Dette blir bare mer og mer … merkelig…
http://apanews.net/en/news/senegals-energy-minister-leaves-government
Dette blir bare mer og mer … merkelig…
http://apanews.net/en/news/senegals-energy-minister-leaves-government
Kanskje han har solgt noen skinn før bjørnen var skutt?
“Afrika-risiko” som er hele grunnen til at jeg står utenfor slår til igjen… Uff
Veldig mange diskusjoner på Hegnar om at lisensen muligens er solgt til Total, noe hold i dette?
Hvis den er solgt, hvorfor gjennomføres da en emisjon, og hvorfor melder de ikke om salget før emisjonen?
Dette stinker mildt sagt korrupsjon og børshalvering i morgen.
Fra Total sine hjemmesider:
“Paris - Total and the Republic of Senegal have signed two agreements enabling Total to contribute to the exploration activities in Senegal’s deep and ultra-deep offshore.”
Merkelig at de ikke nevner APCL i denne hvis den er solgt?
OK - dette kan gå begge veier da det er ganske opplagt at det er lisensen til APCL det er snakk om.
1). Lisensen er solgt til Total og det kommer en børsmelding om dette i morgen.
2). Lisensen er mistet av uante grunner (opprettholdt ikke lisensforpliktelsene sine / korrupsjon osv), og det kommer en børsmelding om dette i morgen.
I BEGGE tilfellene er det uansett rart at de kjører en emisjon nå??
(Situasjon 1: “Hey! Vi har akkurat solgt en lisens og fått masse cash. Vi vanner ut aksjene og får enda mer cash inn!”
Situasjon 2: "Hey! Vi mistet akkurat en viktig lisens. Vil du tegne deg for 100k euro i emisjonen vår?)
Salg av lisens emi, sikrer resten av drilling program, uten å selge ned eierandel
Forsatt rart og ikke melde dette ved melding om emi
Kanskje de ikke fikk beskjed om at lisensen er fratatt dem før alt rundt emisjonen var satt i gang?
Synes det hele stinker akkurat nå, og med den usikkerheten som er nå burde det være mulig å få oppklart en del ting asap.
Om alt dette stemmer er jeg overrasket om Pareto fortsetter å kjøre emmisjonen.
Jeg har ikke sett at boken er lukket - har du ?
Nei man må jo ringe dem og spørre. de melder nok ikke noe før imorgen tidlig.
Er det ikke slik det alltid er da. Pareto kommer med et kursmål som får folk til å kjøpe seg inn i aksjen. En uke etter er det Pareto som kjører emisjon, og denne gang fult kaos rundt det meste i tillegg.
Selv ikke i Afrika, tror eg det er mulig å rekke å inngå en avtale på en annen sin lisens, på en og samme dag, visse formaliteter finnes nok også der nede.
Apcl må jo formelt bli frattst lisensen, før noen andre kan inngå avtale på den, med hitil kjent info, så er ikke det tilfelle, da må det være at Apcl har solgt denne, noe eg heller ikke tror.
Vi får se imorgen, Timis er en luring
KAnskje APCL har ikke oppfylt sin del av avtalen, dermed har de mistet den?
Står litt her om kravene for å opprettholde lisensen.
Er det fakta eller påstand?
Hva har de ikke oppfylt da?
Hvorfor slenger du ikke det konkret ut det du vet istedet for å leke med resten av gjengen?
Dårlig formulert, bare spekulasjon fra min side.
Det er en påstand, ingenting er meldt, foreslår at alle slår av nå, sover godt i natt, og ser hva dagen imorgen bringer.