fusjonen blir en realitet. Tallene som presenteres fremhever til dels fordelen av at fusjonen fullbyrdes.

Men vekting-forholdet er avgjort eller? Har kjørt en minitrade på basis av at TGS og PGS-kursen skal flukturere mer eller mindre sammen…

1 Like

Avgjort og avgjort. Det står i sammenslåings meldingen. Vet ikke om dette kan endres på, men tviler i grunn på det.

Edit: folkefavoritten henter seg jo fint inn.

2 Likes

PGS har skuffet mange ganger før, så de har en bedre sjanse sammen med TGS. Tror det er logistikken deres som er dårlig, samt at er jeg usikker på hvor kostnadseffektive båtene er… Og lånet da, men det er ikke så ille som det en gang var.

TGS gir lånet bedre forhandlingsmuligheter. Det er nok en gullgruve for TGS i fremførbart underskudd ogspå…Jeg kastet alle kortene i PGS etter 20 P oppgangen - trodde det var smart. Gikk rett inn i TGS - trodde det var smart. Følger man logikken på kort sikt er jeg ikke smart. :rofl: (selv pisk)

4 Likes

Financial calendar

1 Like

PGS Webcast Details for Q3 2023 Presentation

1 Like

Disclosure of large Shareholdings on behalf of UBS Group AG

PGS Arbitration Award

4 Likes

PGS ASA - Disclosure of large shareholdings under the Securities Trading Act

PGS and TGS execute definitive merger agreement

3 Likes

Er det meg eller er det så enkelt som å kjøpe TGS også flytte over alt til PGS før fusjonen? Da får man utbytte + cash. Er det virkelig så enkelt?