Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Les posten til @tittentei over. Tolker jeg det riktig som at Gambia forsinker Senegal? WTF?

1 Like

Har lest det ja, og jeg er enig i mye av hans refleksjoner.

Det er uansett psykisk utmattende å være med på nedtur etter nedtur. Spesielt nå som vi har sparket opp fra bunnlinja :stuck_out_tongue:

Ja , håper på en PM imorgen - men forventer det ikke… Håper det kommer noe bra i 2018👍

2 Likes

Det som er vesentlig her er hvordan man forstår og tolker 15/12 sett i lys av det vi vet. Helt avgjørende om man forstår hva selskapet gir slipp på ved at vi går over dato og hva det da potensielt signaliserer.

2 Likes

Planlegger morgendagen. Jeg har vært med gjennom “dippen” for mange ganger, og tenker å utnytte den denne gangen.

Om vi får negativ melding klokken 08:00, legger jeg inn salgsordre på hele posijonen min, og “henter inn” igjen senere på dagen. Fin måte å senke snittet på, uten å investere mer penger.

Rent praktisk, er det lurest av meg å for eksempel sette salg på 1.40,- med en gang, eller å legge inn en stop-loss som trigger på 1,46?

(EDIT; Dette er dog bare i tilfellet det foreligger PM med negativ tone, før åpningstid i morgen. Jeg har ikke sjanse å reagere dersom denne kommer iløpet av dagen)

1 Like

Jeg har prøvd det før og det ender som regel med at man løper alt det man klarer for å legge inn ordre på kjøpspris. Om det kommer en negativ melding så er det bare å legge inn veldig lavt med en gang. 1,40 er ikke åpningsprisen i morgen om det er negativ melding. Kan fort være nede på krona…

1 Like

Da tenker jeg at en stoploss er veien å gå.

Da selger vel banken automatisk ved markedspris til det er fritt… ?

Ja, men du må jo allikevel sette en nedre grense for hva du vil selge for. Setter du stop-loss på 1,40 og nedre grense på 1,30 så selges det ikke under der.

Det jeg har dummet meg ut på en gang er at jeg endret ordren litt for sent mange ganger. Da jeg til slutt klarte å selge så snudde aksjen opp igjen :stuck_out_tongue:

Kommer det negativ melding og du har mulighet så er det greit å følge med på åpningsauksjonen. Da kan du prøve å tilpasse underveis.

2 Likes

Stemmer, takk. Greit å lufte tankene sine av og til :slight_smile:

Nå har ikke jeg et enestående volum i dette papiret, så det har ingen praktisk betydning at x antall medlemmer her inne vet strategien min.
Vi snakkes vel her inne i morgen, enten halvpanisk eller i ekstase.

“Hope for the best, but prepare for the worst”

Godnatt :slight_smile:

Jeg tipper vi får en PM i morgen, om at forhandlinger pågår. Ikke at det har noe å si hva jeg tipper - men hadde jeg ledet et børsnotert selskap ville jeg sett på det som min plikt å opplyse rundt slike tidsfrister. Jeg ser for meg at Jens Pace er tenker ganske likt.

1 Like

SL trigges bare dersom den er satt på aktuell kurs. Dvs. setter du SL på f.eks 1.30 og aksjen åpner på 1.20 så trigges ikke ordren. Du må nesten vite på forhånd da hva det laveste du tror blir, men worst case da selger du på en absolutt bunn intradag.

Edit: ingen melding enda.

1 Like

Passerer vi 08:00, tror jeg ikke det kommer noen melding. Ikke før åpning, i alle fall.

328k på kjøp på 1,47. Noen som vet noe, som vi ikke vet?

Når kursen stiger og det ikke foreligger melding når melding skulle foreligget så er det noe rart med den handelen ja.

Heller tvilsomt.

Frykt for å sitte utenfor, tenker jeg. Ulogisk handling for min del - Nå er det lotto!

2 Likes

Da håper vi Lotto kupongen går inn!

1 Like

Var det ikke 13:00 forrige beskjed om extension kom?

For en kjip dag. Nå aner jeg ikke hvor veien går videre.

Hadde det ikke vært på grunn av de røde tallene mine, og størrelsen dem bærer hadde jeg vært ute for lengst. Dette er en slitsom situasjon.

Legger min tro på Pacern, og tar helg. :beer:

1 Like

Jeg røk på Stopp-Loss i dag, men det ble kun 349 kr. i tap. Har noen trayder med pluss, så det betyr lite. Venter og ser hvor skuta tar veien over helgen. Har på følesen at det kan bli ganske hektisk med positiv melding… Håper på det for dere som sitter med stort tap!

-70% her :rofl: