Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Petroleum Geo-Services (PGS)

PGS ASA: Third Quarter 2020 Results

PGS ASA: Mandatory Notification of Trade

1 Like

3 stk innsidekjøp på en time. Intet dumt signal, selv om analytikerne står i kø for å nedgradere aksjen.

I tillegg til CFO har CEO og General Counsel kjøpt i dag, men det har ikke tekboot fanget opp :wink:

2 Likes

PGS ASA: Mandatory Notification of Trade

PGS ASA: Scheme of Arrangement to Implement Financing Transaction

Forbausende få som kommenterer på PGS her inne. Burde ikke PGS ligge an til å bli en nyttårsrakett? Stor nedgang, men videre håp med høyere oljepris, refinansiering i bok, Corona vaksine

Gått nesten 19% siste uken, RT på 4.986 og bikket såvidt over 5 litt tidligere. Fint momentum i denne nå, jeg begynner å nærme meg min GAV igjen :slight_smile:

Ja, tror den skal enda videre. :slightly_smiling_face:
GAV?

GAV er snittprisen du har på aksjene du har kjøpt. Eksempel, kjøper du 10 aksjer for 10,- og 10 aksjer for 20,- så har du 20 aksjer med en GAV på 15,- (uten kurtasje).

Har selv kjøpt meg inn i pgs etter koronaen slo til. Spennende å se hva som skjer her fremmover mtp oppkjøp/samarbeid.

Jeg har kommet over GAV. Men det var tøffe måneder før det skjedde. Ned 50%. Det gjelder å være tålmodig :slight_smile:

Disclosure of Large Shareholding (PGS ASA)

PGS ASA: Webcast Details for Presentation of Q4 2020 Results and 2021 Perspectives

Flagging i PGS ASA

PGS - Mandatory Notification of Trade - Sculptor Capital LP

PGS ASA: UK Scheme of Arrangement Approved by Court

PGS ASA: Q4 and Preliminary Full Year 2020 Results

PGS: SEGMENT-EBITDA USD 130M I 4.KV 2020 (VENTET 106)

Oslo (TDN Direkt): PGS fikk en ebitda i henhold til segment-rapportering på 130 millioner dollar i fjerde kvartal 2020, mot 194 millioner dollar i samme periode året før, ifølge selskapets kvartalsrapport torsdag.

Segment-omsetningen ble 173 millioner dollar i kvartalet, mot 288 millioner dollar i samme periode året før.

Det var på forhånd ventet at PGS ville rapportere en segment-ebitda på 106 millioner dollar, og en segment-omsetning på 158 millioner dollar i kvartalet, ifølge Infront-konsensus.

PGS har tidligere i januar meldt om en segment-omsetning på om lag 158 millioner dollar i fjerde kvartal 2020 (TDN Direkt-artikkel 12.01.21).

Segment-driftsresultatet ble 20 millioner dollar i fjerde kvartal 2020, mot 70 millioner dollar samme kvartal året før. Segment-driftsresultatet var på forhånd ventet til 8 millioner dollar.

Carnegie oppgraderer aksjen fra salg til kjøp, kursmålet økes til NOK 5 (3).


kjøpt litt.

PGS ASA: Financing Transaction Becomes Effective