Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Jeg mener at du skal eje aktier i dag. Record date er dato de bliver registeret i VPS.

Stark

Ingen tvivl i mit sind: Kursen falder kort varigt for så at stige igen i morgen. Ro i maven og ta’ en kold!

Stark

Hva får deg egentlig til å si det? Det er ryktedrevet oppgang vi har sett siste uke, for så å få slengt en emisjon i trynet. Ser for meg at kurs fort kan ligge rundt emisjonskurs? Får vi ikke bekreftet avtale med Total, og borrer tomt nå i Mai… da burde vel aksjen plutselig kunne gå ned mot 4-5?

Eller er det nok triggere til at aksjen “aldri” vil gå under emisjonskurs igjen?

Misforstå meg rett, emisjonen er selvsagt bra på lang sikt. Men tipper mange av de som slang seg inn idag og siste uken(som meg) fort blir nervøse nå. For de som har vært med siden 2-5kr er jo dette egentlig bare fantastisk, såvidt jeg kan forstå.

Mistet lisens?

Dette er jo en av de viktigste triggerne i mai måned… og mye av grunnen til kursoppgangen var jo ryktene rundt Total og ROP.

Kan fremdeles være hold i de ryktene. Hadde smakt med en børsmelding om dette i morgen tidlig! Jeg har bestemt meg for å se an kursen i morgen. Mulig det åpner opp for en kjapp trade her når småsparerne som kjøpte i dag skal ut.

Krysser fingrene for at dette er snakk om salg av lisens!

Wow, emisjon samtidig som de mister lisensen? Begynner å bli drøyt.

Kan fort være salg… kan man “miste” en lisens når man først har fått den??

Dette var ekstremt merkverdig… Kan ikke bedrive bookbuilding uten at men har informert om dette hvis det er tilfelle at man ikke lenger har ROP?? Nå er jeg spent på hvilke melding som må komme i morgen! Skjønner lite akkurat nå…

Ja dette er sykt. Emisjon, mister lisens, og nå er visst oljeminister i Senegal sparket.

Nå er det enten noe helt vesentlig som mangler, eventuelt noenulovlig som har skjedd, eller så vil vel kursen crashe totalt…

Denne kommer til å falle brutalt i morgen, er jeg helt sikker på.

La oss nå få melding fra selskapet først :slight_smile:

Litt for mye som skurrer her nå. Alt tyder på at de har mistet lisensen. Oljeministeren i Senegal har fått fyken.

Meget spesielt at det ikke informeres om tap av lisens og slikt når de skal selge inn en emisjon.

Nettopp, men da lukter det jo også at de kanskje ikke visste om det som har skjedd i kulissene. Dette er MEGET spesielt og det merkligste jeg har vært borti. Usikkerhet er aldri bra og kursen vil nok ikke holde seg godt i morgen. Men kommer det en oppklarende børsmelding bør alt være OK.

1 Like

Får se i morgen hvor brutalt dette blir. Frykter folk vil ut nå til en hver pris, og at en fort er nede i 6-7 kroner.

Er vel en mulighet for at emisjonen stoppes også nå, vil ikke det være en normal ting å gjøre med tanke på de nye opplysningene som er kommet?

Np surres det nye her, hitil kjent info er det som gjelder, hvordan skal Apcl kunne hente penger som dei prøver på nå, uten lisensene i orden, det vil jo isåfall være meldepliktig og info som dei som tegner seg i emien må vite med sikkerhet.
Det hjelper ikke p stenge boken for så å melde at, hey bi har ikke lenger lisensene våres, dei måtte vi gi fra oss.
Da vil jo ikke dei som tegner seg, betale inn beløpet.
Det skapes mye usikkerhet i Apcl nå, og det er nok mangen som kjøpte nylig, som skal gjøres usikre.
Bruk det som er børsmeldt, inntil ny info børsmeldes

1 Like

Det er jo ikke hvem som helst som har skrevet artikkelen heller da, den kommer fra Reuters! Jeg mistenker det har skjedd noe APCL ikke har visst om, og at de klør seg i hodet like mye som oss. Men vi vet i morgen. Kommer det ingen melding fra selskapet som oppklarer dette vil det være mer negativt enn positivt. Forøvrig enig med deg i resonnementet men tror markedet ikke liker dette.

It’s Africa…