Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Petroleum Geo-Services (PGS)

Haha har tenkt på det samme, men når det er for godt til å være sant så er det ofte for godt til å være sant.
Tenker de kanskje får oversikt over PGS beholdning ved hver kvartal sånn at de kan kompensere basert på hvor mange PGS aksjer man har hatt og til hvilken tid.

«Future TGS dividend payments declared after EGM approval and up to completion of the Merger will be
compensated to PGS shareholders in cash upon completion.»

Jeg tipper det løses ved at det børsmeldes dag/tidspunkt felles for TGS og PGS når aksjene går eks utbytte. Slik som TGS nå melder ved foregående utbytter.

Gledelig at merger plan annonseres. På riktig vei

2 Likes

PGS ASA: Third Quarter 2023 Results

2 Likes

Både tgs og pgs ligger med en ohs i ukeschartet. Spår en fin avslutning på uka😎

1 Like

PGS ASA - Disclosure of large shareholdings under the Securities Trading Act

Disclosure of large Shareholdings on behalf of UBS Group AG

1 Like

PGS - Notice of Extraordinary General Meeting

1 Like

Rimelig kritisk nivå her nå?

1 Like

Kontraktsmelding imorgen ville vært fordelaktig, for å si det mildt

Kan du utbrodere?

For å klinke igjennom motstand?

Stiller du spørsmål til din egen uttalelse?

Følte bare det virket åpenbart at det var fordelaktig rent teknisk

2 Likes

Takk for avklaringen. Det er ikke lett å vite hva alle tenker hele tiden.

Nei sant det, sorry for skarp tone

1 Like

Pleier PGS egentlig å reagere så mye på kontrakter? Føler bare det bidrar til høyere omsetning og nedgang på børsen.

Hmm tja joda. Men er ordreboken til PGS som per nå er kursdrivende i TPGS, slik jeg ser det. Flåteutnyttelse, høye rater på lengre kontrakter. Store kontrakter uti H1/H2 24 når de har fusjonert burde gi litt mer tyngde. Men er børs. Er ikke alltid det logiske som skjer.

Typiske reaksjoner har tidligere vært at den går bra opp fra start også sell off utover dagen og ned i minus.

1 Like

Ordreboken veldig spennende. Likte det TGS sa om at de kan hente ut synergier fra flåten til PGS. De store oljeselskapene kommer til å løpe etter TPGS i 2024/2025 i motsetning til hvordan det har vært de siste årene.

3 Likes

Gleder meg veldig til å se på regnskapstallene etter fusjonen

4 Likes

Lurer på hvormye av fusjonen i prosent som dekkes av fremførbart underskudd - altså det pgs tar med seg;)