Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Hvorfor ikke selge i morgen for så å tegne seg hvis resultatene er gode? Helt risikofritt!

Hvis dette inntreffer, altså funn på borringen som startet nå i Mai, før tegningsfristen går ut: er det slik at jeg bør ringe mor for å sikre arven min? Altså hypotetisk kjøpe for €100k til ca 8kr aksjen, og vite at verdien på de er mangedoblet?

Ellers er jeg helt ny på forumet og i aksjer generelt, så blir litt dumme spørsmål her. Kan emisjonsaksjene være “utsolgt” før et eventuelt slikt scenario? Eventuelt bli utsolgt i en fart ved slike nyheter?

På forhånd takk, og gratulerer til alle tålmodige aksjonærer. Kom meg selv inn på 11,20 i dag, og håper jeg også får være med på en solid oppside de neste månedene.

Er nok en mulighet for at man kan kjøpe på under 9kr imorgen.

@sparkonge

Holder du ikke på aksjene i morgen får du ikke aksjer! Record date er 04.05. Mao. må du holde til torsdag. Jeg får vel bli med på denne %#*$£! emisjonen… :disappointed_relieved:

Tror mann skal være forsiktig med å be om forskudd på arv, og låne og den slags, kjøp kun på disponible midler til den kurs som føles riktig, det blir nok en dipp imorgen, pass på å ikke selg på bunn :+1:

2 Likes

Så det nå!

Men, det må da bli et salgspress da også? De fleste kan vel tenke seg en eksponering som er helt risikofri!

Mente som tips for mamma som maser om at hun vil kjøpe aksjer.

Nytt spørsmål, er det ikke store muligheter for å selge tidlig i morgen, for så å kjøpe igjen utover dagen når markedet har reagert?
Eller tror du åpningskurs vil ligge på et såpass lavt nivå at det bare er for idioti å regne?

Regner med den gæpper ned mot emikurs for å så stige litt. Men åpner nok under din inngang vil jeg tro…

Når må man ha aksjer for å få være med på emisjonen? Måtte man ha idag, eller ved utgangen av torsdag?

Slik jeg tolker det er record date 04.05, så hvis det blir registrert at man har aksjer da på VPS får man t-retter…

Etter å ha lest litt mer nå ser jeg at denne emien ikke er så dum som den først kunne virke. Selskapet vil være finansiert og ha bedre forhandlingskort på hånd.

Det beste av alt: er det riktig det som står på HO at t-rettene først vil utløpe etter boreresultatet?? :smile:

Om jeg selger fun på åpningen for å kjøpe APCL, og så selger APCL på torsdag for å gå inn i fun igjen. Vil jeg da ha rett til å bli med på emisjon selv om jeg er ute av APCL?

Nei! Det er de aksjene du hadde ved stengetid i dag som teller.

Hysj! Vil ha en haug med folk som kjøper i morgen!! :smile: Hvis jeg selger i morgen tror jeg jeg får emiaksjer…

Så alle som eier aksjer idag, kan selge dem på åpning imorgen og få T retter?

1 Like

Hva skjer når man har aksjer gjennom investerings zero konto?

1 Like

Isåfall, hvem vil ikke selge?

De som har trua?

Hva skjer når man har aksjer gjennom investerings zero konto?

Aksjer på zero-konto… Noen som vet?

Så stor tro at de vil øke eksponeringen betraktelig…

Sitter ikke i aksjen, aner ikke hvilke grunnlag de som sitter i aksjen har kjøpt den på. Den som lever får se.